کد خبر 801479
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۸
جوان

روزنامه همدلی با جملاتی تعجب برانگیز صفحه یک خود را پوشش داده بود که می‌توانست این سؤال را ایجاد کند که آیا این روزنامه واقعاً ایرانی است؟

به گزارش مشرق، روزنامه های جوان در اخبار ویژه‌ خود اورده است:

صفحه یک روزنامه‌های دیروز همگی خبر از وفای قاسم سلیمانی به عهد خود در نابودی داعش می‌داد؛ خبری که با نامه قاسم سلیمانی به رهبری و پاسخ ایشان به سردار همراه بود. روزنامه شرق البته ترجیح داده بود برای پایان داعش، تصویر بشار اسد در آغوش پوتین را کار کند و نقش چندانی برای ایران قائل نباشد. 

این میانه روزنامه همدلی با جملاتی تعجب برانگیز صفحه یک خود را پوشش داده بود که می‌توانست این سؤال را ایجاد کند که آیا این روزنامه واقعاً ایرانی است؟ در صفحه اول این روزنامه از پایان داعش با عنوان «قربانی شدن داعش» نام برده شده بود! حتماً قربانی برای کسی که در موضع مظلومیت باشد، به کار می‌رود.

 از سویی در تیتر دیگر این روزنامه از شش سال مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برابر داعش با عنوان «نظامی‌گری» ذکر شده است و با تأکید بر پیش گرفتن راه دیپلماسی در منطقه تیتری هشدار آمیززده است که «اشتباه ادامه جنگ را تکرار نکنیم. » در متن گزارش هم حرف‌هایی ماورایی آمده که برخی به دنبال جنگ با عربستان سعودی هستند. یعنی دقیقاً تنش زایی آل سعود در منطقه را به کسانی در ایران نسبت می‌دهد! و بعد در خود گزارش هم هشداری کذایی دارد که «این روزها بوی درگرفتن احتمالی جنگ میان ایران و عربستان، بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد. » روزنامه همدلی صراحتاً درخواست می‌کند پرونده سیاست‌های منطقه‌ای ایران از نیرو قدس به وزارت خارجه منتقل شود؛ یعنی عملاً بین دو نهاد رسمی حاکمیت دوقطبی ایجاد می‌کند. در حالی که نیرو قدس و وزارت خارجه جدا از هم نبوده‌اند و بیان این دوقطبی ضربه به هر دو نهاد است. چه خبر است واقعاً؟ چرا یک روزنامه در ایران در اوج شادی ملی از پیروزی بر داعش باید حرف‌های آل سعود را تکرار کند. گذشته از آن، حالا این سؤال پیش می‌آید که این چطور امنیت ملی‌ای است که با نقل قول کیهان ازسخنگوی انصارالله یمن، به خطر می‌افتد، اما با تکرار حرف‌های آل سعودی آسیبی نمی‌بیند؟

دور مجلس در یک تعطیلی!

هنوز یک سال هم نشده مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که روز هشتم ربیع الاول در ایران تعطیل رسمی باشد. با این حال، در حالی که هنوز این مصوبه به امکان اجرایی شدن نرسیده است، روز گذشته همین مجلس دهم به فوریت طرحی رأی داد که خواستار لغو تعطیلی هشتم ربیع الاول شده است! همان زمان هم روشن نشد که دقیقاً دلیل این تعطیلی چیست. مجلس می‌گفت به دلیل روز آغاز ولایت امام زمان (عج) تصمیم به تعطیلی این روز گرفته است؛ این توضیح با انتقاداتی روبه‌رو شد. چه آنکه هشتم ربیع روز شهادت امام حسن عسکری بود و گرچه به محض شهادت هر امام، ولایت امام دیگر آغاز می‌شود، اما همواره مردم 9 ربیع الاول را به مناسبت آغاز ولایت امام زمان (عج) جشن می‌گیرند که با روز شهادت پدر بزرگوارشان تداخل نداشته باشد. بنابراین تعطیلی روز شهادت به مناسب جشن آغاز ولایت بی معنا می‌نمود. با این همه، مجلس بر رأی خود پافشاری کرد.

شورای نگهبان ایراد گرفت و مصوبه را به مجلس برگرداند که چرا مصوبه دولت را ندارد. مجلس آنقدر مصر بود که این ایراد را هم بر طرف کرد و سرانجام 8 ربیع، روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تعطیل شد. اما حالا که به اولین 8 ربیع پس از این مصوبه رسیده‌ایم، برخی نمایندگان مجلس به ویژه علی مطهری می‌گویند چرا این روز تعطیل شده است! در یک سال گذشته چه چیزی تغییر کرده که نمایندگان از رأی خود برگشته‌اند؟ هیچ چیز! 

این روزها که وقت و انرژی و هزینه مجلس صرف بازی تعطیلی روزها می‌شود و فوریت شان لغو مصوبه سال گذشته خودشان است، آدم فکر می‌کند طبیعی است به رصد عملکرد وزرا و استیضاح امثال آخوندی نرسند و مدام جمله در ذهن بالا پایین می‌شود؛ آیا مجلسی که امام می‌گفتند در رأس امور است، همین بود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • محمد IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    37 3
    روزنامه هایی از این دست دارای منابع درامدی الوده ومشکوک می باشندوظیفه وزارت اطلاعات است که این سرنخ ها را پیدا کند
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      28 2
      قبل حمله به یمن و نیز داستان سوریه 80 درصد رسانه های این کشور توسط سعودی خریده شده بودن
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    19 35
    خوب درست گفته
    • نوید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      18 10
      ایران نیروی زمینی فرستاد و بیش از 200 کشته دادیم. روسیه هم نیروی هوایی فرستاد. ایران هواپیمای جنگی بلند نگرد. نشون میده برای اون روزنامه، یک مشت موشک و ادوات زرهی، ارزشش بیشتر از جان 2000 ایرانیه. چین هم کمک کرد. خیلیا کمک کردند.
  • اکبر IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    26 5
    اینا خائن هستند وهمدلی که میگن یعنی سبب همدلی بین منافقین ومعارضین نظام درداخل وخارج است. اصلاح طلبای جاه طلب وخائن
  • علی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    17 2
    جا ی تعجب نیست تاریخ از این نوع جریانات به خودش زیاد دیده فقط جریان حق و حامیانش باید با اصلاح رفتار و ایجاد وحدت مجال عمل به آدم های دنیا محور رو ندهند
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    20 1
    مجلس مورد نظر امام این نبود . دولت مد نظر امام این نبود . اقتصاد ......این نبود الان خیلی چیزها سرجاش نیست . کلا اگر الان امام زنده میبود حتما از این وضعیت راضی نمیبود
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    15 33
    حداقل بهتر از کیهان تیتر می زنه!!!!!!
  • سید NL ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    26 1
    اصلاح طلبان تهوع آور
  • ج IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    21 2
    الان این شورای امنیت ملی کجاست ؟ فقط بلدند بکوبند سر روزنامه کیهان
  • ا IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    21 3
    من همون اول گفتم این روزنامه ی همدلی مشکوک میزنه و هر روز تیترهاش زهر آلوده. عجیبه کسانی که کیهان رو برای یک خبر توقیف کردند چطور تیترهای این روزنامه رو نمیبینند. مطمئنم اگه اطلاعات ورود کنه عوامل این روزنامه با خارج از کشور در ارتباط اند
  • AF ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    15 2
    نه ایرانی است نه سعودی، انگلیسی آمریکائی است
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    18 1
    مسئولان واقعا تعریفشان از امنیت چیست؟ بسیاری از این تیترها و مقاله ها مایه تشویش اذهان و مخل امنیت است همچنین خلاف قانون مطبوعات!!
  • کرمی AE ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    18 1
    اصلاح طلبان خیانتکار هستند لعنت برانها
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    17 1
    قطعاسعودی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    15 1
    قطعاسعودی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    16 1
    قطعاسعودی
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    16 1
    اصلاحات رسما حرف های « بابا سلمان» را به فارسی ترجمه می کنند و در رسانه هایشان می نویسند..
  • علی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    16 1
    وطن فروشان با حداقل قیمت خودشون‌رو ناموس‌شون‌رو وطن‌شون‌رو میفروشن!، حالا چهارتا روزنامه‌نگار درپیتی که جای خود دارن!. اونم در مقابل دلارهای یامفت وهابیون!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    15 1
    سعودی ها قبل از حمله به یمن و روسیه چند سال با نزدیک چند میلیارد دلار هزینه بخش زیادی از رسانه های اون کشورها رو خریده بودن...باید خیلی مواظب بود..و همه چی رو ساده انگارانه فرض نکرد...بخصوص الآن که هدف رو لبنان و ایران دارن می کنن بعد از نابودی یمن و سوریه
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
      8 1
      ببخشید سوریه این روسیه همیشه با سوریه قاطی میشه در زبان فارسی!!!!!!...
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    16 7
    پیروزی های مهم و اصلی پس از شروع پشتیبانی هوائی روسیه شروع شد. و نمیتوان نقش مهم روسیه رو نادیده گرفت.
  • رضا IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    13 8
    به نظر من باید تعطیلات رسمی کشور کمتر شود نه بیشتر . حیفه روز پر از کار و تلاش رو تعطیل اعلام بشه اونم بعد از کلی تعطیلات ماه محرم و صفر. خب تعطیلی باعث میشه بچه از کنترل و درس خارج بشه . باعث کسادی پرونده های ارباب رجو میشه و همچنین کاسبی از رونق میافته .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس