کد خبر 801811
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
 آتش سوزی جنگل‌های پرتغال

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از وقوع آتش سوزی در جنگلهای منطقه حفاظت شده لوه و تداوم آن خبر داد.

به گزارش مشرق، امیر عبدوس امروز از وقوع آتش‌سوزی در جنگلهای منطقه حفاظت شده لوه و تداوم آن خبر داد و گفت: این آتش‌سوزیها از عصر ‌سه‌شنبه در برخی مناطق جنگلی منطقه حفاظت شده لوه در نزدیکی روستاهای تنگراه ، ترجنلی و در حاشیه پارک ملی گلستان به وقوع پیوسته است.


وی با تشریح تلاشها برای مهار این آتش سوزیها ، تصریح کرد: آتش سوزی در برخی از نقاط مانند منطقه حفاظت شده لوه مهار شده و تلاشها برای اطفای کامل حریقها ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان افزود: علاوه بر نیروهای منابع طبیعی، نیروهای مردمی، اعضای ستاد بحران شهرستان نیروهای آتش نشانی ، بسیج و نیروهای نظامی منطقه در اطفای این حریقها همکاری دارند.

عبدوس تاکید کرد: به دلیل اینکه این جنگلها در مجاورت پارک ملی گلستان به عنوان ذخیره گاه زیستکره واقع است گسترش کمی از حریق در دره شمالی پارک ملی گلستان بود که با حضور نیروهای یگان محیط زیست و مردم محلی ، آتش فعلا مهار شده و نیروها در صدد اطفای کامل آن هستند.

وی توضیح داد : وزش باد در این منطقه که در فصل پاییز و روزهای گذشته شدت زیادی گرفته ، باعث گسترش دامنه آتش سوزی شده است و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق جنگلی نیز باعث می‌شود تا اطفای حریق با کندی و با مشکل بیشتری مواجه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پایان گفت : ابتدا در تلاشیم تا اطفای کامل در خصوص این حریق صورت پذیرد و پس از آن تیم کارشناسی علل و میزان مساحت حریق را اعلام خواهد کرد .
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس