کد خبر 797192
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
گرت بیل

رئال مادرید برای هر بازی مهاجم ولزی‌اش بیش از یک میلیون هزینه کرده است.

 به گزارش مشرق، آس نوشت: ۲۶ سپتامبر زین‌الدین‌ زیدان پس از پیروزی ۳ بر یک برابر دورتموند درباره آسیب دیدگی گرت بیل به خبرنگاران گفت: آسیب دیدگی او شدید نیست.

با این حال مهاجم ولزی رئال مادرید ۴۵ روز از میادین دور بود و زمانی که به نظر می‌رسید بهبود یافته و با تیم تمرین می‌کرد، دوباره باشگاه مادریدی اعلام کرد که بیل آسیب دیده است. این نوزدهمین آسیب دیدگی مهاجم ولزی در پنج فصل حضورش در رئال مادرید است یعنی چهار آسیب دیدگی در هر فصل.

رئال مادرید در یکم دسامبر ۲۰۱۳ با قراردادی به ارزش ۱۰۰.۷ میلیون یورو با بیل قرارداد امضا و او را به گران‌ترین بازیکن جهان تبدیل کرد. این اتفاق برای فلورنتینو پرس یک شرط‌بندی محسوب می‌شد. او فکر می‌کرد بیل می‌تواند مانند کریستیانو رونالدو بدرخشد (در زمین و در بخش فروش) اما بیل دائما آسیب دید و عملکرد نامشخصی داشت. این انتقال خیلی برای مادرید گران تمام شد.

با در نظر گرفتن دستمزد و تعداد بازی‌های انجام شده توسط بیل، تیم اسپانیایی برای هر بازی او ۱.۰۶۰.۳۷۷ هزینه می‌کند. مادرید برای امضای قرارداد با مهاجم ولزی ۱۰۰.۷ میلیون هزینه کرد و قراردادی شش ساله بست. قرار شد برای هر فصل به او ۱۶.۷ میلیون یورو پرداخت شود. او در سه فصل نخست ۱۸ میلیون یورو دریافت کرد و از پارسال این رقم به ۲۲ میلیون رسید چون او قراردادش را تا سال ۲۰۲۲ تمدید کرد و دستمزدش افزایش یافت.

بر این اساس باشگاه مادریدی از فصل ۱۴-۲۰۱۳ تا ۱۶-۲۰۱۵ ، ۳۴.۷ میلیون هزینه کرد و از فصل ۱۷-۲۰۱۶ در هر فصل ۳۸.۷ میلیون خرج کرد.

باید در نظر گرفت در فصل جاری که پنج ماه از آن گذشته است سفیدپوشان ۲۵.۸۶ میلیون برای این بازیکن هزینه کردند. اگر همه این ارقام مد نظر گرفته شود مادرید برای بیل تاکنون ۱۶۸.۶ میلیون خرج کرده است. مهاجم ولزی ۱۵۹ بازی انجام داده و بر این اساس هر دیدار بیش از یک میلیون یورو برای سفیدپوشان هزینه داشته است. (هر دقیقه ۱۳.۵۹۳ هزار یورو).

در هزار و ۵۲۱ روزی که بیل در مادرید بوده است او سه عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک لالیگا، یک کوپا دل ری، دو جام جهانی باشگاه‌ها، دو سوپر جام اروپا و یک سوپر جام اسپانیا را به دست آورد اما عملکردش در این مدت درخشان نبود.

البته بیل در این مدت لحظات به یاد ماندنی را نیز به ثبت رسانده است. گلزنی او در فینال کوپا دل ری ۲۰۱۴ مقابل بارسلونا که باعث شد عنوان قهرمانی به مادرید برسد و گل او با ضربه سر در پیروزی ۲ بر یک مادرید که با فتح دسیما همراه شد از جمله آن‌ها هستند. با وجود این که مهاجم ولزی در حد انتظار واقع نشده است باشگاه همیشه از او حمالت می‌کند و او عضو جدایی ناپذیر BBC است. 

آسیب دیدگی‌های متعدد بیل به نفع دو بازیکن مادرید تمام شد، ایسکو و مارکو آسنسیو توانستند خود را نشان دهد و به ترکیب اصلی راه پیدا کنند. مهاجم ولزی فرصت داشت تابستان امسال مادرید را ترک کند. ژوزه مورینیو علاقه داشت با او قرارداد امضا کند اما بیل بازگشت دوباره به لیگ برتر انگلیس را رد کرد و در اسپانیا ماند. این اتفاق باعث شد مادرید دوباره ۳۸.۷ میلیون خرج کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس