کد خبر 797172
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
زیگمار گابریل

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سعودی خود درباره تحولات اخیر لبنان بعد از استعفای سعد حریری ابراز نگرانی شدید کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، با توجه به خطر تشدید تنش ها در لبنان آلمان و فرانسه تلاش های خود را در راستای تنش زدایی افزایش داده اند.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان در همین راستا روز گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی با "عادل الجبیر" همتای سعودی خود درباره تحولات لبنان ابراز نگرانی کرد. بعد از استعفای سعد حریری از نخست وزیری لبنان که چندی پیش در عربستان سعودی صورت گرفت نگرانی های زیادی درباره تحولات آینده لبنان به وجود آمده است.

رئیس جمهور فرانسه نیز در همین راستا روز پنجشنبه به ریاض سفر کرده و خواستار راه حلی صلح آمیز برای حل این بحران شد.

سعد حریری چند روز پیش در سخنانی در عربستان استعفای خود را از نخست وزیر لبنان اعلام کرده و هم زمان حزب الله لبنان را متهم به تشدید نا آرامی ها کرد. حریری یکی از متحدین تنگاتنگ عربستان سعودی است. ریاض در روز پنجشنبه و بعد از استعفای حریری از شهروندان خود خواست که هر چه سریع تر لبنان را ترک کنند.

 به گفته یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، گابریل همچنین در گفت‌وگو با همتای سعودی خود اعلام کرد که پیشرفت ها در لبنان تحت رهبری سعد حریری نباید در معرض خطر قرار گیرد.

"فرانسیسکا برانتر"، از نمایندگان حزب سبز آلمان نیز خواستار تشکیل یک دیدار بحران وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از تشدید خشونت ها در لبنان شده است.

"استقان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان نیز اعلام کرد که برلین سیاست ایران و حمایت های آن از دولت سوریه و حزب الله لبنان را با دید انتقادی می نگرد. وی از ایران و عربستان سعودی درخواست کرد که ثبات سیاسی در لبنان را تضعیف نکنند.

گابریل در گفت‌وگوی تلفنی خود با همتای سعودی اش همچنین درخواست کرد که زمینه برای ارسال کالاهای کمکی به مردم رنج کشیده یمن فراهم شود.

سازمان ملل انتقاد شدیدی به عملیات عربستان سعودی در یمن وارد کرده است.   تشدید محاصره دریایی و هوایی که عربستان اخیرا علیه یمن به راه انداخته است بدبختی های غیر نظامیان در این کشور را بیشتر کرده است.

سازمان های کمکی در هفته جاری درباره یکی از بزرگترین فاجعه های مرگبار گرسنگی در یمن هشدار داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس