گاز رسانی

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به مصرف 390 میلیون متر مکعبی گاز در بخش خانگی با ورود اولین موج سرما به کشور،آخرین وضعیت گاز رسانی در مانطق زلزله زده را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ورود موج سرما به کشور گفت: با ورود این موج مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری به حدود 390 میلیون مترمکعب در روز رسید. 

وی ادامه داد: اما افزایش مصرف گاز موجب نشد که صادرات گاز ایران با مشکل مواجه شود. 

به گفته این مقام مسئول هم اکنون روزانه 37 میلیون مترمکعب گاز به ترکیه و عراق صادر می‌شود. هنوز رقم واردات گاز از ترکمنستان صفر است و مذاکرات با این کشور به منظور حل مشکلات موجود ادامه دارد. 

بوجارزاده با اشاره به گازرسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده از جمله پتروشیمی‌ها گفت: در حال حاضر روزانه 133 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها داده می‌شود که با پرداخت بخشی از بدهی گازبها توسط نیروگاه‌های کوچک گاز این بخش نیز وصل شده است. 

وی ادامه داد: همچنین صنایع عمده نیز به طور متوسط روزانه 103 میلیون مترمکعب گاز دریافت می‌کند. 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: وضعیت گازرسانی در این مناطق کاملاً طبیعی است، تا کنون از 43 هزار مشترکی که در این حادثه آسیب دیده بودند گاز 37 هزار مشترک وصل شده است و مابقی نیز در شرایط ایمن قرار ندارند به همین دلیل گاز آنها نیز تا کنون وصل نشده است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به وضعیت گازرسانی به نانوایی‌ها و CNG در این استان گفت:‌خوشبختانه همه نانوایی‌ها و مراکز CNG و همچنین مراکز دولتی در این استان دارای گاز هستند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در پایان با اشاره به افزایش سرما در کشور و افزایش مصرف گاز گفت: انتظار داریم مصرف‌کنندگان مانند سال‌های گذشته صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار داده و موارد ایمنی را نیز در مصرف گاز رعایت کنند تا شاهد کمترین حوادث در این حوزه باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس