کد خبر 796009
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
ولایتی

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و دو طرف بر ادامه تلاش برای تقویت ثبات در منطقه ودفاع از منافع ملتهای خود تأکید کردند.

به گزارش مشرق، «علی اکبر ولایتی» مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شامگاه یکشنبه عازم سوریه شد و روز گذشته در دمشق با «ولید معلم» وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف روابط برجسته دو جانبه و راههای تحکیم آن و تحولات سوریه و منطقه را بررسی کردند.

ولایتی امروز سه شنبه نیز در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

اسد در این دیدار تأکید کرد که جنگ ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش فقط علیه تروریسم نیست، بلکه همزمان علیه تلاش برای استفاده از تروریسم برای تجزیه و تضعیف کشورها و سرمایه گذاری بر روی آن است.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد، پیروزیهایی که در برابر گروههای تروریستی محقق شد و از حلب آغاز شد و به دیرالزور ختم نمیشود، ضربه مهلکی بود که طرحهای تجزیه طلبی، اهداف تروریسم و کشورهای حامی آن را شکست داد.

خبرگزاری سانا گزارش داد که دو طرف در جریان این دیدار تأکید کردند که افزایش مواضع خصمانه برخی از کشورهای منطقه ای و غربی علیه ایران و تلاش برای بر هم زدن ثبات در سایر کشورهای منطقه را نمیتوان از شکست گروههای تروریستی در سوریه و عراق جدا دانست.

اسد و ولایتی در پایان اظهار داشتند که این مسئله دمشق و تهران را از ادامه تلاش برای تقویت ثبات در منطقه  ودفاع از منافع ملتهای خود بازنخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس