کد خبر 802675
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
سید حسین نقوی‌حسینی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد که به گفته رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج در 187 شهر در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق ورود پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز یک‌شنبه 5 آذر این کمیسیون گفت: به مناسبت هفته بسیج سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج به همراه معاونان خود در کمیسیون حضور یافتند.

وی با اشاره به ارائه گزارش نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس از مناطق زلزله‌زده افزود: در جلسه امروز درباره اقدامات مسئولان جهت حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری به علاوه در مورد نیازها و مشکلات بلندمدت زلزله‌زدگان استان‌های غربی کشور گفت‌وگو صورت گرفت.

نقوی حسینی در ادامه با اشاره به تودیع معاون پارلمانی سابق سپاه گفت:‌ سردار یزدی در این نشست از همکاری و مساعدت کمیسیون امنیت ملی طی 10 سال گذشته تشکر و اعلام کرد که همه تلاش ها در این مدت برای برقراری ارتباطات دوسویه بین مجلس و سپاه بود که به نحو خوبی محقق شد.

وی اظهارکرد: همچنین در جلسه امروز، سردار جوکار که مسئولیت پارلمانی سپاه را عهده‌دار است گفت که درخواست ما نیز ادامه همکاری و هماهنگی نزدیک سپاه و مجلس است و با تجربه یک دوره نمایندگی در مجلس سعی خواهد شد تعامل بین مجلس و سپاه تقویت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه جلسه نیز سردار غیب‌پرور گفت: انتظار حضرت آقا این است که حضور سازمان یافته جوانان در حوزه تولید علم، هنر و فرهنگ در دستور کار بسیج قرار گیرد که قطعاً در دستور کار خواهد گرفت؛ دراین راستا سازماندهی چند هزار گردان از نیروهای محلی، بومی، جوان، مومن و انقلابی یک ظرفیت بزرگ برای جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: طبق صحبت های سردار غیب‌پرور، امسال حدود یک صد هزار نفر از جوانان در طرح آموزش مجدداً قرار گرفتند؛ همچنین اشاره شد که بسیج بستر و ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی است و در حوزه‌های مختلف اعم از محیط زیست گرفته تا کمک به زلزله‌زدگان و سایر آسیب‌های طبیعی، محروم زدایی، سازندگی و سایر حوزه ها، بسیج آماده فعالیت جهادی  است.

نقوی حسینی در ادامه نقل اظهارات رییس سازمان بسیج، گفت: بسیج ده هزار گروه جهادی در حوزه سازندگی تشکیل داده است؛ در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی نیز خدمات بسیج ارزشمند است و ما آماده کمک رسانی هستیم. در این بین 325 محله در 187 شهر کشور در زمینه مقابله با اعتیاد و طلاق ورود پیدا کرده و اقدامات موفقیت آمیزی انجام داده شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته های رییس سازمان بسیج به حدود هشت میلیون نفر خدمت پزشکی ارائه شده است، خاطرنشان کرد: ایشان همچنین بیان داشت که انتظار داریم مجلس در حوزه تأمین اعتبارات، به ما کمک کنند و پشتیبانی اعتباری صورت پذیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در ادامه فرمانده بسیج جامعه پزشکی کشور گزارش جامعی از خدمات پزشکی در مناطق محروم ارائه کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس