کد خبر 801477
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶
دیدار بسیجیان

امروز آن شجره طیبه و نهال غرس شده امام عزیزمان به درخت تناور و پرثمری تبدیل شده است که بوی شکوفه‌های طرب‌انگیز آن را می‌توان در آن سوی مرزها در سوریه و عراق استشمام کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه جوان در یادداشتی از حسن رشوند آورده است:

آن روز که امام عزیزمان در واپسین ماه‌های عمر پربرکت خویش و در آخرین پیامشان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین فرمودند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد»، کمتر کسی بود که به این یقین رسیده باشد نهالی که آن پیر روشن‌ضمیر و مرد الهی غرس کرده، می‌تواند در فاصله 30 سال پس از آن پیام تاریخی، اینچنین موجب بهت و حیرت جهانیان شود و چنان نیروی عظیم و باصلابتی را از ایران، عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان در قالب گردان‌های امام حسین(ع) ایران، حیدریون حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، فاطمیون افغانستان و زینبیون پاکستانی گردهم بیاورند و سازمان بزرگی را تشکیل دهند که بتواند 200 هزار شروری را که به اعتراف مقامات امریکایی توسط آنها و رژیم صهیونیستی آموزش دیدند و تا بن دندان تسلیح شدند و با دلارهای سعودی و برخی شیوخ مرتجع و خائن عرب تطمیع شده بودند از پای درآورند و همانگونه که زعیم بزرگوار و امام‌المسلمین و خلف شایسته خمینی کبیر(ره) در دیدار روز گذشته با بسیجیان فرمودند: «شما جوانان توانستید امریکای مستکبر را به زانو در بیاورید و شکست دهید، تمام تلاش‌هایی که می‌کردند و نقشه‌هایی که می‌کشیدند برای این بود که منطقه را از تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت دور کنند، اما بر عکس شد». وعده صادق خمینی کبیر را در پیش چشم همه جهانیان نمایان ساخت و به تعبیر مقام معظم رهبری «مفهوم ما می‌توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند.» 

امروز آن شجره طیبه و نهال غرس شده امام عزیزمان به درخت تناور و پرثمری تبدیل شده است که بوی شکوفه‌های طرب‌انگیز آن را می‌توان در آن سوی مرزها در سوریه و عراق استشمام کرد. دشمن بخواهد یا نخواهد امروز انقلاب اسلامی فراتر از تصور آنها صادر شده است و شکست‌های پی‌درپی نظام سلطه و اذنابش در منطقه مؤید این موضوع است. 

اکنون صدای پای بسیجیان ایران، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و همه آموختگان مکتب خمینی کبیر و خامنه‌ای عزیز در اقصی نقاط جهان شنیده می‌شود و لرزه بر اندام رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا می‌اندازد و می‌رود تا تومار این شجره خبیثه همانند داعش و گروه‌های تکفیری با اراده الهی و دست توانمند بسیج جندالله از صحنه روزگار برچیده شود. یقیناً از این پس صهیونیست‌ها خواب خوش نخواهند داشت و هر لحظه باید در انتظار انتقام از سوی خیل عظیمی باشند که در مکتب انقلاب اسلامی درس ایستادگی در مقابل ظلم را آموخته‌اند و تاکنون با دیدن صحنه‌های شکنجه و کشتن کودکان مسلمان فلسطینی و یمنی دندان بر دندان می‌فشردند و انتظار روزی را می‌کشیدند که بتوانند انتقام این مظلومان را بستانند. 

آن روز که بسیج با یک فرمان پا به عرصه دفاع از انقلاب تازه‌تأسیس امام راحل نهاد و در آماج توطئه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت شاید تصور نمی‌کرد روزگاری فرا برسد که برکات و دستاوردهایش آنچنان فراگیر شود که امروز جای جای منطقه پرتلاطم غرب آسیا حضور او را مغتنم شمرده و او یک‌طرف معادله دفع منازعات و چالش‌های منطقه‌ای باشد.

از این‌رو باید هفته بسیج را فرصتی دانست تا به بهانه آن چارچوب رفتاری گروهی که با یک فراخوان عمومی پروانه‌سان بر گرد شمع تابان ولایت حلقه زدند و در یک گستره زمانی، افق انقلاب را در پرتو نگاه شفاف و صادق امام خمینی(ره) ترسیم کردند، داشته باشیم. کلیدواژه‌هایی در بسیج وجود دارد که پرداختن به هر کدام از آنها در واقع می‌تواند جهتی از جهات و چارچوبی از چارچوب‌های رفتاری این نهاد تأثیرگذار مردمی را تبیین کند از همین‌روست که نمی‌توان رفتار این مجموعه را با هیچ نهاد یا نیروی مسلح دیگری مقایسه کرد. اینکه می‌بینیم فلان جوان حشدالشعبی عراقی در دیدار با رهبری می‌ایستد و بی‌ملاحظه همه عرف‌های معمول را که متعلق به کدام کشور است، فریاد می‌زند آرزو دارم برای شما و در راه شما کشته شوم و باز زنده شوم و هزار بار کشته و زنده شوم، ناشی از کدام شناخت و مکتب جز مکتب و آموزه‌های بسیج به آن سوی مرزهای جغرافیایی ایران می‌تواند باشد. امروز تفکر بسیج فراتر از چارچوب‌های این سرزمین رسوخ کرده است و نه تنها دیگر خواندن نماز در اماکن نظامی در سوریه همانند روزهای نخست اشغال این سرزمین توسط داعش جرم نیست، بلکه اشتیاق برای خواندن نماز جماعت یک ارزش تلقی می‌شود. 

بنابراین تفکر بسیجی فراتر از آزادسازی سرزمین در عراق و سوریه، دل‌های شیفته معنویت را در ارتش و جوانان این دو سرزمین تسخیر کرده و این همان چیزی است که لرزه بر اندام امریکا، رژیم صهیونیستی و شیوخ وابسته عربی منطقه انداخته و همه اینها از برکات بسیج و تفکر بسیجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس