مرتضی صفاری

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحرکات داعش در مناطق شرقی کشور باید با دقت زیر نظر قرار گیرد تا مانع ظهور مجدد داعش این بار در مناطق مرزی شرق کشورمان شویم.

به گزارش مشرق، مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات اخیر منطقه و نابودی گروه تروریستی داعش گفت: با مجاهدت‌های مدافعین حرم،‌ حزب الله لبنان و ارتش سوریه و هماهنگی با روسیه، گروه تروریستی داعش که تبدیل به غده سرطانی شده بود نابود شد.

وی افزود: این گروه تروریستی که با همکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت مالی عربستان به وجود آمد، با افکار تکفیری خود به اسلام ضربه می‌زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد:‌ اعضای این گروه تروریستی علاوه بر حضور در مناطقی از خاک عراق و سوریه در برخی نواحی مصر و صحرای سینا به فعالیت‌های تروریستی دست می‌زنند. بنابراین این خطر وجود دارد که در آینده نیز داعش تحت عنوان نام‌های دیگری در راستای پیشبرد اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت کند.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های تروریستی  داعش در برخی نقاط افغانستان تصریح کرد: تحرکات این گروه تروریستی در مناطق شرقی کشور باید با دقت زیر نظر قرار گیرد تا مانع ظهور مجدد داعش این بار در مناطق مرزی شرق کشورمان شویم.

صفاری با بیان اینکه با نابودی حکومت خود خوانده داعش،  آینده تحولات منطقه به نفع محور مقاومت خواهد بود، گفت: کشورهایی که در امتحان قبلی در کنار داعش قرار گرفتند باید هزینه حمایت خود از این گروه تروریستی را بپردازند و همانطور که در این سال‌ها شاهد بودیم گروه‌های تروریستی حتی به کشورهای حامی خود نیز رحم نکردند و با انجام اقدامات تروریستی امنیت پایدار در این کشورها را به چالش کشیدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات ضد ایرانی مقامات فرانسوی و هم نوایی آنها با آمریکا علیه برنامه موشکی کشورمان اظهار داشت: فرانسه در گذشته یکی از بازیگران سنتی در منطقه به شمار می‌آمد و جنگ‌های دو دهه گذشته در منطقه کمی از نفوذ آنها در این بخش مهم از دنیا کاسته بود و امروز با پاکسازی کشورهای محور مقاومت از داعش، بهترین فرصت را برای خود دیده‌اند تا در تحولات منطقه نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: البته باید به مسئولان فرانسوی هشدار داد که تمرکز بر توانمندی موشکی ایران هرگز نمی‌تواند دستاویز مناسبی برای این کشور به منظور نقش‌آفرینی در منطقه باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس