کد خبر 802027
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
اولین تصاویر از حمله خونین تروریستی در مصر

صدها شخصیت بین المللی با ارسال پیامهایی این حمله را محکوم و بر همبستگی با دولت و ملت مصر در برابر تروریسم تاکید کرده اند.

به گزارش مشرق، حمله تروریستی به مسجد صوفیان شهر العریش مصر با موج گسترده ای از محکومیتهای بین المللی و همبستگی با ملت و دولت مصر همراه بوده است. بنابر این گزارش، صدها شخصیت بین المللی با ارسال پیامهایی این حمله را محکوم و بر همبستگی با دولت و ملت مصر در برابر تروریسم تاکید کرده اند.

در همین زمینه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حادثه تروریستی امروز در شهر العریش مصر را به مردم و دولت مصر تسلیت گفت. وی اعلام کرد: مسکو آمادگی دارد تا با قاهره در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص حمله تروریستی امروز مصر در توئیتی نوشت: حمله تروریستی وحشتناک و وحشیانه علیه نمازگزاران بی دفاع و بیگناه در مصر؛ جهان نمی تواند تروریسم را تحمل کند. ما باید قدرت نظامی آنها را شکست دهیم و ایدئولوژی افراط گرایی را که پایگاه وجودی آنها را تشکیل می دهد بی اعتبار کنیم.

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر در خصوص حمله تروریستی به مسجدی در سیناء مصر نوشت: از حمله بزدلانه به مسجدی در شمال سیناء هراسان شدیم. با تمامی مردم مصر که به واسطه این حمله شیطانی و وحشیانه آسیب دیده اند همدردی می کنم.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام تروریستی و وحشیانه صبح امروز در شهر العریش مصر را که صدها شهید و مجروح از میان نمازگزاران بر جای گذاشت ، بشدت محکوم کرد. قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این حادثه و مردم مصر تصریح کرد: بی تردید تروریسم تکفیری که این روزها متحمل سخت ترین شکست های خود در منطقه شده است از هیچ کوشش مذبوحانه و اقدام بی رحمانه ای برای ابراز وجود مجدد دریغ نمی ورزد و این مسوولیت دولت های منطقه را برای شناخت واقعی و دقیق تروریسم و مقابله جدی و جمعی با آن دو چندان می کند. وی تمام ملت ها و دولت ها را در این برهه خاص به هوشیاری هرچه بیشتر برابر توطئه های جدید شکست خوردگان خون ریز و مرگ آفرین فراخواند.جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به انفجار تروریستی در مصر اعلام کرد که این اعمال قبیح از دشمنی با اسلام و برای تحریف چهره آن نشأت گرفته و حاصل انحراف فکریِ خطرناکی است که در پشت آن سیستم های سیاسی، بودجه های هنگفت و سیستم های آموزشی تکفیری خفته است.

الوفاق در بیانیه خود به شهادت رسیدن نمازگزاران مصری در مسجد که پاکترینِ مکان ها و روز جمعه که بهترین روزها ست را به خانواده شهدا، ملت و حکومت مصر تسلیت گفته و با آنان ابراز همدردی کرد و از درگاه الهی برای شهدا رحمت و برای مجروحین شفا و سلامت آرزو کرد. الوفاق تاکید کرده است این اعمال قبیح و شریرانه مردود بوده و از لحاظ دینی و اخلاقی و انسانی محکوم است، این اعمال از دشمنی با اسلام و برای تحریف چهره آن نشأت گرفته و حاصل انحراف فکریِ خطرناکی ست که در پشت آن سیستم های سیاسی، بودجه های هنگفت و سیستم های آموزشی تکفیری خفته است که با منابع مالی، موسسه ها ورسانه ها و غیره حمایت می گردند. الوفاق همچنین یادآور شده است بهره برداری سیاسی و به بازی گرفتن موضوع تروریسم از سوی بعضی سیستم ها وسیله ای شده است تا پوشش مضاعفی برای تروریست ها در گستره جهان عربی و اسلامی فراهم آید. الوفاق در پایان برای جمهوری عربی مصر و تمامی کشورهای عربی و اسلامی در سراسر جهان آرزوی امنیت و استقرار نمود.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت حمله تروریستی امروز مصر را محکوم کرد. وی حمایت خود را از تمامی اقداماتی که قاهره در راستای حفظ امنیت خود اتخاذ می کند، اعلام کرد. مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: من به شدت این انفجار تروریستی که منجر به قربانی شدن شماری از شهروندان مصری شد را محکوم می کنم و مراتب تسلیت خود را به خانواده های قربانیان و مردم مصر ابرز می دارم.

اتحادیه عرب نیز با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی العریش را محکوم و بر حمایت از تلاش های مصر در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز به نیابت از مردم فلسطین حمله تروریست ها به نمازگزاران مصری را محکوم و اعلام کرد: ما اطمینان کامل داریم که این جنایات هرگز تاثیری بر عزم مصر در راستای مبارزه با تروریسم نخواهد گذاشت.

سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حادثه امروز مصر اعلام کرد: تروریسم تنها محدود به یک منطقه یا دین نیست. ما بار دیگر دعوت خود را در خصوص تلاش برای نابود کردن تروریسم و منابع فکری افراطی آن که تمامی بیگناهان در سرتاسر جهان را هدف قرار داده است، تکرار می کنیم.

وزارت امور خارجه تونس نیز در بیانیه ای اعلام کرد: قربانی شدن دهها شهروند مصری بیگناه را محکوم می کنیم. دولت و ملت تونس عمیقا با خانواده های قربانیان این حمله تروریستی ابراز همدردی می کند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس