کد خبر 803195
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
 نشست خبری محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه

اژه‌ای گفت: یک آقایی گفته بود که در جلسه ای که زمانی که بحران تحریم ها بوده، که مسئولان هر کدام 5 سکه دادیم و رسید نگرفتیم. دروغ محض است.

به گزارش مشرق،  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در صد و بیست‌ و یکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ادامه داد: ایشان(احمدی نژاد) می گوید که رییس قوه قضاییه با هیئت منصفه مخالف بود و بر همین اساس یکسال و نیم نمی‌گذاشت هیئت منصفه تشکیل شود. این هم دروغ و خلاف است.

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه که الان دوره دومش است، دوره اولش از سال 88 شروع شد. همین امروز پرسیدم که گفتند در سال 88 و 89 هیئت منصفه داشتیم و جلسه هم داشتند.

اژه‌ای گفت: طبق آماری که دادند از مهر 88 تا مهر 90، جمعا 135 جلسه دادگاه مطبوعات با حضور هیئت منصفه برگزار شده است.

وی افزود: یک نکته را ایشان یا نتوانسته فهم کند یا جهت دیگری دارد، آن چیزی را که ریاست قوه قضاییه به صورت صریح و شفاف و روشن در جلسه با اعضای هیئت منصفه مطرح کردند و گفتند نظر شخصی شان و شورای نگبهان است، این بود که قاضی ملزم نیست در هر صورت نظر هیئت منصفه را اعمال کند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: ما یک توقف کوتاهی در سال 82 و 83 داشتیم که ربطی به دوره آیت الله آملی ندارد. آن موقع در مجلس ششم در رابطه با هیئت منصفه قانونی وضع شد که گفتند هیئت منصفه 500 نفر انتخاب شوند و از بین آن 500 نفر اعضا انتخاب شوند که یک وقفه ای انداخت که بعدا این قانون اصلاح شد.

اژه‌ای گفت: یک آقایی گفته بود که در جلسه ای که زمانی که بحران تحریم ها بوده، که مسئولان هر کدام 5 سکه دادیم و رسید نگرفتیم. دروغ محض است.

در آن تاریخ ها و قبل و بعدش، هیچ وقت جلسه ای با این ترکیب برگزار نشده است. جلساتی که برگزار شده صوت و تصویر دارد. جلسه ای که من طائب و جعفری و رییسی بوده باشیم، دروغ است و این ترکیب اصلا هیچ وقت اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: بله در زمان دولت آقای احمدی نژاد زمانی که در دولت بودم در اعیاد اسلامی، واقعا سکه می داد؛ ربع سکه یا یک سکه و فکر کنم یکبار دو سکه هم دارد. در دولت نهم به مناسبت هایی آقای احمدی نژاد به اعضای دولت و غیر دولت سکه می داد.

اگر اینها را جمع کرده و 5 تا شده، خبر ندارم اما اینکه در یک جلسه با این ترکیب سکه ای بدهند، دروغ است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حی IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    18 0
    جناب اژه ای اطلاع رسانی صحیح است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس