کاروان چلچراغ  در مسیر پیاده روی اربعین

همزمان با آغاز راهپیمایی اربعین حسینی (ع) بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های هنری، فرهنگی،‌سیاسی، اجتماعی، ورزشی و ... در این گردهمایی عظیم جهانی شرکت کردند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - آداب زیارت اربعین امام حسین(ع) و پیاده روی آن، از گذشته‌های دور میان شیعیان و در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) شناخته شده بوده است. 

حالا چندسالی است سنت راهپیمایی به وقت اربعین حسینی، چشمگیر شده و هر چند، سکوت، زبان الکن برخی رسانه‌های جهان در قبال این حرکت عظیم انسانی است، اما عاشقان، کاری با سکوت ندارند و فریاد عشق، قوت غالبشان است. این روزها سرزمین عراق میزبان خیل عاشقانی است که از گوشه و کنار دنیا آمدند تا عشق و ارادت خود به اهل بیت (ع) را ابراز کنند. در این بین بسیاری از مسئولین، هنرمندان و ورزشکاران و عاشقان امام حسین (ع) دل به جاده عاشقی زدند تا در این همایش جهانی شرکت کنند و مهمتر از آن مردمانی هستند که لابه‌لایشان چهره‌های مختلف هنر، فرهنگ، ادبیات، ورزش و سیاست هم دیده می‌شود؛ آنها آمده‌اند تا در گردهمایی اربعین که گروه‌های مسلمان شیعه، سنی، مسیحی،‌ ایزدی و دیگر آیین‌ها حضور دارند شرکت داشته باشند. مقصد همه آنها کربلا است، جایی که خورشید رو به آنجا غروب می‌کند.

در میان چهره‌های شرکت کننده، آنچه بیشترین تعداد را به خود اختصاص دادند حضور هنرمندانی بود که از هر حوزه و سلیقه‌ای هم بین آنها پیدا می‌شد. در بین سینماگرانی که در این چند روز عکس‌هایی از آنها در حال پیاده‌روی نجف به کربلا منتشر شده، این نام‌ها به چشم می‌خورد:

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فجر و معاون ارزشیابی و نظارت، حبیب احمدزاده نویسنده و مستندساز، بهروز افخمی کارگردان،  بهرام عظیمی کارگردان و انیمیشن‌ساز، محمد حمیدی‌مقدم کارگردان و برنامه‌ساز، محمد داوودی کارگردان و مدیر فیلمبرداری، محمدرضا عباسیان تهیه‌کننده و مستندساز، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده، داریوش یاری کارگردان و مستندساز، امیر سمواتی تهیه‌کننده سینما، مجید اسماعیلی تهیه‌کننده و انیمیشن‌ساز.

این گردهمایی باعث شد تا برخی از بازیگران هم رهسپار دیار یار شوند و دلهای خود را حسینی کنند از جمله آنها می‌توان به بهار ارجمند، ارسلان قاسمی، رابعه مدنی، آفرین عبیسی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، عمار تفتی، شهین تسلیمی، افسانه بایگان، سارا منجزی‌پور بازیگران سینما و تلویزیون اشاره کرد.

از بین شاعران و مداحان اهل بیت هم می‌توان به حضور علیرضا قزوه، ناصر فیض، حاج منصور ارضی، سید مجید بنی فاطمه و حسام‌الدین سراج، خواننده موسیقی سنتی اشاره کرد که خود را در خیل عظیم عاشقان حسین (ع) قرار دادند تا خودشان را به کاروان عاشقان حسینی در نجف برسانند تا به کربلا برسد. ‌

در این میان کم نبودند مجریانی که برای زیارت امام شهیدشان و اجرای برنامه‌های مناسبتی و معارفی در سرزمین عشق پای نهادند و روزی خود را از امام عاشقان می‌گیرند. از جمله آنها هم فضه سادات حسینی مجری تلویزیون، مهدی سلوکی مجری «اقیانوس آرام»، رسالت بوذری مجری «مخاطب خاص»، مژده لواسانی مجری «چله عشق» و وحید یامین‌پور مجری «جهان ‌آرا» هستند.

از چهره های دیگر این دریای بی‌کران که به دنبال پیوستن به اقیانوس آرامش هستی بودند، می‌توان از ابراهیم فیاض جامعه شناس، حسن رحیم‌پور ازغدی نظریه‌پرداز و از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عباس سلیمی‌نمین کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی، عبدالحسین خسروپناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی فضائلی از جمله مدیران رسانه‌ای نام برد. نادر طالب زاده بانی کاروانی از فعالان رسانه ای ایرانی و از دیگر نقاط جهان شده است که مشرق پیش از این گزارش های متعددی از آن منتشر کرده است. (در صفحه حسینیه مشرق مشاهده کنید)

.

چهره‌های سیاسی که در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند شامل محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر جوان کابینه، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)،  پرویز سروری نماینده سابق مجلس و شورای شهر تهران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی هستند.

از میان مدیران ارشد سازمان صداوسیما هم مرتضی میرباقری معاون سیما و حجت الاسلام موسوی مقدم  قائم مقام صداوسیما می‌توان نام برد که هر کدام جداگانه به این گردهمایی جهانی پیوستند.

ورزشکاران هم از این گود به دور نماندند و همچون دیگر اقشار مختلف جامعه خود را در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار دادند که می‌توان به شایان مصلح بازکن پرسپولیس، علی‌اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس به همراه لیدرهای باشگاه، فراز کمالوند مربی تیم فوتبال صنعت نفت، جاسم کرار جاسم بازیکن عراقی این تیم برای شرکت در این رویداد باشکوه حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    65 6
    از همه قبول باشه و از همه التماس دعا داریم
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    1 0
    تورا نادیدن ما غم نباشد/ که در خِیلَت بِه از ما کم نباشد من ازدست تودرعالم نِهَم رو/ولیکن چون تودرعالم نباشد...
  • احمد IQ ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
    0 0
    با سلام علاوه بر این افرادی که ما دیدیم در راهپیمایی اربعین کربلا زاهدی وزیر سابق علوم.رستم قاسمی .محمد عباسی وزیر سابق ورزش.علی عسگری رییس صدا و سیما.لطف الله فروزنده.طریقت وزیر سابق بهداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس