کد خبر 797440
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
دستگیری

مرد بسازبفروش که با همدستی همسرسابقش و به بهانه انجام کار خیر، زنان سالخورده را فریفته و جواهراتشان را به سرقت می‌برد، در مخفیگاهش دستگیر شد.

به گزارش مشرق، 28 مرداد زنی با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس-شهرک غرب- از سرقت طلاهایش توسط مرد جوانی خبر داد و گفت:« ساعتی قبل مرد میانسالی با ماشین‌اش مقابلم توقف کرد وبعد ازکمی چرب زبانی با ادعای اینکه حاجتش برآورده شده و قصد کمک به نیازمندان را دارد، از من خواست اگر کسی را می‌شناسم به او معرفی کنم. من هم گفتم افرادی را می‌شناسم که نیازمند کمک هستند. به همین دلیل او بسته پولی را داخل یک کیسه سیاه پر از لباس قرار داد و آن را به من داد. در همین لحظه گفت قصد دارد برای همسرش طلا بگیرد، اما تجربه‌ای ندارد و از من خواست تا طلاهایم را نشانش بدهم.

من هم از سر سادگی این کار را کردم. او طلاها را دید و آنها را داخل کیسه لباس‌ها گذاشت و درش را محکم گره زد و رفت اما وقتی به خانه رسیدم و داخل کیسه را دیدم نه خبری از پول بود و نه طلاها.»با طرح این شکایت، پرونده سرقت با شیوه بدل‌اندازی تشکیل و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با آغاز تحقیقات و اعلام گزارش سرقت‌های مشابه دیگر در مناطق غرب و شمال غرب تهران بویژه در محدوده شهرک قدس و پونک، مشخص شد سارق یک نفر است که با خودروهای مختلف نقشه‌هایش را اجرا می‌کند.

به این ترتیب کارآگاهان با شناسایی محل دقیق سرقت‌ها و با استفاده از تصاویر دوربین‌های مداربسته، یکی از خودروهای مورد استفاده سارق را شناسایی کردند. با ردگیری پلاک خودرو مشخص شد صاحب آن زنی در سمنان است که پس از آشنایی با مرد جوانی به نام «غلامرضا» و خواستگاری او، خودرویش را در اختیار وی قرار داده است. با شناسایی تصویر «غلامرضا» از سوی مالباختگان، پلیس موفق به ردگیری پژو 405 سفید رنگی نیز شد که صاحب آن، خود را همسر سابق غلامرضا معرفی کرد.

این زن که در شهرری زندگی می‌کرد مدعی بود از متهم بی‌خبر است اما با تلاش تیم تحقیق، متهم در حالی دستگیر شد که در مخفیگاهش واقع درغرب تهران با همسر سابقش زندگی می‌کرد. متهم در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره سرقت از زنان سالخورده در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد و گفت:« من بساز بفروشم و نیازی به پول سرقت‌ها نداشتم. چند وقت قبل یکی از دوستانم که با این شیوه سرقت می‌کرد از زندان آزاد شد و کار را به من هم یاد داد.

اول برای تفریح این کار را می‌کردم اما بعد عادتم شد. پول فروش طلاها را هم در ساخت وساز خرج می‌کردم.»سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ  ازتمامی شاکی‌ها و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در جنت آباد شمالی-خیابان کبیری طامه مراجعه کنند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    5 0
    خدا لعنتت کنه که آبروی هرچی مرد هست بردی خب اگه احتیاج نداشتی دیگه چه مرگت بود که طلاهای پیرزنها رو ببری نامرد بی غیرت. دیگه ولش نکنید که عادت کرده دست از دزدی هم نمیتونه بکشه یعنی معتاد دزدی شده بیشرف
  • حسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    3 0
    با سلام مادر بزرگ بنده در مشهد مقدس هم چنین تجربه ای را داشته است ممکن است این دزدان همان دزدان جواهرات مادر بزرگ بنده هم باشند
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    21 0
    خدا لعنتت کنه
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    0 0
    ملت ساده این روزها همه دنبال کار خیرن .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    0 0
    نره خر گردن کلفت تن به کار نمی داده مفت پول به دست می آورده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس