دیجی کالا

مقایسه قیمت‌ کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی نشان از این دارد که برخی از تخفیف‌های ارائه شده به مشتریان غیرواقعی است و تنها باعث فریب مردم می‌شود.

 سرویس اقتصاد مشرق - کمتر کسی است که این رزوها از تبلیغات رنگارنگ تخفیفات شگفت انگیز و بعضا باورنکردنی فروشگاه‌های اینترنتی، در امان بوده باشد. حراج هایی که از شدت اغواکنندگی بسیاری از مردم را ترغیب می‌کند حتی در صورتی که نیازی به کالایی نداشته باشند، بازهم برای خرید آن اقدام کنند.

اما این مسئله برای خیلی‌ها جای سوال دارد که آیا واقعا برای شرکت‌های فروش اینترنتی که با برندها و نشان‌های مختلف در حال فعالیت هستند، صرفه اقتصادی دارد کالایی را با تخفیف های نجومی و بعضا نصف قیمت فروش، عرضه کنند؟

بیشتر بخوانید

چرا مردم نتوانستند از حراج «دیجی‌کالا» خرید کنند؟

کلاه گشاد «جمعه‌به‌خرید» برسر مردم + تصاویر

برای پاسخ به این سوال به بررسی قیمت یک مدل محصول (لامپ ال ای دی ۶۰ وات دلتا مدل کارا پایه E۲۷) در فروشگاه‌های مختلف می‌پردازیم تا ببینیم تخفیف تا چه اندازه واقعی است؟

طبق آنچه که در سایت فروشگاه اینترنتی دیجی کالا موجود است، این محصول با تخفیف بیش از ۴۸ هزار تومانی، به قیمت نزدیک به ۵۷ هزار تومان بفروش می‌رسد. به بیان دیگر لامپ ال‌ای‌دی ۶۰ واتی مدل کارا در دیجی‌کالا ۱۰۵ هزار تومان قیمت دارد که با تخفیف بالایی تقریبا به نصف قیمت به فروش می‌رسد.

اما بررسی قیمت این محصول در سایر فروشگاه‌های اینترنتی نشان از واقعیت دیگری دارد. تصاویر زیر نشان از این است که این کالا در سایر فروشگاه های اینترنتی و حتی مغازه‌های فروش تاسیسات و لوازم برقی نیز به همین قیمت و حتی کمتر بدون در نظر گرفتن تخفیف در حال فروش است. برای نمونه تصاویر زیر از چند فروشگاه اینترنتی دیگر گرفته شده است.

در این فروشگاه اینترنتی، محصول مورد اشاره به قیمت پایین تر بفروش می‌رسد
قیمت در فروشگاه‌های دیگر

بنابراین می‌توان گفت ادعای اولیه دیجی کالا مبنی بر تخفیف ۴۸ هزار تومانی از قیمت ۱۰۵ هزار تومان محصول غیر واقعی است. برای بررسی این ادعا می‌توان از نمودار قیمت‌ همین کالا در سایت دیجی‌کالا نیز استفاده کرد.

براساس این نمودار، قیمت لامپ ال ای دی ۶۰ وات دلتا مدل کارا پایه E۲۷ در بیش از ۷۰ روز گذشته همواره رقمی پایین تر از ۶۵۰۰۰ تومان بوده است. حال باید پرسید چرا این فروشگاه قیمت اولیه محصولی که به قیمت عادی خود به فروش می‌رسد را بسیار بالاتر در نظر می‌گیرد تا بتواند با تخفیف چشمگیر مشتری را مجاب به خرید آن کند؟ آیا در سایه ضعف نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، هدفی غیر از اغفال و فریب مردم دنبال می‌شود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 15
  • شهرام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    88 1
    وقتی نظارتی(بازرسی ) وجود ندارد فساد دامن همه را میگیرد و ضربه نهایی خود مردم بیچاره میخورند .
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    59 2
    چرا قوه قضائیه به این قضایا رسیدگی نمیکنه ؟؟؟؟
    • حسام IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      10 25
      دیجی کالا یک سایت واسطه اس ! فروشنده باید هزینه سود ! 9درصد مالیات ! هزینه ارسال ! و هزینه انبار دیجی رو بده خب معلومه گرونتر میشه دی جی چیزی از خودش نداره
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    49 3
    آقا ما یه جنس از دیجی کالا خریدیم، وقتی رسید دستمون شکسته بود پس فرستادیم. قرار شد دوباره جنس رو بفرستن. بعد تماس گرفتن گفتن ماشین مون خراب شده! شماره حساب بدین پولتون رو برگردونیم. شماره حساب دادیم و پول رو ندادن. صد بار زنگ بزن و دعوا کن و داد بزن آخرشم هیچی... خدا لعنت شون کنه. و خدا لعنت کنه اونی رو که وظیفشه به کار اینا نظارت کنه اما نمیکنه
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      11 4
      میرفتی آدرسشون حضوری صحبت میکردی
    • وحید IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      23 44
      هدفت از این داستان سرایی تخیلی و دروغی چیه؟!
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      25 2
      آره بعضی چیزاش گرونه ولی اگه بلد باشی و قیمت بازار دستت باشه اجناس ارزونم داره.تا به امروز بیش از ده مورد خرید داشتم هیچکدوم خراب نبوده.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    41 3
    .. کالا دزد بزرگ
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      28 0
      همچین کلاه برداری هم از من شده دیجی کالا قبلا خوب بود، ولی الان رسما دزدی میکنه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      22 0
      واقعا همینطوره
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    47 0
    یه زمانی فروشگاه خوبی بود ولی الان افتضاح و تبدیل شده به ... بزرگ
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    33 0
    متاسفانه أوائل به عنوان يك سايت تخصصي براي محصولات ديجيتال فعاليت مي كرد و خوب بود ولي بعد كه طمع به جان مديران افتاد و همه محصولات رو وارد كردند و به فكر سود صددرصدي افتادند خراب شد مشكل شركت ها در ايران اين است كه تا مي بينند فروششان خوب است و مردم إقبال كردند طمع مي كنند و اين آغاز سقوطشان است
  • ابو IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    29 1
    یکی از ترفندهای کثیف دیجی کالا این است که کالایی را با تخفیف شگفت انگیز در سایت ارائه میکند اما وقتی تحویل گرفته میشود دارای اشکال اساسی است پروسه برگشت کالا زمانیر است لذا یا خریدار کالا را با همان اشکال قبول میکند که دیجی کالا به هدف خود رسیده ویا آن را عودت میدهد که در آنصورت حدود یکماه پول خریدار نزد دیجی کالا میماند و با آن کار میکند .
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    35 15
    وقتی مدیراش از روحانی حمایت میکنن، نباید انتظاری جز این ازشون داشت
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 13
    مشرق جان ... همه چیز که قیمت نیست ... خدوات پس از فروش مهم است ... همین تبلت علیه السلامی که در حال نوشتن نظر هستم را از دیجی خریدم ... باطری اش شارژ نمیشد ... به راحتی مرجوع کردم و بدون درد سر کالای جدید در منزل تحویل گرفتم ... از سایت ... کیف موبایل گرفتم یک هفته خبری از ارسال نبود ... و حتی پاسخگوی تلفن نبودند ... نهایت از طریق تهدید و رابطه یکی از عمده فروشان انها را مجبور به عودت پولم کردم.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    15 24
    بنده تا به امروز 37 بار خرید داشتم و از همه خریدهام راضی هستم قیمت بالا هست ولی منی که تو شهرستان به یک کالایی دسترسی ندارم وجود فروشگاه های اینترنتی از جمله دبجی کالا بسیار گره گشا هست
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      31 4
      مشرق هم نگفته برید تو خیابون بخرید. میتونی به جای دیجیکالا از فروشگاههای اینترنتی دیگه خرید کنی که عینا همون محصول رو با قیمت واقعی میفروشن. اینجوری تو پاچت هم نمیره
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 28
    مشرق چیزی گیرش نیومده، گیر میده. امان از فتنه انگیزی که پشت پرده اش فقط خالی کردن جیب ملته.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 0
    دیجی کالا گرون فروش قهاریه من دوبار خرید کردم راضی نبودم
  • حسن غفوریان ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    4 8
    عدل والانصاف من یکبار خرید کردم خیلی هم راضی هستم
  • arman IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    11 0
    یه ترفند بسیار قدیمیه که از حالت روانی ای که ایجاد میشه در مردم سو استفاده می کنن … این روی بعضی افراد تاثیر میذاره و گول می خورن و محصول با قیمت بایین تری رو که می تونن توی فروشگاه هایی مثل زنبیل و مدیسه و….بخرن رو برن اینجا بخرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس