هانی زاده

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عربستان حزب‌الله را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند و بر علیه جبهه مقاومت و ایران موضع می‌گیرد، این کشور تمام سخنان و خواسته‌های نتانیاهو را از عبری به عربی ترجمه می‌کند.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن اشاره به بازداشت سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان توسط عربستان بیان داشت: برآیند گزارش‌ها نشان می‌دهد زمانی که سعد حریری در جلسه هیات دولت لبنان شرکت داشته است پیامی از سوی محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان برای او ارسال می‌شود که از او می‌خواهد سریعاً به عربستان سفر کند.

وی در این باره ادامه داد: به محض اینکه هواپیمای سعد الحریری در فرودگاه ریاض به زمین می‌نشیند با محاصره ماموران امنیتی عربستان مواجه می‌شود و آنها تلفن همراه سعد حریری، محافظان و همراهان او را مصادره می کنند و وی را به قصر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان هدایت می‌کنند و یک متنی که از قبل تهیه شده بود در اختیار او قرار می‌دهند و او را وادار می‌کنند از طریق شبکه العربیه عربستان آن متن استعفا را قرائت کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: این مساله نشان می‌دهد که یک توطئه برای لبنان در نظر گرفته شده است و با توجه به شکست عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه و پاکسازی کامل دیرالزور و البوکمال مشاهده می‌شود که فاز و طرح جدیدی از سوی مثلث شوم اسرائیل،‌عربستان و امریکا برای ضربه زدن به محور مقاومت فراهم شده است.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: جریان‌سازی‌های عربستان علیه حزب‌الله ادامه پیدا کرده است؛ ضمن اینکه تمام مسائل با پرتاب موشک انصارالله به ریاض همراه شد که باز هم عربستان سعودی سعی می‌کند به ایران و حزب الله حمله رسانه‌ای کند و موضوع را در سطح گسترده مطرح می‌کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن اشاره به اینکه عربستان ادعا می‌کند موشک شلیک شده توسط حوثی‌ها توسط ایران به آنها داده شده است بیان داشت: عربستان سه سال است از زمین، دریا و هوا مردم یمن را محاصره کرده است و حتی اجازه ورود دارو توسط سازمان‌های بین‌المللی به یمن را نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد لبنان از سوی اسرائیل، آمریکا و عربستان شاهد یک تحول خطرناک است و ممکن است با شرکت هر سه این کشورها حمله‌ای به لبنان و حزب‌الله صورت گیرد، برای خلع سلاح حزب‌الله برنامه وسیعی از سوی آمریکا، اسرائیل و عربستان تهیه شده است و مجری این طرح هم مجموعه 14 مارس لبنان است.

هانی‌زاده گفت: یک هجمه‌ای از تبلیغات رسانه‌ای علیه ایران و حزب‌الله صورت گرفته و ادعا می‌کنند جان سعد حریری در لبنان به خطر می‌افتد در حالی که عربستان حزب‌الله را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی می‌کند اما حزب‌الله جزیی از کابینه سعد حریری است و این یک پارادوکس در رفتار دولتمردان رژیم آل سعود است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: چگونه ممکن است حزب‌اللهی که در دولت سعد الحریری شرکت دارد و دارای وزیر است و همچنین میشل عون رئیس‌جمهور لبنان حزب‌الله را تایید می‌کند اما عربستان حزب‌الله را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند. این مسائل آن چیزی است که بنیامین نتانیاهو علیه حزب‌الله نیز مطرح می‌کند و عربستان سخنان نتانیاهو را از عبری به عربی ترجمه می‌کند.

هانی‌زاده درمورد سکوت سازمان ملل درمورد رفتار عربستان با نخست‌وزیر مستعفی لبنان گفت: تمام جریان‌های ملی و اسلامی لبنان شدیدا نسبت به اقدام عربستان اعتراض کردند حتی میشل عون رئیس‌جمهور لبنان، سرلشکر ابراهیم عباس را به فرانسه اعزام کرده است و همچنین تماس‌هایی از سوی وی با فرانسه برقرار شده است و رئیس‌جمهور فرانسه نیز برای طرح موضوع سعد حریری به عربستان سفر کرده است و ضرورت آزادی سعد حریری را با عربستان مطرح کرده است؛ اما سازمان ملل همچنان ساکت است.

وی ادامه داد: لبنان یکسری تحرکاتی انجام داده است اما از آنجایی که سعد حریری دارای تابعیت عربستان است مشمول قانون مصادره اموال شده است!

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: هم اکنون نیز حدود 400 نفر از شخصیت‌های رده بالای عربستان سعودی که در سطح وزرا هستند و مهمترین آنها بن طلال سرمایه‌دار سعودی است، در بازداشت هستند و اموال آنها نیز مصادره شده است.

هانی زاده اضافه کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری سعد حریری در عربستان ممکن است مشمول قانون توقیف اموال شده باشد و احتمالا بازداشت او نیز در این چارچوب قرار دارد اما این یک بهانه‌ای بیشتر نیست یعنی اتهام زنی به حزب‌الله ظاهر قضیه است اما سعی می‌کنند با این کار اموال سعد حریری را مصادره کرده باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس