کد خبر 802807
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
پاپ فرانسیس

رهبر کاتولیک‌های جهان در میان موجی از انتقادات شدید از میانمار به واسطه رفتارهای خشونت‌آمیز علیه مسلمانان «روهینگیا» وارد این کشور شد.

به گزارش مشرق،  «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در آغاز یک سفر بسیار حساس چهار روزه به کشوری که به دلیل رفتارهای تبعیض‌آمیز با مسلمانان «روهینگیا» مورد انتقاد جامعه بین‌الملل قرار دارد، وارد «میانمار» شد.

سفر پاپ به میانمار در حالی صورت می‌گیرد که بسیاری از مسلمانان روهینگیا توسط ارتش این کشور قتل عام شده و تعداد زیادی از آنها به کشور همسایه یعنی بنگلادش فرار کنند.

بنگلادش به عنوان کشور همسایه میانمار با موجی از پناهجویان مواجه شده است که امکانات برای کمک‌رسانی به آنها کافی نیست. این افراد به شدت از جهات روحی و جسمی آسیب دیده‌اند.

این مسایل باعث شده تا اعمال فشار جامعه جهانی بر «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم و برنده جایزه صلح «نوبل» افزایش یابد. انتقادها از وی فقط منحصر به کشورهای مسلمان نمی‌شود بلکه حتی «زیگمار گابریل» و «رکس تیلرسون» وزرای خارجه آلمان و آمریکا هم به اردوگاه‌های آوارگان رفته‌اند و از وضعیت حاکم بر این مناطق ابراز تاسف کرده‌اند.

چندی پیش مقامات بنگلادش اعلام کردند که با دولت میانمار در خصوص بازگشت مسلمانان روهینگیا به میانمار به توافق رسیده‌اند، اما گفته می‌شود اجرای این توافق بسیار دشوار است و شرایط آن فراهم نیست.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس