کد خبر 796249
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
شهید مهدی زین الدین

سردار رشید اسلام شهید مهدی زین‌الدین اولین فرمانده لشکر خط‌شکن 17 علی ابن ابیطالب (ع) بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مهدی زین الدین در هجدهمین روز دی ماه سال 1338 در خرم آباد لرستان و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد.

وی دوران تحصیلات متوسطه را که مصادف با تبعید شهید آیت الله سید اسدالله مدنی به خرم آباد بود، در جوار پر فیض ایشان پشت سر گذاشت. علاقه متقابل آیت الله مدنی به مهدی زین الدین موجب شد که او بیشتر اوقات را در کنار آن عالم فرزانه سپری کند.

مهدی در سال 1356 رتبه چهارم کنکور سراسری از دانشگاه شیراز را اخذ کرد. خانواده شهید زین الدین در اوایل انقلاب اسلامی به شهرستان قم مهاجرت کردند. شهید زین الدین پس از انقلاب اسلامی فعالیت های خود را از جهاد سازندگی شروع کرد و سپس به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

وی در آزادسازی کردستان از سیطره ضد انقلاب فعالیت های فراوانی به عمل آورد و پس از شروع جنگ تحمیلی مسئولیت های مختلفی به عهده گرفته و تا زمان شهادتش در عملیات‌های متعددی شرکت کرد تا اینکه به سبب لیاقت توصیف ناپذیرش مفتخر به کسب فرماندهی لشکر 17 علی بن ابیطالب قم شد.

سرانجام سردار مهدی زین‌الدین به همراه برادرش مجید در یکی از مناطق کردستان از سوی ضد انقلاب به کمین خوردند و در 27 آبان ماه 1363 شربت شهادت نوشیدند و پس از تشییعی باشکوه، در گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) قم در کنار هم به خاک سپرده شدند.

فقط ده روز دیگر به سالگرد شهادت این فرمانده عزیز و برادر گرانقدرش باقی مانده.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس