مناظره

عالم مسیحی به امام رضا(ع) گفت اگر عیسی(ع) نبوت محمد(ص) را بشارت داده است، به عنوان گواه دو شاهد عادل از غیر هم‌کیشان خود که مسیحیت آنان را قبول داشته باشد، به من معرفی کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مهم‌ترین مقاطع عصر امامت امام رضا(ع) مناظرات علمی و معرفتی حضرت با سایر ادیان و مذاهب و فرق بود. این مناظرات که از سوی مأمون خلیفه عباسی، برای تخریب چهره علمی و معنوی امام رضا(ع) و تشیع شکل یافته بود، با علم لدُنی و الهی امام(ع) به خوبی مدیریت شد تا جایی که در همین مناظرات عده‌ای از مردم به دین اسلام مشرف شدند.

پاسخ‌های امام رضا(ع)‌ به سؤالات و شبهات علمای ادیان و مذاهب به قدری دقیق و مستدل بود که آن‌ها را به سکوت وا می‌داشت و جای هیچ گونه عکس‌العملی برایشان باقی نمی‌ماند؛ نکته قابل توجه اینکه حضرت با هر دین و آیینی بر اساس کتب و اعتقادات خودشان محاجه می‌کرد و این مسأله بر قوام پذیرش نظرات امام رضا(ع) می‌افزود.



در یکی از مناظرات عالمی یهودی خطاب به امام رضا(ع) می‌گوید: چگونه نبوت محمد را اثبات می‌کنید؟ اگر موسی(ع) گفته است، گفته ایشان را از تورات ثابت کنید.

در مناظره دوم عالم نصرانی خطاب به امام رضا(ع) می‌گوید: با چه کسی محاجه کنم؛ کسی که از کتابی صحبت می‌کند که من آن را منکرم و از پیامبری می‌گوید که من به آن نگرویدم. امام رضا(ع)‌ فرمود ای بزرگ نصرانی من اگر دلیل و حجت از انجیل بیاورم، تو را کفایت می‌کند؟ نصرانی گفت آیا می‌توانم انجیل را انکار کنم؟درباره نبوت عیسی(ع) و کتابش چه عقیده‌ای داری؟ امام رضا(ع) فرمود: من به نبوت عیسی(ع) و کتابش و آنچه امتش را بدان بشارت داده و حواریون آن را پذیرفته‌اند ایمان دارم و از هر کس در هر عقیده و مسلکی که چنین بشارتی را منکر شود و نبوت محمد(ص) را انکار کند، برائت می‌کنم. عالم مسیحی پرسید: مگر هر حکمی نیاز به دو شاهد عادل ندارد؟ امام(ع) فرمود بله. مسیحی گفت: پس به عنوان گواه دو شاهد عادل از غیر هم‌کیشان خود که مسیحیت آنان را قبول داشته باشد، به من معرفی کنید (که عیسی(ع) نبوت محمد(ص) را بشارت داده است)

سکانسی از فیلم «ولایت عشق» را که مربوط به پاسخ‌های امام رضا(ع) به علمای ادیان است مشاهده کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 1
    یا امام رضا
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 1
    این بست به اتمام رسید ار چه موقت یکبار دگر باز به وقتش شود آغاز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس