کد خبر 797068
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
بهرام قاسمی

قاسمی گفت:سعودی‌ها در حالی که مهد تفکر افراطی‌گری و مظهر عینی اقدامات تروریستی و دخالت آشکار در امور دیگر کشورهای منطقه هستند، دیگران را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

 به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر خارجه عربستان عنوان کرد: فرافکنی‌ها و سیاست‌های ناپخته و تفرقه افکنانه سعودی‌ها آثار مخرب و زیانباری برای کل منطقه به دنبال دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی، این اظهارات را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی، کلامی سخیف و توهین آمیز خواند و گفت: وزیر خارجه دولت سعودی با وارونه جلوه دادن همه حقایق، تلاش بی ثمر و بیهوده‌ای که بار ها تکرار و تجربه کرده است را به کار می‌بندد تا شاید افکار عمومی را از اقدامات بی ثبات ساز عربستان در منطقه، به مسیری دیگر منحرف کند؛ حال آنکه اکنون دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خوبی شاهد این سیاست‌های تفرقه افکنانه سعودی‌ها هستند که این بار پس از خلیج فارس و یمن، میل به لبنان و ایجاد ناآرامی در این کشور دارد.

بهرام قاسمی با رد کامل ادعاهای این مقام سعودی، به جنایات جنگی افسارگسیخته سعودی‌ها در یمن اشاره کرد و اظهار داشت: سعودی‌ها فرافکنی را به بالاترین حد خود رسانده‌اند و در حالی که خود مهد تفکر افراطی‌گری و مظهر عینی اقدامات تروریستی و دخالت آشکار در امور دیگر کشورهای منطقه هستند، دیگران را با دروغ و دغل  به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات روزهای اخیر در منطقه خاطرنشان کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران طی سالیان بسیار از هیچ تلاشی برای کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بین المللی و منطقه ای دریغ نکرده است، این بار منطقه درگیر سیاست‌های افراطی ناپخته‌ای شده است که امروز بخشی از آن به خاطر انحراف افکار عمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرایطی که درایت و عزم جدی تمام کشورهای منطقه را برای مقابله با آثار ویرانگر آن طلب می‌کند.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، گفت: «امیدواریم اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران به دلیل حمایت این کشور از تروریسم و نقض قطعنامه‌های موشکی شورای امنیت سازمان ملل، را شاهد باشیم.»

جبیر همچنین گفت باید ایران را به دلیل «حمایت از تروریسم» و «برنامه موشک‌های بالستیک» پاسخگو نگهداشت و برای «اصلاح» توافق هسته‌ای، تلاش کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید محمد مصطفوی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    1 1
    به امید جنگ با مجوسیان وهابی آل سقوط ونابودیشان به دست ایران انشالله.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    2 1
    عربستان را بایدبا یک برنامه ریزی دقیق و از درون نابود کرد.
  • جواد DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    1 1
    نام شجره ملعونه بجای ال سعود را باید در رسانه ها افکار عمومی و کشورهای اسلامی نهادینه کرد ،، این کفتارها از نسل همان ابوسفیان و ابوجهل ها و ابو لهب ها هستند شجره ملعونه جمله ای که براستی لایق ال سعود است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس