زلزله

استاندار کرمانشاه گفت: چادرهای اهدا شده به دلیل سردسیر بودن منطقه جوابگوی افراد زلزله‌زده نیست.

به گزارش مشرق،‌ هوشنگ بازوند در جلسه مدیریت بحران ثلاث‌باباجانی با اشاره به اینکه مرحله اسکان اضطراری به پایان رسیده و در مرحله اسکان موقت هستیم اظهار داشت: به دلیل سردسیر بودن منطقه این چادرهای اهدا شده جوابگو نخواهند بود بنابراین نیازمند تسریع در روند ایجاد مسکن‌های موقت هستیم.

استاندار کرمانشاه افزود: سرعت در انجام کارها اولویت اصلی مدیریت ارشد استان است ولی بخشی از این ابزارهای تسریع دهنده در دستان مدیران ملی و وزیران کابینه است.بازوند عنوان کرد: ساختمان‌های دولتی متعددی در این زلزله آسیب دیده‌اند که بازسازی آن‌ها نیازمند کمک وزارت راه و شهرسازی است و در آستانه تنظیم بودجه 97 باید در ردیف های ملی گنجانده شوند.

وی گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور دستور اختصاص یک ردیف بودجه مستقل برای بازسازی مناطق زلزله‌زده را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داده‌اند که برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود که البته این کافی نیست و ما باید از ردیف‌های ملی هم باید برای بازسازی استفاده کنیم.

بازوند با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی جوانرود به ثلاث‌باباجانی به شدت آسیب‌ دیده و به جاده اسلام‌آباد غرب به سرپل‌ذهاب نیز خسارت وارد شده است بیان کرد: راه مواصلاتی ازگله به تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی نامناسب است و نیازمند بازسازی و حذف پیچ‌های حادثه‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه تونل سیاه طاهر در مسیر جوانرود به ثلاث‌باباجانی ردیف ملی دارد و نیازمند گنجانده شدن در موافقت نامه‌ها توسط وزارت راه است گفت: فرودگاه کرمانشاه به استان‌های اطراف خدمات ارایه می دهد و دارای یک مرکزیت در منطقه غرب کشور است که انتظار می‌رود به عنوان پایه پروازهای ایران ایر قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بهره‌برداری از راه‌آهن کرمانشاه آرزوی دیرینه مردم منطقه است و امید داریم وزارت راه و شهرسازی با تلاش بیشتر زمینه افتتاح این پروژه در امسال را فراهم کند زیرا این پروژه نقش مهمی در توسعه کرمانشاه دارد.

وی عنوان کرد: به عنوان مدیر ارشد استان از تمامی گروه‌های مردم نهاد که از ابتدای حادثه زلزله با حضور گسترده در استان به امدادرسانی پرداختند، سپاسگزاری می‌کنم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس