کد خبر 800679
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵
 خودروهای شاسی بلند

از اواخر سال گذشته با بهبود کیفیت و افزایش مدل‌های شاسی بلند در بازار حالا به نظر می‌رسد که فروش این خودروها از سدان‌ها پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، مدل‌های جدید ولوو، مرسدس و آئودی در سال جدید باعث شده تا سگمنت خودروهای SUV یا شاسی بلند از سدان ها پیشی گرفته و به رتبه‌های برتر فروش برسد. آمارهای شش ماه نخست سال ۲۰۱۷ حاکی از آن است که فروش خودروهای شاسی بلند با رشد ۲۳ درصدی به ۲۴۲ هزار دستگاه رسیده است.

در آمار فروش هم اکنون ولوو با مدل XC۶۰ پیشتازی می کند و پشت سر خود مرسدس بنز GLC و آئودی Q۵ را می بیند. در همین حال میزان فروش خودروهای سدان و استیشن نیز در شش ماه نخست امسال رشد ۱۳ درصدی داشته و به عدد ۲۱۹ دستگاه رسیده است.

پیش بینی می شود که اگر فروش خودروهای شاسی بلند در سال جاری همینگونه ادامه دار باشد آن ها به فروش نیم میلیونی خواهد رسید که در تاریخ بی سابقه است. این آمار نسبت به میزان فروش سال گذشته که ۴۰۹ هزار دستگاه در سال بود، اعلام شده است.

رونمایی و آغاز فروش ب ام و X۳ در پاییز به میزان فروش امسال و همچنین فروش سال آینده کمک خواهد کرد. در نظر داشته باشید که بیشترین سهم از خودروهای شاسی بلند مربوط به دوبازار بزرگ اروپا یعنی آلمان و انگلستان می شود که ۴۶ درصد از این میزان فروش را شامل می‌شوند.

در اروپا آلمان در صدر بازارهای شاسی بلند قرار دارد. پشت سر آن انلگستان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا رتبه های دوم تا پنجم را در اختیار دارند. نکته دیگری که درمورد دسته خودروهای شاسی بلند جالب است نبود مرسدس، آئودی و ب ام و در صدر جدول است. این دسته بندی تنها دسته بندی خودرویی دراروپا است که خودروهای لوکس این شرکت ها پرفروش نیستند.

آمار فروش را می توان از جدول زیر مشاهده کرد که ولوو XC۶۰ که نسل دوم آن رونمایی شده به صدر جدول رفته و آئودی Q۵ که ابتدای امسال رونمایی شد جایگاه خوبی در این جدول برای خود پیدا کرده است. همچنین میزان فروش ب ام و X۳ به خاطر رونمایی از نسل جدیدش با کاهش همراه بوده است.

با ورود مدل جدید X۳ به بازار این دسته بندی به عنوان تازه ترین و بهترین در سطح اروپا شناخته خواهد شد. همچنین حضور آلفارومئو استلویو، رنجروور ولار، جگوار F-Pace و مرسدس GLC کوپه جان تازه ای به این دسته بندی داده است. در حال حاضر پورشه ماکان، لکسوس NX و لندروور دیسکاوری اسپرت که در سال ۲۰۱۴ رونمایی شدند، قدیمیترین شاسی بلندهای پرفروش بازار هستند.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس