ریحانی

سردار ریحانی با بیان اینکه بیمارستانی را که در مهران برای ایام اربعین مستقر شده بود، فراخوان کردیم تا در منطقه مسـتقر شود، افزود: در کمتر از 24 ساعت کار انتقال مجروحان به بیمارستان انجام شد.

به گزارش مشرق، سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) درباره آخرین فعالیت های امدادی سپاه پس از حادثه زلزله گفت: اولین اقدامات سپاه اعزام رده ها و یگان های همان محل ها برای کمک به مصدومان و مجروحان و آواربرداری بود که در ساعات اولیه لشکر نبی اکرم(ص) با همه تجهیزات مهندسی و عمده نیروهای سپاه در منطقه فعال شدند. همچنین گردان های بیت المقدس، امام حسین (ع) و رده های لشکر نبی اکرم(ص) در شهرهای استان در آواربرداری و انتقال مجروحان به بیمارستان و تدفین و غسل کشته شدگان حادثه که کار دشواری هم بود، با همکاری عده ای از روحانیون فعال شدند. البته عمق فاجعه در روستاها بود و این موضوع کار را برای ما سخت تر می کرد.

وی افزود: در اقدام بعدی، بیمارستانی را که در مهران برای ایام اربعین مستقر شده بود، فراخوان کردیم تا در منطقه مسـتقر شود. در کمتر از 24 ساعت کار انتقال مجروحان به بیمارستان انجام شد و تا الآن روزانه حدود 3700 نفر مراجعه به این بیمارسـتان وجود داشته که البته بهداری نیروی زمینی سپاه در این حوزه فعالیت چشمگیری داشته است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) در ادامه گفتگوی خود با صبح صادق اعلام کرد: اقدام بعدی تأمین امنیت مناطق و حفاظت از اموال مـردم بود که از گردان های بیت المقدس برای تأمین امنیت و گشت زنی در مناطق استفاده کردیم؛ چرا که همیشه پس از بلایای طبیعی از این دست برخی افراد سودجو وجود دارند که از شرایط سوء استفاده می کنند؛ لذا امنیت نسبی به وجود آمد و این امر با همکاری نیروی انتظامی بسامان تر شده است.

سردار ریحانی افزود: ما در روستاها استقرار موقت داشتیم؛ اقدامی که بسیار مهم است. الآن در این قرارگاه 165 روستا تحت پوشش هستند و دهیاران یا مسئول شورای روستا را فراخوان کردیم و در حال توجیه آنها برای ادامه کار امداد و اسکان هستیم. هدف اولیه ما هر خانواده یک چادر و تأمین سایر امکانات حداقلی است.

وی تأکید کرد: جامعه هدف ما در این قرارگاه حدود 20 هزار نفر اســت که جمعیت آسیب دیده روستاها و حومه شهر سرپل ذهاب را شامل می شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) با بیان اینکه در بحث پشتیبانی از مردم، مؤسسات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تعیین 10 ســر حد در منطقه در ســه وعده 10 هزار غذا را پخت کرده و توزیع می کنند و در قصر شیرین نیز روزانه پنج هزار غذا توزیع می شود، اضافه کرد: پایگاه هــای گردان های ما در مناطق مرزی همگی افزون بر مأموریت تأمین امنیت مرزها، مقری برای امدادرسانی شده است و رده هایی از توپخانه سپاه، تیپ انصار الرسول(ص) و چند رده دیگر همکاران لشکر نبی اکرم(ص) هستند.

فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) ادامه داد: دهیاران توجیه شده اند که آمارگیری دقیقی انجام بدهند و پس از کارهای اولیه امداد باید به مسائل مهم مردم توجه شود. شروع بارندگی و سرما، نگهداری دام ها، آغاز بازسازی خانه ها و... همگی از دغدغه های بعدی مردم است.

ریحانی در پایان تأکید کرد: همت سپاه، حل مشکلات مردم منطقه است و برای این منظور عده زیادی از فرماندهان و مسئولان سپاه در منطقه حضور یافته و بررسی های میدانی را صورت داده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مانی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    11 9
    درود به غیرت برو بچه های سپاه
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    5 9
    اونهایی که باجیره یابی جیره نهادهای ارزشی انقلاب را میکوبند بدانند که هرکاری که برای رضای خداانجام شود برکاتی دارد که مردم خودبه خود به آن پی میبرند اکنون مردم منطقه زلزله زده دراوج نارحتی ونگرانی هستن وبه حق هم میباشد ولی انسانهای پاک سرشت خود حق راازناحق وخوب رااز بدتشخیص میدهند ودشمن هم جون بیخودی میکنه ..پس شکر نعمت نعمتت افزون کند کفرنعمت ازکفت بیرون کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس