نیروهای کرد سوریه

نیروهای دموکراتیک کرد با عقب راندن تروریست‌های داعش توانستند خود را به ۶ کیلومتری مرزهای مشترک با عراق برسانند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق رود فرات در استان دیرالزور حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کرد همزمان با ادامه عملیات پاکسازی نیروهای جبهه مقاومت در غرب رود فرات (حدفاصل شهرهای المیادین و البوکمال) با سرعت ادامه دارد.

نیروهای دموکراتیک کرد همانند پیشروی های ماه گذشته در میادین های نفتی العمر توانستند با اندک مقاومت تروریست های داعش، در مدت کوتاهی از محور جنوبی میدان نفتی «التنک» به سمت شهر راهبردی البوکمال پیشروی کردند.


**برای دریافت نقشه در سایز اصلی روی آن کلیک کنید**

منابع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کردند: نیروهای کرد در ساعات گذشته، ۳۵ کیلومتر در عمق مناطق پیشروی کردند و از محور غربی خود را به ۹ کیلومتری شهر البوکمال رساندند.

نیروهای دموکراتیک کرد با عقب راندن تروریست های داعش از محور شرقی هم توانستند خود را به ۶ کیلومتری مرزهای مشترک با عراق برسانند؛ نیروهای کرد بدون متحمل شدن تلفات در این محور پیشروی کردند! خبرها حاکیست بسیاری از تروریست های داعش در شرق رود فرات خود را تسلیم نیروهای کرده اند.

از سویی دیگر، نیروهای کرد اعلام کرده اند به منظور جلوگیری از درگیری با نیروهای مقاومت به سمت شهر البوکمال نزدیک نخواهند شد؛ از محور شمالی شهر البوکمال در شرق رود فرات خبر می رسد، نیروهای دموکراتیک کرد خود را به ورودی شهرک «ابوحمام» رسانده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای کرد درصدد هستند علاوه بر پاکسازی حومه شرقی رود فرات، بیابان های شرقی دیرالزور، جنوب استان حسکه و مرزهای مشترک با عراق را به تصرف خود در بیاورند.

 
به گزارش مشرق٬ ۷۹ روز از عملیات نیروهای دموکراتیک کرد در شرق رود فرات با حمایت نیروهای آمریکایی می گذرد؛ در این عملیات حدود ۲ هزار نیروی کرد شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • CA ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    7 21
    خخخخخخخ
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    44 10
    حوادث کرکوک در دیرالزور هم تکرار میشن. فعلا که تکفیری ها هستند , بعد از تکفیری ها , همه تمرکز سوریه میره رو بخش های دزدیده شده.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      20 24
      فک نمی کنی تو محاسباتت اشتب میکنی - در مورد عراق آمریکا با بغداد رابط دوستانه داره و نمی خواست این رابطه از دست برود اما در مورد سوریه این طور نیست آمریکا با دمشق رابطه خصمانه داره. همچنین چندبار جنگنده های سوری که به کردها حمله کرده بودن رو ساقط کرده یعنی چیزی اصلا در عراق اتفاق نیافتاده بود.
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      14 14
      در عراق یک حزبی کردی به اسم اتحادیه میهنی (یکیتی) وجود داشت که با بغداد توافق کرد آیا همچین حزبی در کردهای سوریه وجود دارد؟
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      24 6
      پاسخ به « فکر نمی کنی » : مهم اینه که کلیه کشورهای همسایه تیکه شدن شدن توسط عوامل آمریکا رو نمی پذیرند ، خواه در عراق و خواه در سوریه ، اتفاقا ترکیه روی کردهای سوریه حساس تره تا کردهای عراق
    • GB ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
      18 6
      کردهای سوریه هرگز از جدا شدن و تشکیل کشور کردی حرفی نزده اند و بارها گفته اند که در چارچوب سوریه می مانند به شکل پرچم این گروه توجه کنید و این تفاوت مهمی هستش بین کردهای سوری و عراقی
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    27 12
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    8 29
    خزعبلات مشرق وقتی کم می اورد
  • مرتضی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
    18 10
    نیروهای مقاومت بعد از تمام کردن داعش در جنوب دیرالزور باید برن سراغ کردها والا فردا دردسر میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس