حراجی روزهای گذشته دیجی کالا و بامیلو انتقادهای بسیاری را از سوی خریداران در زمینه گرانفروشی کالاها و ... به همراه داشت.

 سرویس اقتصاد مشرق - پس از حدو دو هفته تبلیغات وسیع و پرحجم دو فروشگاه اینترنتی ایرانی بر سر فروش محصولات خود با تخفیف ویژه و قیمت پایین در روز جمعه هفته گذشته و پس از تمدید یک روزه این جشنواره نمایشی فروش، آنلاین‌فروش‌های ایرانی دو روز پرسود و پرفروش را پشت سر گذراندند که بنابر شنیده ها بی سابقه توصیف شده بود. اما این همه ماجرا نبود.

برای اطلاع از برخی اتفاقات رخ داده در این رویداد پر تبلیغات ادامه مطلب را مطالعه کنید.

چرا جمعه این هفته؟

برای قشر متوسط شهری در کشورهای غربی به خصوص آمریکا، نام «جمعه سیاه- BLACK_FRIDAY » تداعی گر یکی از زمان‌های رویایی است و شاید بتوان آن را هیجان انگیز ترین مناسبت برای قشر کم‌برخوردار غربی دانست.

این روز که فردای برگزاری مراسم شکرگذاری است، فروشگاهها و هایپرمارکت‌های مختلف اجناسشان را با تخفیف‌های بالا ارائه می‌دهند و مشتری‌ها می‌توانند  خریدهای سال جدید خود را با قیمت پایین‌تری انجام دهند.

هرساله عکس‌ها و فیلم‌های عجیب و غریبی از هجوم خریداران به هایپرمارکت‌ها و حتی نزاع‌ها کتک‌کاری‌هایشان در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود تا جمعه سیاه مخالفان زیادی هم داشته باشد. مخالفانی که معتقدند این روز ترویج محض«مصرف گرایی» است.

اما در داخل کشور امسال فروشگاه اینترنتی بامیلو که به نوعی طلایه دار این حراج در کشور است، محصولات خود را در طرح "حراجمعه" به فروش گذاشت و فروشگاه دیجی کالا نیز با "جمعه‌به‌خرید" به استقبال این حراجی رفت.

تبلیغات دو فروشگاه بامیلو و دیجی کالا

نکته عجیب در این میان، تقلید کورکورانه فروشگاه‌های آنلاین ایرانی از این رسم نه چندان دلچسب غربی‌هاست بی آنکه حتی اندکی بر چرایی آن تامل کنند.

در واقع ماجرای فروش جمعه سیاه در آمریکا، حراجی بزرگی در آستانه آغاز سال نو میلادی است که مردم برای خرید مایحتاج خود در آستانه سال جدید میلادی به آن روی می‌آورند؛ اما در کشور ما قضیه متفاوت است و فروشگاه های ما در نهایت حواس پرتی به‌جای آنکه در زمان خرید نوروزی مردم کشور خودشان کالاهایشان را با تخفیف واگذار کنند در زمان خرید  سال نو میلادی محصولاتشان را حراج کردند.

یک کاربر شبکه های اجتماعی در این باره نوشت:

همانطور که مشخص است، "جوزدگی" دو رقیبِ فروش ایرانی را می‌توان اولین اشتباه این دو مجموعه دانست که انتقادهای بسیاری را نیز از سوی مردم و خریداران این دو فروشگاه به همراه داشت و رقابت‌های کاذبی را نیز بین این دو فروشگاه به‌وجود آورد.

رقابت بر سر گران‌فروشی

به عنوان نمونه برای وجود رقابت کاذب میان این دو بازار، می‌توان به تغییر قیمت غیر واقعی در این فروشگاه‌ها برای رقابت با دیگری اشاره کرد که چون قیمت‌های ارائه شده عموما سودهای سرشاری را نصیب این دو مجموعه می‌کند کاهش قیمت‌های اندک نمی‌تواند به عنوان برگ برنده تلقی شود. تصویر زیر به خوبی گویای پشت پرده این رقابت است.

این کاربر شبکه های اجتماعی از تخفیف‌های نمایشی با هشتگ #کلاهبرداری تصویری منتشر کرد

یکی دیگر از کاربران شبکه های اجتماعی نیز به مقایسه قیمت یک کالا در دو فروشگاه مختلف پرداخته است.

از نظر این کاربر، قیمت‌ها و تخفیف‌ها دروغین است

در بلک فرایدی کالاها را گران‌تر بخرید

موضوع مهم قابل بررسی در نحوه فروش کالاها در حراجی اخیر این دو فروشگاه، در نظر گرفتن تخفیف‌های صوری است. در ادامه به بخشی از این فاجعه در فروش و ضربه به اعتماد خریداران می‌پردازیم.

در این زمینه می‌توان به طنز توئیتری یکی از افراد حاضر در فضای مجازی اشاره کرد که این موضوع را اینطور شرح می‌دهد:

این کاربر با ادبیات طنز واقعیتی را گفت که با بررسی مواردی از حراجی روزهای گذشته به راحتی قابل درک است.

برای مشاهده دقیق‌تر این موضوع، برخی از گران فروشی هایی که با عنوان حراجی به مردم فروخته شد و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد را مقایسه می‌کنیم.

یک کاربر به این سبک کلاهبرداری اشاره کرده و از افزایش و سپس کاهش قیمت یک دوربین دیجیتال تصویری را منتشر کرده است.

همانطور که قابل مشاهده است، این محصول در یک روند افزایش قیمت قرار گرفته و در نهایت با منت تخفیف بازهم گرانتر فروخته شده است. اما از این موارد زیاد است.

از این تصویر نیز مشخص است این فروشگاه اینترنتی قیمت کالا را بسیار بیشتر از نرخ واقعی آن درج کرده و بعد بازهم با منت تخفیف دادن در حراجی خود بسیار گرانتر از قیمت بدون تخفیف آن برای فروش قرار داده است.

این کاربر هم از افزایش قیمت و سپس کاهش آن در فروشگاه دیگر گلایه کرده است که نشانی از فریب مردم در فروش کالا به حساب می‌آید.

اما شخص دیگری از افزایش حدود 6 برابری قیمت یک مدل کالا و سپس تخفیف 73 درصدی آن پستی منتشر کرده است که براساس آن مشخص است قیمت این محصول در سایر مراکز فروش اینترنتی حتی از قیمت حراجی نیز بسیار ارزانتر است.

این هم نمونه دیگری از فروش گران کالا در حراجی این هفته:

اما شاید بتوان بهترین تعبیر را از حراجی صوری این دو فروشگاه در روزی که هیچ ارتباطی با مردم ایران ندارد را در توئیت زیر پیدا کرد.

اما همه ایرادات فروش در این دو مرکز فروش اینترنتی کالا به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود. تا پیش از این اگر از بسیاری از مردم سوال می‌شد چرا از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند؟ جواب می‌شنیدیم بخاطر اطمینان از  اصالت کالا. اما یک کاربر اخیرا در این زمینه پستی منتشر کرد که تقریبا تنها مزیت فروشگاه‌های اینترنتی را نیز زیر سوال برد.

او نوشت:

سوالی که این میان وجود دارد این است که اگر فقط آن کالایی که بالاترین قیمت را دارد اصیل است، پس تضمین اصالت کالا به چه معنایی است؟

فروشنده های بی‌مشتری و جیب پر فروشگاه‌های اینترنتی

مسئله قابل توجه دیگر در زمینه خرید کالا از فروشگاه‌های اینترنتی، کسادی بازار خرده فروش‌ها و مغازه‌های عرضه کالاهاست. به عبارت دیگر، فراگیر شدن بیش از اندازه فروشگاه‌های اینترنتی که گاه با ضعف شدید نظارت نیز همراه است، موجب شده است کار و کاسبی بسیاری از خرده فروشان منصف که از این راه معیشت خود را تامین می‌کردند نیز لطمه جدی وارد شود.

این در حالیست که حتی با وجود قیمت تمام شده کمتر کالاها برای فروشگاه‌های اینترنتی، شاهد این هستیم که کالاها در این مراکز از بازار نیز گرانتر به فروش می رسد.

در این زمینه یک کاربر فضای مجازی با ادبیات طنز که البته ریشه در واقعیت دارد نوشت:

کاربر دیگری نیز نوشت:

اما واقعیت این سبک از خریدهای اینترنتی را می‌توان در این توئیت مشاهده کرد. این کاربر می‌گوید:

جمعه سیاه واقعی با گران فروشی کالاها

اما حال که پس از دو روز تقلید فروشگاه‌های اینترنتی از روی دست خارجی‌ها در برگزاری حراج خرید سال نو میلادی، گرانفروشی این دو بازار اینترنتی پایان یافت، مروری بر نظرات مردم در این‌باره می‌تواند به درک بهتری از تقلب این دو فروشگاه در گران فروشی منجر شود. در این زمینه یک کاربر فضای مجازی با اشاره به حراج نمایشی نوشت:

براساس بررسی مقایسه و قیمت کالاهای عرضه شده، می‌توان اعلام کرد حراجی روزهای گذشته دیجی کالا و بامیلو نه تنها در جلب اعتماد مردم موفق نبود بلکه نشان از ضرر این دو مجموعه در بلند مدت نیز داشت. زیانی که روزبروز بر حجم آن افزوده می‌شود. و جای خالی نهادهای نظارتی را پررنگ تر می‌کند.

نهادهای نظارتی که قرار بود مدافع حقوق مصرف کنندگان باشند و مقابل گران فروشی کالاها بایستند اما این روزها هیچ خبری از آن ها نیست.

بخشی از فعالان فضای مجازی براین باورند مبادا مسئولین این سازمان‌های نظارتی از ترس ارتباط فروشگاه‌های اینترنتی با کشورهای خارجی که پس از برجام، ایران را جولان فروش محصولات خود قرار دادند، از رسیدگی و برخورد با تخلفات آن‌ها عاجزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    جماعت اریایی مدعی فرهنگ ایرانی.. حتما این رفتارها هم از زمان کوروش بوده..!!
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      53 69
      بس کن دیگه، این بحث چه ربطی به این چیزی که میگی داره؟ بحث رو منحرف نکن. به اندازه کافی در مورد چیزی که گفتی تو همین سایت و سایر سایت ها و شبکه های اجتماعی بحث شده، میشه و خواهد شد.
    • محمدرضا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      58 46
      خوبیییی؟؟؟؟؟؟ چه ربطی داره همه چیو میدوزین به هم!!!!
    • ايمان شاكر IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      نتيجه زندگي كاپيتاليستي و انسان محور و نتيجه دنيا طلبي و سود انگاري و .... آيا اين رفتار نتيجه بت پرستي مدرن در جوامع مصرف گرا و غير توحيدي نبايد باشد؟؟؟؟!!!! تا چه وقت اسير ماديات و شهوات بودن؟؟؟؟؟ ان الانسان لفي خسر الا الذين آمنوا و عملوا الصالحات و .... فاعتبروا يا اولي الابصار
    • پطرس نهانکار IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      41 12
      دقیقا همینطوره ... در لوح کوروش همین قید شده : ... بتازید بر مردم و گرانفروشی کنید ، بر هیچ موجودی ترحم روا نباشد و هر آنچه را که روز قبل به بهایی معامله مینمودید در آن روز به چند برابر به فروش برسانید باشد که جمعه سیاه پایان یابد ... الواح کوکوجون رو هر کسی یه جور ترجمه کرده،منم اینجوری دلم میخواد!
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      32 0
      خدا لعنت کند فروشندگان کلاهبردار را
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      8 4
      تو این مملکت کجاش کلاه سر مردم نمیره؟
    • RO ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      8 4
      در جواب به ایمان شاکری که می خواد از آب گلالود به نظر ماهی بگیره و از بی اطلاعی مردم استفاده کنه. والا این جمعه سیاه تو اون جوامع دنیا پرست انقدر تخفیف درست و حسابی میدن آدم دعاشون هم میکنه. حالا اینجا چرا کاری میکنن آدم نفرین کنه دنبال یه دلیل دیگه بگرد. مثلا عدم رعایت حقوق مصرف کننده، عدم نظارت، سوء مدیریت ...
    • پطرس IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      7 15
      لازم میدونم از همه هموطنانی که به کامنت بنده مثبت دادن تشکر کنم . پیش خانوم بچه ها خیلی سربلند شدم ، ایشالا عروسیتون
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
      0 0
      خیلی گزارش خوبی بود ممنون مشرق. از مدیسه و دیجی استایل و بقیه هم گزارش بذار همشون مثل هم هستند کلاهبرداری میکنن.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    117 7
    دمتون گرم که اطلاع رسانی کردید، لعنت به این فروشگاه های اینترنتی کلاهبردار، رانت خور. البته من قبلاً از یه جای دیگه فهمیده بودم.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      47 7
      در ادامه کامنتم یه توصیه دوستانه به همه عزیزانی که دارن این مطلب رو میخونن میکنم، از این فروشگاه ها خرید نکنید: آل دیجیتال، دیجی کالا، بامیلو، همراه پلاس، چاره، آنلاین پیشرو یا گران فروشن، یا جنس دسته دو بهتون میندازن،یا جنس ریفربیشد یا جنس تقلبی بهتون می اندازن، اگر هم محصول خریداری شده مشکلی داشته باشه، جوابگو نیستن. به هر حال خود دانید، وظیفه دونستم که بگم و اطلاع رسانی کنم تا شما هم مثل بعضی افراد که پشیمون شدن و حالا دستشون به هیچ جا بند نیست، پشیمون نشید.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      22 3
      در ادامه کامنتم یه توصیه دوستانه به همه عزیزانی که دارن این مطلب رو میخونن میکنم، از این فروشگاه ها خرید نکنید: آل دیجیتال، دیجی کالا، بامیلو، همراه پلاس، چاره، آنلاین پیشرو یا گران فروشن، یا جنس دسته دو بهتون میندازن،یا جنس ریفربیشد یا جنس تقلبی بهتون می اندازن، اگر هم محصول خریداری شده مشکلی داشته باشه، جوابگو نیستن. به هر حال خود دانید، وظیفه دونستم که بگم و اطلاع رسانی کنم تا شما هم مثل بعضی افراد که پشیمون شدن و حالا دستشون به هیچ جا بند نیست، پشیمون نشید.
  • ali IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    35 0
    قبل از شروع این به اصطلاح حراجی،،یک سری کالاهارو با تخفیف بسیار بالا گزاشته بودن،که مردم ترغیب شن،،بعد شروع این حراجیه دروغین،،اون کالاهارو زده بود تمام شد!!این میشه کلاهبرداری جمعه سیاه تو اروپا،،اینقد مناسب میدن،،که یک سری خرید میکنن،،و از فرداش تو بازار همون جنسو میفروشن.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      15 0
      احسنت دقیقا.مخصوصا بامیلو اینکارو میکرد.کفش یا هودی 150 یا 200هزار تومنی رو میداد مثلا بیست هزار تومن بعد تا میرفتی توش زده بود تمام شد.نمیدونم یا تعداد این کالاها یکی دو تا بیشتر نبوده یا بقیه بچه های ایران ماشالله خیلی زرنگ و فرز بودن یا من خیلی کند بودم. من که چیزی نخریدم.منتظر یه سرخ کن بدون روغن بودم برای پدرم اینا بخرم که نشد.
  • AU ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    73 14
    خر تو ایران زیاد هست که این شامورتی بازی ها رو قبول دارن.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      36 0
      نشنیدی میگن تا خر هست خر سوارم هست!؟
    • رضا IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      8 5
      شما از اوونایی نیستی که تشریف بردن اوون طرف آب فکر میکنن خیلی بارشون هست؟ این چه ادبیاتی هست برای مردم استفاده میکنی؟ ادب مرد به ز دولت اوست
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      3 1
      من اسمشون رو میذارم پینوکیو. کلا هر گربه نره و روباه مکاری میتونه سر مردم رو کلاه بذاره. ولو اینکه یکبار دروغ به ملت تحویل داده باشه، بازم انتخابش میکنن!!! همین چند وقت پیش هم انتخابات داشتیم همین سبک و سیاق
  • AU ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    26 2
    فعلا در ایران منطقی ترین خرید در همان بازار است. این سرویس خرید آنلاین در ایران مثل میوه نوبرانه است. ما عادت داریم که بجای نگاه کردن به ابعاد پایدار بلند مدت یک تکنولوژی یا سرویس جدید, به سود کوتاه مدت آن بنگریم. اگر ما نگاه به گردش مالی بیشتر داشته باشیم آنوقت با سود منطقی هم مصرف کننده اعتماد خواهد کرد و هم فروش بالا خواهد رفت که موجب سود بیشتر از جمع فروش کل میشود. این نگاهی است که در کشورهای پیشرفته انجام می شود و همیشه مصرف کننده شوق خرید را دارد چراکه حراجها هیجان آور با تخفیفها واقعی بر روی همان کیفیت کالا است.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    28 0
    این روال دو ساله داره طی میشه من امسال داستانش رو میدونستم چیه تو این دو روز اصلا سر بهشون نزدم بامیلو سال اول کاریش خیلی خوب بود ولی الان جنس های زیر پله ایی میاره و با قیمت های لوکس میرداماد میفروشه!!! فاجعه شدن دیجی کالا هم که واقعا رو اعصابه من ترجیح میدم برم بیرون خرید هرچند تحمل بعضی از فروشنده های بیرونم ندارم متاسفانه خرید کردن مشکلی شده
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    37 34
    متاسفانه در این گونه اتفاقات سونامی مصرف کالاهای خارجی موج می زند. بازم به غیرت ما ،کوروش پرست ها نمیدونم چرا الان لال اند.
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      50 25
      پانطورچ عقده ای! الان اینجا جای حرفهای نژاد پرستانه بود؟؟؟؟
    • خداپرست IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      5 7
      کوروش یا خودش خدا می پرستید که رستگار شده، یا آتش پرست که بدبخت شده . بعد اونوقت شمای جاهل اون بنده خدای مجهول الحال رو می پرستی ؟!!! خاک بر سر خودت و خرگوشت
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    31 0
    خخخ اونا میان مثلا یه لپ تاپی که ۲۰۰۰ دلار قیمتشه به قیمت ۱۰۰۰ دلار میفروشن تازه جنس اصلی .اوقت این دوتا کلاهبردار یک هفته قبل این برنامشون قیمتها رو بردن بالا بعد یه تخفیفی زدن روش .به عبارتی هم از توبره خوردند هم از اخور .سود دوبله کردن
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    39 0
    مردم ایران آموزش ندیدن سطح تشخیصشون خیلیییی پایینه ، فقط اینا نیست طرف لباس حراج زده 80 درصد ! 60 درصد ! ملت حمله می کنن داخل مغازش ، دیگه متوجه نیستن سود لباس 25 درصده !!! یعنی جایی تخفیف بالای 30 درصد زد طرف گرانفروش و کلاهبرداره .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    33 0
    دیجی کالا قبلا ارزان بود . الان از بازار هم گران تر است.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    23 0
    بامیلو و دیجی کالا خیلی دززززززززز هستند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    15 2
    روی اسنپ و تپسی و... هیچ نظارتی نیست قیمت ها باید قابل رقابت باشن نه اینکه از بیکاری جوان ها سو استفاده کنند
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    23 1
    حواستون رو جمع کنید سایت دیجی کالا واقعا ...دقیقا تا دویست هزارتومن اختلاف قیمت هم در کالاهاشون در مقایسه با جاهای دیگه دیدم هیشکی هم نیست این ...را رو جمع کنه که انقد سر مردم ساده لوح رو ک.. نذارن یادتون باشه در حالت تخفیف هم با یه قیمت نجومی ون ه میذارن
  • s.mojtaba IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    12 0
    سال به دوازده ماه ما میبینیم یک دفعه هم تو ببین !!! اره مشرق جان. الحق وانصاف فرهنگ خرید مردم بالا رفته اونم با گسترش فضای مجازی
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    27 2
    دیجی کالا شده اخر کلاهبرداری
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    28 2
    دیجی کالا شده اخر کلاهبرداری
    • احمد زیباپور از نیریز IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      3 0
      واقعن
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    10 0
    اشتغال اشتغال اشتغال مشکل جوانان همین است و بس!
  • محسن IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    7 1
    آقا این اتفاق تو استارتاپ های دیگه هم افتاده. مثل نت برگ و تخفیفان. تو اصفهان نت برگ بولینگ یک ساعته یک باشگاه رو زده بود ۷۵ هزار تومن که با تخفیف شده بود ۴۵ هزار تومن. بعد وقتی حضوری رفتم همون باشگاه هزینه یک ساعت فقط ۵۰ هزار تومن بود
  • رامین مهدوی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    8 0
    صاحبین این فرشگاهها و کسایی که به اینا مجوز دادن =... و... همه چیز
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    13 2
    سایت مشرق عزیز هنر امثال شما این است که قبل از واقعه دست این جماعت را رو کنیدو الا حالا که تا گردن کلاه سر مردم گذاشتن فایده اینداره از مدتها قبل در همه جای شهر تبلیغ این دو تا سایت برای روز جمعه به وفور پیدا میشد اونوقت حضرات محترمتان کجا تشریف داشتید تا روشنگری کنید؟و الا الان همه فهمیدن که منظور این دو تا سایت کلاه برداری بود
  • هاشم IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    11 1
    تو این دو روزه منم هرچی تخفیف خوب یود میخواستم بخرم میگفت تمام شد عجیب هنوز یک دقیقه از موجود کردن کالا نمیکذشت واقعا برام سوال بود اتفاقا ازدوستان پرسیدم گفتن برا ما هم همین جور بود تا موجود میشد مینوشت تمام شد البته فقط سایت بامیلو
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    21 2
    مشتری دیجی کالام. واقعا تو این دوروز جنسای بنجلشون رو با تخفیف میدادن و اصلا شباهتی به جمعه سیاه اون ور آب نداره... پارسال هم شب یلدا این مصیبت بود.
  • محسن IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    26 1
    فکر کنم فقط افتابه دزدا باس برن زندان یا محکوم بشن.. دزدی به این وضوح میکنن باس سر جاشونن گردنشون کلفترم میشه :))))
  • بنی رشیدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    11 0
    از بامیلو تامیخواستم خرید کنم میگفت تمام شد عجیب یک دقیقه از موجود بودنش نڱذشته بود برا امتحان چند بار امتحان کردم باز همون آش همون کاسه تمام شد تمام شد تمام شد سوال کردم برا چند تا از دوستان هم پیش اومده بود اولین بار بود میخواستم از بامیلو بخرم
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
      1 9
      بالاخره می خواستی بخری ، تموم شده بود ، یا گرون فروش بودند ؟! چون تموم شده بود ، بد بودند ؟! یا کلک زدند و نفروختند ، بد بودند ؟!! اگه نمیفروختند ، پس چجوری گرون میفروختند ؟!!! اگه گرون میفروختند ، چرا ناراحتی که به تو نرسیده ؟؟؟!!!!!!
  • محسن IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    15 2
    من جندماه پیش ازدیجی کالا یک پاوربانک خریدم باگارنتی یکساله بعدازرسیدن جنس متوجه شدم کابل شارژدستگاه خرابه خودم یک کابل دیگه خریدم بعد از5ماه استفاده سوکت شارژ هم خراب شدزنگ زدم برای گارانتی کفتندیک شرکت دیگه خارج ازسیستم دیجی کالا بعهده داره شماره دادندهرچی زنگ میزنم اشغاله اینم یک نمونه ازاصالت کالا دراین فروشگاه ها عزیزان توجه داشته باشیدکه اگرخریدگران قیمت داشته باشید ابنهاجوابگونیستندمخصوصا شهرستانیهابهتره بصورت حضوری خریدکنید
  • وحید IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    26 0
    در این مواقع تعزیرات حکومتی پیداش نیست. شاید هم هست ولی حواسش به مغازه هاییه که با کرایه های نجومی اجناسشونو 500 تومن گرونتر می فروشن
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    33 1
    کلا کار این مملکت شده گشاد بازی
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    5 0
    من خرید کردم خاک وچوک
  • طاهری IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    30 1
    بابااین حرکتها مال خارجی هاست که حلال خورن نه ما
  • مهدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    23 0
    البته بامیلو همیشه کالاها سایت رو گرونتر اعلام میکنه بعد تخفیف میده که باز هم گرونتر از جاهای دیگه هست این موضوع برای جمعه سیاه نیست عادتشه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    25 0
    به قول هیتلر قانون مثل تاره عنکبوته فقط به درد گرفتن مگس های کوچک می خوره.(گنده ها و رو نمی گیره)
  • Mohsen IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    2 0
    تنها جواب اینکار همچین سایت هایی نخریدن ازشون هست
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    0 0
    خوب اینها هم میدونن مملکت چه خبره
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    0 0
    علی برکت الله
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    0 2
    مشرق چرا نظرها رو کامل نشون نمیدی؟ چرا نقطه چین میکنی؟ حرف بدی زدم؟ ای بابا خوب کلاهبرداری میکنن دیگه اگه این دزدی نیست چیه؟ چرا مانع اطلاع رسانی به مردم میشید
    • مشرق IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      3 0
      کجا نقطه چین کردم ؟!! دعوا داری بیا پامنار
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
    1 0
    من یه صندلی از دیجی کالا خریدم ۵۰ هزار تومن ، چند روز بعد دیدم همون رو سر خیابون میفروشن ۲۵ هزار تومن ، بعد تو حراج یک روزه دیجی کالا همون رو زده بود ۱۵ هزار تومن بعد شد ۴۵ هزار تومن ، معلوم هست قیمت این صندلی چقدر هست ؟!
    • احمد زیباپور از نیریز IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
      3 1
      خیلی پیچیده شد !
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    2 1
    آدم اگه عقل داشته باشه هر چیزی رو از اینترنت نمیخره که !! طرف باتری رو سفارش داده؛ آخه کمرت تیرغیب خورد، پاشو برو از سوپرمارکت محل بگیر!
  • علی IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    4 0
    منظورdigikala از بنر تبلیغاتیشون : جمعه به خرید = جمعه ، به به ، خیلی خررررریییید چه کسانی فهمیدند؟ بررسی سطح شعور جامعه !!! برای کجا ؟؟؟؟..
  • مهدی IT ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    1 0
    تعزیرات اینا رو خبرداره یا خودشم رفیق دزد و شریک قافله است ؟
  • مهدی IT ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    تعزیرات اینا رو خبرداره یا خودشم رفیق دزد و شریک قافله است ؟
  • LB ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    0 0
    از همه اینها که بگذریم، واقعا جای سوال هست که چطور در شرایط تحریمی، تبلیغات این فروشگاه ها را گوگل در داخل کشور و خارج کشور برای کاربران نشان میده؟ من خواستم از سرویس تبلیغ گوگل در سایتم استفاده کنم پول در بیارم، با اینکه لبنان تحریم نیست گفت شما از کشوری هستید که بر اساس قوانین ایالات متحده نمیتونیم به شما سرویس بدیم! اینا به کی وصلن که هر روز تبلیغاتشون میاد؟!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    18 2
    از مردمی که به کسی رای میدن که دروغش یکبار برملا شده، از این بیشتر انتظار نمیره
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۸
    1 0
    دی جی کالا گرانفروش ترین فروشگاه اینترنتی است با یک مقایسه کوچیک در قیمت میتوان براحتی به این باور رسید
  • asas IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    0 0
    متاسفانه تو ایران هر شرکتی که یه ذره خودشو پیدا میکنه و وضعش خوب میشه، از خود بیخود میشه و یادشون میره که این مشتریانشون باعث پیشرفتشون بوده، هر بلایی دلشون خواست سر مشتری میارن، از کلاهبرداری گرفته تا هدر دادن وقت و انرژی مشتری. به نظرم با توجه به اینکه مشتریان این فروشگاه را به این موفقیت رساندند، همین مشتریان نیز میتوانند اونو بدبختش کنند، حالا که اینقدر سر مشتری کلاه میذارن، خوبه که مشتریا هم اونو تحریمش کنند. میشه یه کمپین تحریم دیجی کالا تو شبکه های اجتماعی راه انداخت تا حساب کار دستشون بیاد.
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 1
    هر چیزی از دیجی کالا خریدم در بازار ارزانترش رو پیدا کردم کلاهبردار به معنای واقعی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس