جنگل

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: فقط حدود ۳۰ تا ۴۰ هکتار از کف نقاط حاشیه‌ای پارک ملی گلستان و آن هم به صورت حاشیه‌ای در آتش سوخت و خوشبختانه خسارتی به درختان و طبیعت پارک وارد نیامد.

به گزارش مشرق، امیر عبدوس درباره آتش‌سوزی دو روز اخیر منطقه نزدیک پارک‌ملی گلستان اظهار کرد: آتش طی روز چهارشنبه در سه لکه ایجاد شد که نخست در منطقه لوه شهرستان گالیکش، شمال روستای ترجنلی و قسمتهایی از حاشیه پارک ملی گلستان رخ داد.

وی ادامه داد: متاسفانه وزش باد باعث شد تا این لکه‌های آتش به حاشیه‌های پارک ملی گلستان برسد و با وجود اینکه همکاران در سرشماری حیات وحش بودند اما به سرعت مراحل اطفا حریق انجام گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان تصریح کرد: فقط حدود 30 تا 40 هکتار کف سوزی در حاشیه پارک ایجاد شد و خسارت بسیار سطحی بوده است؛ در این آتش‌سوزی هیچ خسارتی به درختان و طبیعت وارد نیامده است.

به گفته عبدوس، علت طولانی شدن و گسترش آتش در برخی مراحل به وزش باد و پخش شدن آن بازمی‌گردد که در هر حال بعد از تلاشهای بسیار این حریق توسط نیروهای تلاشگر اطفا شد.

وی افزود: در حال حاضر آتش عصر روز گذشته به صورت کامل اطفا شد و همچنین بارش باران که در ساعتهای گذشته هم آغاز شده تاثیر مناسبی در عدم بروز این مشکل خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با بیان اینکه گاهش اوقات علت بروز چنین حوادثی بی احتیاطی مسافران است، گفت: تحقیقات برای علت بروز این آتش‌سوزی ادامه دارد.

عبدوس از تلاش‎های  تمامی نیروهای حاضر در منطقه و تشکر ویژه از همکاری مردم محلی روستاهای تنگراه ، ترجنلی ، قوش چشمه ، صادق آباد و کندسکوه تشکر کرد.

 وی تصریح کرد: اگر چه آتش‎سوزی با حضور به موقع نیروها و همچنین برودت هوا و بارش باران مهار و اطفا شده اما برنامه پایش برای جلوگیری از حریق احتمالی در منطقه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با تاکید بر پیشگیری به عنوان بهترین راهکار برای جلوگیری از آتش سوزی‎های احتمالی در عرصه‎های جنگلی پارک ملی گلستان اظهار کرد: تردیدی وجود ندارد که ، پایش عرصه‎های جنگلی به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه نیروهای یگان حفاظت محیط زیست قرار گیرد. بدین منظور خرید دو دستگاه پهباد برای پایش هوایی پارک ملی گلستان در دستور کار قرار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس