کد خبر 803286
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
گنبد آهنین

ارتش رژیم صهیونیستی پس از 18 ماه آزمایش بر روی نمونه دریایی سامانه پدافند موشکی گنبد آهنین، آن را برای استقرار بر روی رزمناوهای خریداری شده از آلمان و حفاظت از سکوهای نفتی فراساحل خود عملیاتی کرد.

به گزارش مشرق، یک نشریه صهیونیستی از آزمایش موفقیت‌آمیز نمونه دریایی سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» و عملیاتی شدن آن خبر داده است.

آنطور که سی‌بی‌ان نیوز خبر داده، در طی دوره 18 ماهه آزمایش، سامانه بازطراحی‌شده گنبد آهنین، از روی عرشه ناوهای ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت موشک‌های «تمیر» شلیک می‌کرده است.

در حال حاضر سامانه‌های پدافند موشکی «فلاخن داود»، «پیکان» و «هیتس» در کنار نمونه زمین‌پایه «گنبد آهنین»، وظیفه دفاع از حریم هوایی فلسطین اشغالی را بر عهده دارند.

در متن خبر سی‌بی‌ان نیوز آمده که مهم‌ترین مأموریت سامانه پدافندی دریایی جدید، حفاظت از سکوهای حفاری فراساحل رژیم صهیونیستی است؛ سکوهایی که حزب‌الله در خصوص حمله به آنها تهدید کرده است.

در دوره 18 ماهه آزمایش این سامانه که عملیاتی مشترک بین نیروهای دریایی و هوایی ارتش اسرائیل بوده، آتش‌بار گنبد آهنین بر روی رزمناو «سار 5» نصب شده بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اما پس از اتمام کار آزمایش، تصمیم گرفته که با توجه به مخاطرات موجود، به جای یک آتش‌بار، 2 آتش‌بار گنبد آهنین را بر روی عرشه ناوهای جدید «سار 6» نصب کند؛ ناوهایی که این روزها در آلمان در حال ساخت است.

نمونه دریایی گنبد آهنین با استفاده از ترکیبی از داده‌های رادار مستقر بر روی عرشه ناو و رادارهای مستقر در خشکی، هدف خود را شناسایی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سربدار IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 9
    زیاداز گنبد آهنین قصه نگویید اینها در درگیری با جنگ 33روزه بافته ها تافته شد به قول حضرت امام(ره)اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود گنبد گنبد نکنیدبه این زودی محو شدنی هستید خدایا حدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما /خامنه ای امام مرجع عالی مقام به لطف خود نگهدار/رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما/ ظهور حجتت را نزدیکتر بفرما/جانبازان و بیماران شفا عنایت فرما / بیت المقدست را از دست صهیونیست ها آزاد شان بگردان آمین یا رب العالمین
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    2 3
    اسرائیل احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس