حسین شیخ‌الاسلام

کارشناس مسائل بین الملل گفت: استعفای در حصر سعد حریری بیشتر از هر چیزی فضاحت و شکست برای عربستان است زیرا وی پشتیبان آل سعود در لبنان بوده است.

به گزارش مشرق، حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل بین الملل در مورد حصر سعد حریری توسط عربستان بیان داشت: این موضوع بیشتر از هر چیزی فضاحت و شکست برای عربستان است.

وی ادامه داد: سعد حریری مهمترین پشتیبان عربستان در لبنان بوده است و تمام هزینه‌های حزب‌المستقبل که همان حزب سعد حریری است را عربستان پرداخت می‌کرده است و سیاست آل سعود را در لبنان پیگیری و پشتیبانی می‌کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آن‌قدر عربستان بدبخت است که نمی‌تواند به نزدیکترین هم‌پیمانش در لبنان بگوید تو آنجا استعفا بده و مجبور است او را به عربستان آورد و متنی را به او بدهند و از او بخواهند از شبکه العربیه آن را بخواند.

شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: این‌همه بیچارگی، کف‌گیر به ته دیگ خوردن، سیاست شکست خورده و چماقی از سوی عربستان جای تعجب دارد. بالاخره باید یک عقلی وجود داشته باشد این موضوع تحقیر خود سعد حریری، سیاست و سمت نخست‌وزیری و ملت لبنان است.

وی بیان داشت: البته نمی‌دانیم سعد حریری در چه شرایطی مجبور به استعفا شده است. اصلاً حرف‌هایی را که زده است قبول دارد یا ندارد؛ یا شاید تحت فشار زور و زندان آن‌ها را مطرح کرده است.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: سعد حریری باید قانوناً برای استعفا در لبنان به دفتر رئیس جمهور می‌رفت و استعفای کتبی خود را تقدیم می‌کرد و شفاهی هم توضیحاتی می‌داد و در مقابل خبرنگاران لبنانی از شبکه‌های لبنانی مسائل خود را مطرح می‌کرد.

شیخ الاسلام افزود: همه این مسائل اول شکست برای عربستان است، معلوم نیست بن سلمان دارد چه می‌کند. آبروی مملکت‌داری و سیاست را برده است و کارهای نابخردانه و بچه‌گانه انجام می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    7 1
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس