کد خبر 803164
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: درسال جاری حداقل حقوق به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید. برای سال آینده هم بودجه های خوبی درنظرگرفته شده تا کف حقوق بازنشستگان بیش از این افزایش یابد.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری با اشاره به تخصیص 3000 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری در دو سال اخیر گفت: جلسات بودجه ای در حال برگزاری است و امیدواریم بتوانیم برای سال آینده مبلغ بیشتری را از دولت دریافت کنیم.

وی افزود: زمانی که وزارت رفاه را تحویل گرفتم حداقل حقوق 480هزار تومان بود، ولی درسال جاری به یک میلیون و 150 هزار تومان رسید. برای سال آینده هم بودجه های خوبی درنظرگرفته شده تا کف حقوق بازنشستگان بیش از این افزایش یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای صندوق فولادی ها نیز قرار است 2500 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد و این صندوق پایدارتر شود گفت: تلاش می کنیم بازنشستگان این صندوق دیگر دغدغه حقوق نداشته باشند.

وی با اشاره به پرداخت وام ضروری به 300هزار بازنشسته کشوری گفت: گردشگری سالمندی را به طور جدی پیگیری می کنیم. هواپیمایی آسمان و قطار مسافربری رجا متعلق به ماست و هتل هایی داریم. در حال برنامه ریزی برای استفاده بازنشستگان از این امکانات هستیم.

ربیعی با اشاره به اینکه هفته گذشته در هیات امنای تامین اجتماعی مصوب شد تا صندوق هایی ایجاد کنیم که سهام های خوبمان را در آن قرار دهیم عنوان کرد: بازنشستگان در هیات مدیره آن صندوق قرار می گیرند و بازنشستگان داوطلب می‌توانند سهام های سودآور بویژه در نفت و پتروشیمی را که ضمانت شده است دریافت کنند. در حال نهادسازی هستیم تا سهام های خوبی که داریم را به بازنشستگان واگذار کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه باید سختی ها را در کنار یکدیگر دنبال کرده و سالم به دوران سالمندی وارد شویم عنوان کرد: سالمندان باید افراد اثرگذاری باشند که بر نشاط اجتماعی در جامعه بیافزایند.

وی با بیان اینکه صندوق های تامین اجتماعی محل کارپردازی نیستند و باید محل زندگی اجتماعی بازنشستگان باشند گفت: حرکت پلکانی حقوق بازنشستگان حرکت بسیار خوبی بود که باید ادامه یابد. تلاش می کنیم امکان زندگی باکرامت را برای بازنشستگان فراهم کنیم و صندوق های بازنشستگی به صندوق های حمایت اجتماعی از سالمندان تبدیل شوند.

ربیعی تاکید کرد:جامعه ای که به سالمند توجه نکند جامعه انسانی و اخلاقی نیست. سالمندان فرصت های بزرگ برای توسعه ایران بزرگ هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    22 1
    کاش فقط 3 ماه شماها را در یک جائی اسکان بدهند و ماهی دومیلیون حقوق بدهند که زندگی کنید چه جوری با این گرانی میسازید؟
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      16 0
      بنده خدا من که ماهی 1450000 تومان بازنشستگی میگرم چی؟ خدایا آتش در شکم چپاولگران بیت المال کن.
  • سید IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    13 2
    ۲میلیون ک خوبه.مارو بگو ک با۶نفرو حقوق۱میلیون میگذرونیم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    5 0
    حقوق بازنشستگی من ۷۵۰ تومان هست اینکه میگن کف حقوق یک میلیون وصدو پنجاه هزار تومان هست !!!
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    4 2
    حقوق بازنشستگی من ۷۵۰ تومان هست اینکه میگن کف حقوق یک میلیون وصدو پنجاه هزار تومان هست !!!
  • DE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    0 0
    خود این آقایون آیا با این حقوق های که در نظر میگیرن می تونن زندگی کنن، مسئولین مرفه وکسانی که میزان حقوق خودشان را خود تصویب میکنن،از درد ما هرگز خبر دار نخواهند شد.
  • کریم بخش سابکی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 1
    حقوق مستمری بگیران،بازنشستگان نزد تامین اجتماعی بابازنشتگان کشوری ولشکری،متناسب سازی نیست،لطفا به دادکارگران مستمر ی بگیران،بازنشستگان نزد تامین برسید،یک میلیون تومان حقوق دریافتی مستمری بگیران بازنشستگان نزد تامین اجتماعی هست،،پس ازسیزده سال بازنشستگی فقط یک میلیون تومان حقوق دریافت میکنیم
  • کریم بخش سابکی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    0 0
    حقوق کارگران بازنشسته مستمری بگیران نزد سازمان تامین اجتماعی فقط یک میلیون تومانی هست،هرسال وعده افزایش میدهند وعمل نمیکنند
  • بازنشسته IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 0
    سلام حداقل حقوقهاراخوب است که بالامی اورید همزمان باافزایش حداقل بگیران حداکثربگیران هم افزایش خوبی میگیرند ولی متوسط بگیران ضررمیکنند خوبه که پلکانی افزایش بدهید
  • مهدی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1 0
    به نظر من حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اگر متناسب باهزینه ها باشد انوقت مشکل اشتغال جوانان هم حل میشود زیرا ما جوانان هرجا برای کارپیدا کردن سر میزنیم چند تا بازنشسته تامین اجتماعی استخدام کردن که با حداقل حقوق وبدون بیمه کار میکنن!!!جوان ایرانی چه گناهی کرده که در ایران به دنیا امده!!!
  • شاغل منابع طبیعی خراسان رضوی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    1 0
    28سال خدمت یک میلیون دویست دریافتی
  • بهرام شایسته IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    0 1
    وزیر محترم رفاه تنها چیزی که تاکنون نه طعم ومزه ان را نچشیده ولمس نکرده،رفاه ان هم با حقوق مستمری حداقل نمی دانم رفاه چه هست،من که بجز نداری وبی چاره گی که تمام سال درگیر انم،ا ز رفاه وراحتی چیز دیگری را تجربه نکردم،انشاالله با مدیریت ودرایت جنابعالی من هم ذره ای رفاه راتجربه کنم،ودعا گو تان بشوم،،،،،
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    0 0
    با 35 سال امسال بازنشسته شدم ماهی یک میلیون و پنجاه میگیرم. حقیقتاً غیر از این چارچوب هم نیست
  • مهناز IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    0 0
    حقوق من یک میلیون مستاجر با ی بچه 13ساله گرونی ویک میلیون حقوق دیسک کمر هم اجازه کار کردن بهم نمیده چه کنم
  • الی IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    0 0
    حقوق بابای من ۴۸۰ هزار تومنه. هیچ منبع درآمدی هم نداره .
  • ج از مشهد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    0 0
    با 25 سال کار سخت و زیان آور و 35 روز حقوق مبلغ 1300000هزار تومان میگیرم انصافه
  • ناشناس IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    هیچ اتفاق خاصی نمیافتد دلخوش به وعده های که بعدا منکر گفتن آن میشوند و فیلمهای خودشان را تکذیب میکنند نباشید صندوقهای باز نشستکی در حال ورشکستگی کامل است و سال آینده طبق روال قبل به مراتب بدتر خواهد بود اصلا دولت هنوز از تورم انگار خبر ندارد و تورم را تک رقمی می داند چگونه معیشت مردم را حل کند با این نوع حساب و کتاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس