پاپ

رهبر کاتولیک‌های جهان با اشاره به جزئیاتی از سفر خود به میانمار گفت که به منظور جلوگیری از گسترش نفرت و تعصب هنگام دیدار با سران بودایی از اشاره مستقیم به اقلیت روهینگیا خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گفت که در جریان سفر به میانمار و هنگام ارتباط با سران جامعه بودایی اشاره مستقیمی به اقلیت روهینگیا نکرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پاپ در جریان بازگشت از سفر آسیایی خبرنگاران گفت که دیدار از محل اقامت آوارگان روهینگیا در بنگلادش، که یکی از مسایل مهم سفر او بود، وی را به گریه انداخته است. وی گفت: «من اشک ریختم و تلاش کردم کسی متوجه نشود. آنها هم گریه کردند. من به خودم گفتم که نمی‌توانم این محل را بدون اینکه چیزی به این افراد بگویم، ترک کنم و گفتم که به نام همه کسانی که شما را آزار و اذیت کرده‌اند و جهانی که درباره شما بی‌تفاوت است من از شما طلب بخشش می‌کنم.»

پاپ افزود: «من می‌خواهم، سفرم شامل همه مردم میانمار شود و آنها را برای ساختن جامعه‌ای فراگیر، تشویق کنم.» وی همچنین از اقدامات بنگلادش هم در زمینه کمک به اقلیت مسلمان مهاجر تقدیر کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان همچنین گفت: «من می‌دانستم که برای دیدار با روهینگیا می‌روم اما نمی دانستم که کجا و چطور این واقعه صورت می‌گیرد و این یکی از مسایل سفرم بود.»

وی در عین حال گفت که در میان سران بودایی، از هرگونه اشاره مستقیم به اقلیت روهینگیا خودداری کرده است و به مسایل حساس نپرداخته است تا از بروز نفرت و تعصب جلوگیری کند. او در این مورد گفت: «اگر من از این واژه (روهینگا) در هنگام سخنرانی استفاده می‌کردم، در این صورت شرایط را برای بروز مشکل مساعد می‌کردم. آنها هم اکنون می‌دانند که من چه دیدی دارم.» 

بحران روهینگیا که ریشه در اختلافات بودائیان با اقلیت روهینگیا در ایالت راخین دارد، از آگوست گذشته تاکنون شدت گرفته است. از آن زمان تاکنون موارد متعددی از خشونت علیه اقلیت روهینگیا گزارش شده است و شمار زیادی از مسلمانان روهینگیا ناچار به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    شما قضاوت کنید: پرده دوم "پاپ: در صحبت با سران بودایی از اشاره مستقیم به روهینگیا خودداری کردم". پرده اول "پاپ خطاب به آوارگان روهینگیا :من از شما طلب بخشش می‌کنم".
  • محمد IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    0 0
    خودش و فرقه 80000 نفره که پاپ رو تعیین و با پاسپورت که وجود نداره به هر کجا می خواد میره همینه دیگه ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس