کد خبر 802752
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
طلبه های جهادی

اردوهای جهادی تنها برای دانشجویان و دانش آموزان خلاصه نمی‌شود بلکه مدیرانی از جنس علم و معرفت در حالی که لباس روحانیت بر تن دارند نیز بازدید از مناطق محروم برایشان دغدغه شد و به اردوی جهادی می‌روند.

به گزارش مشرق، اردوهای جهادی گامی بزرگ و مهم در تقویت و خدمت رسانی به مناطق محروم کشور است که این اردوهای جهادی برای تداوم سازندگی در روستاها و مناطق محروم خراسان جنوبی چند سالی است رونق گرفته و در شتاب بخشیدن به عمران مناطق دور افتاده بسیار تاثیرگذار است.

مناطق محروم نام آشنایی که سال‌ها است از زبان مسئولان می‌شنویم اما متاسفانه هر ساله در کمال بی‌مهری، بر محرومیت این روستاها افزوده می‌شود.

هنگامی که عکس‌هایی از این مناطق منتشر می‌شود فریادشان به آسمان می‌رود و می‌گویند: " آقا عزت مردم را خدشه‌دار نکنید، مردم که خریدنی نیستند" اما باید گفت جناب مسئول این عکس‌ها منتشر می‌شود که برای لحظه‌ای هم که شده از پشت میز ریاست برخیزید و به درد دل این مردم مظلوم گوش دهید.

چشمان منتظری که قدم‌های مسئولان را نظاره‌گر است

 چه خوب بود روزی مسئولان به این مناطق می‌آمدند و در کنار این مردم زندگی می‌کردند و زندگی که نه بلکه ساعتی در این مناطق گذری می‌کردند چراکه تاب و توان رها کردن خانه‌های میلیاردی و زندگی کردن در این خان‌های ساده و پاک را ندارند.

در کوچه پس کوچه‌های روستا خبری از بوی کاهگل و بازی‌های کودکانه نیست انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات و حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

اینجا مردم با وجود اینکه در نزدیک مرز به سر می‌برند اما از امکانات کمی برخوردار هستند.

اینجا هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی بیایند و خدمتی به این مردمان مرزنشین انجام دهند.

دل عاشق می‌خواهد و گام‌هایی موثر برای سفر، انگیزه‌ای بزرگ می‌طلبد تا  کیلومترها مسیر پرپیچ و خم را برای خدمت به محرومان بپیمایی و چه شیرین است وقتی دست‌هایت پناهگاه مادر گیسو سپیدی را تعمیر می‌کند و یا لبخند را مهمان چهره پدر قامت خمیده‌ای می‌کند که به واسطه زحمت‌های تو، رنج‌هایش کاهش می‌یابد.

اینها حکایت گروه جهادی پرتلاشی است که بدون منت فاصله‌ها را پیموده‌اند تا برای لبیک گفتن به فرامین رهبری و خدمت به جامعه محرومان گام بردارند.

اینجا طلاب هم آتش به اختیارند

نگاهش که می‌کنی بیش از 40سال سن دارد اما با وجود این با لباس روحانیت در مناطق محروم درح شهرستان سربیشه حاضر شده تا در سنگری دیگر خدمت رسانی کند.

آری این اردو با دیگر اردوهای جهادی قدری متفاوت است، اینها مدیران و مسئولان حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی هستند که آمده‌اند در این مدت 5 روز اقامت خود بتواند در کنار کارهای فرهنگی، کار عمرانی هم انجام دهند.

در حال حاضر عده‌ای از مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در قالب اردوهای جهادی و محرومیت زدایی به مناطق محروم و دور دست استان سفر کرده‌اند و در دورترین و مرزی‌ترین نقاط خراسان جنوبی آماده شده‌اند تا غبار محرومیت را از چهره مردمان این منطقه بزدایند که چشم به راه همت‌های والا برای آبادانی مانده‌اند.

یکی از روحانیت حاضر در این اردوی جهادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار د اشت: اردوی جهادی دری است که این بار به روی طلاب و روحانیون گشوده شده است و طلاب و روحانیون باید از این فرصت بسیار مهم برای خودسازی و جامعه‌سازی بهره بگیرند و به سایرین نیز برای بهره‌مندی از این فرصت سفارش کنند.

کلمه "جهاد" تداعی کننده عزم جدی برای دفاع همه جانبه است

وی بیان کرد: قطعاً حضور علماء و روحانیون در این اردوها با هدف محرومیت‌زدایی در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان از اهمیت بسزا و مهمی برخوردار است و کلمه جهاد در واقع تداعی کننده عزم جدی برای دفاع همه جانبه از کشور و مملکت است.

این روحانی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اردوهای جهادی گفت: محرومیت زدایی نوعی جهاد در راه پروردگار است و ما نیز به دنبال این هستیم که در این جهاد حضور پیدا کنیم و مشکلی از مطالبات و مشکلات مردم مناطق محروم را برطرفکنیم.

وی افزود: زمانی که یک طلبه جهادی مومن و متعهد با عنوان بسیجی به روستاهای دورافتاده می‌آید این فرد پرچم‌دار اسلام و ولایت است و وقتی مردم می‌بینند که این جوانان در موقع نماز همگی به نماز جماعت ایستاده‌اند بسیار تاثیرگذار است و ما این را به عینه می‌بینیم و این تاثیر عملی اردوهای جهادی است.

دیدن لبخند رضایت مردم بهترین توشه‌ای است که از اردوهای جهادی به ارمغان می‌برم

این روحانی حاضر در گروه جهادی اظهار داشت: در کنار مردم بودن، دیدن لبخند رضایت مردم بهترین توشه‌ای است که هر ساله از این اردوهای جهادی برای خود به ارمغان برمی‌دارم و تا سال بعدی که دوباره اعزام می‌شوم در زندگی‌ام از دعای خیر این مردم بهره‌مند هستم.

وی که نخواست نامی از او برده شود  بیان کرد: با تبعیت از فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب برای محرومیت زدایی از مناطق محروم پا به این اردو گذاشتم و افتخار می‌کنم اگر بتوانم در راستای آرمان‌های والای شهداء عزیز ایران اسلامی گامی بردارم.

وی اظهار داشت: در این اردو برنامه های زیادی داشتیم و بهترین لحظه عمر من زندگی در این بخش بود چرا که توانستم با اندک کمک خود مردمان خونگرم و مهمان نواز این منطقه را خوشحال کنم.

در آسمان اینجا خدا به وضوح دیده می‌شود

این روحانی جهادگر تصریح کرد: من با تمام افتخار در سال‌های آینده نیز در این اردوها شرکت می‌کنم و به همه دوستان طلبه خودم نیز توصیه می‌کنم در این اردوهای خودسازی و انسان سازی شرکت کنند تا خالق را از خود راضی و خشنود سازند.

آری اینجا روستای مرزی درح شهرستان سربیشه است. در اینجا می‌توانی خدا را بیشتر و بهتر حس کنی، در آسمان این منطقه خدا به وضوح دیده می‌شود و مردم روستا هم با آمدن این طلاب به جنب و جوش آمده و هر کدام گوشه‌ای از کار را در دست می‌گیرند تا ساخت و ساز عمرانی زودتر انجام شود.

عمران و آبادانی در دورترین نقاط مرزی

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: گروه جهادی شهید سید محمدباقر صدر متشکل از 35 نفر از مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در منطقه درح فعالیت عمرانی دارند.

حجت‌الاسلام نصیرایی با بیان اینکه  فعالیت عمرانی این گروه جهادی به مدت 5 روز است افزود: تکمیل مسجد، خانه عالم، ساخت وضوخانه و 6 چشمه سرویس بهداشتی در شهرک عشایری مهردشت، اجرای برنامه‌ها فرهنگی و تبلیغی از دیگر فعالیت‌های روحانیت جهادگر است.

وی اظهار داشت: با حضور این روحانیت 4 طرح عمرانی در منطقه مرزی درح در حال ساخت است.

مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است

مسئول اردوی جهادی مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین هدف اردوهای جهادی خدمت رسانی، آبادانی و خودسازی است.

محمددوست با بیان اینکه مردم استقبال خوبی از اردوهای جهادی داشته و تا جایی که توانسته‌اند ما را همراهی کردند افزود: مهمترین ثمره اردوهای جهادی لبخند رضایت بر لبان مردم است.

وی بیان کرد: در هر جایی که سنگر دین باشد عالم عامل باید در صف اول قرار گرفته و پیوند بین مردم و روحانیت را تثبیت کند  و تاکنون 145 اردوی جهادی طلاب در خراسان جنوبی برگزار شده که امیدواریم تا پایان سال هر حوزه عملیه خراسان جنوبی یک اردوی جهادی دیگر برگزار کند.

اعزام 30 نفر از مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی به اردوهای جهادی

معاون فرهنگی و روابط عمومی حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: اقامت جهادگران به مدت 5 روز است و برگزاری نشست‌های پیرامون موضوعات فرهنگی، آموزشی اجتماعی، گفت‌وگوهای دوطرفه بین اساتید اعزامی از قم و مشهد درخصوص مدیریت تاریخ تشییع و جهان اسلام از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام حمید موسوی گفت: در این اردو تعداد 30 نفر از مسئولان و مدیران حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی برای انجام فعالیت‌های جهادی به منطقه اعزام شدند و به فعالیت‌های عمرانی و تبلیغی می‌پردازند که دیدار با خانواده شهدا و امام جمعه، دیدار با جمعی از بزرگان از  دیگربرنامه‌ها است.

اردوهای جهادی مصداق کامل "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است

آری اینجا جهادی دیگر به پا است، اینجا همه همدل، یکرنگ هستند تا بتوانند گرهی از مشکلات هموطنان خود را در گوشه‌ای دور افتاده از کشور، استان و شهرشان را برطرف کند.

اردوهای جهادی مقصدشان محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار است و تلاش می‌کنند تا با ساخت و ساز، آبادانی در مناطق کم برخوردار محرومیت‌ها را بزدایند.

آری اردوهای جهادی مصداق کامل "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است" و این اقدام کمتر از جهاد رزمندگان و شهداء نیست و این جهاد بدون هیچ چشم‌داشت مطمئناً اجر و ثواب و برکات بسیاری در درگاه حق تعالی دارد چون انسان از اوقات فراغتش برای جهاد در راه پروردگار می‌زند.

به راستی اردوهای جهادی سبب تقویت و نفع‌رسانی به دیگران و خودسازی برای خود فرد می‌شود و اگر طلاب و روحانیت با شور و اشتیاق در این  اردوها جهادی شرکت کنند اندک اندک در هر مدسه علمیه یک گروه جهادی تشکیل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    37 8
    جزاکم الله خیرا ، اما هنگام کار لباس کار مناسب است ، خدا قوت
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    24 4
    ممنون و متشکریم از همت والای جهادی ولی عکس آخر بلوک ها برعکس چیده شده اند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      9 1
      داداش بلوک های ته بازه اشتباه نچیده
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    20 2
    ای کاش پسران مقطع دبیرستان حداقل ماهی دو سه روز به این اردوها اعزام شوند. لا اقل در استانهای مجاور محل سکونتشان.
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      6 2
      پیشنهاد خوبیست ، کار هم مفرح است و هم سازنده
  • فرهاد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    15 6
    لباساشون خیلی تمیزه ... فکر کنم تازه شروع به کار کردن :)
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    10 4
    جزاکم الله خیرا
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    8 3
    موفق باشند انشاء الله
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    6 3
    خدا خيرتان بدهد
  • یوسف IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    8 1
    باتوجه به اینکه منطقه زلزله خیز است این نوع ساخت و ساز اشتباه است و نشان میدهد ما داریم اشتباه گذشته را تکرار میکنیم البته عکس شاید مربوط به تسطیح زمین ،قبل از شناژ پی باشد
  • یوسف IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    8 1
    ساخت و ساز باید دست مجری ذیصلاح باشد وگرنه داستان ساخت خانه های بی کیفیت همچنان ادامه خواهد داشت
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    7 1
    هر کاری باید توسط متخصص همون کار انجام بشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس