کد خبر 795903
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
شورای امنیت

رئیس پارلمان قزاقستان گفت: در اوایل سال آینده میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل بر عهده قزاقستان گذاشته می‌شود.

 به گزارش مشرق، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس پارلمان قزاقستان با اشاره به چرخش ماهانه وظایف در شورای امنیت سازمان ملل گفت: در ژانویه سال آینده میلادی ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد بر عهده قزاقستان گذاشته می‌شود.

تاکایف این سخنان را در دیدار با «ناتالیا گرمن» نماینده ویژه دبیر کل و رئیس مرکز منطقه‌ای سازمان ملل در امور دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی اعلام کرد.

رئیس پارلمان قزاقستان گفت: در جهت جستجوی راه‌حل برای مشکلات افغانستان در چارچوب ریاست آتی قزاقستان در شورای امنیت سازمان ملل مذاکرات سطح بالایی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مراسم واگذاری ریاست شورای امنیت سازمان ملل به قزاقستان با حضور «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور این کشور برگزار می‌شود.

تاکایف همچنین اظهار داشت: قزاقستان از دستور کار مرکز منطقه‌ای سازمان ملل متحد و تلاش‌ها در زمینه فعالیت این مرکز در امور دیپلماسی پیشگیرانه در آسیای مرکزی برای سال‌های ۲۰۱۸ -۲۰۲۰ حمایت می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأمین امنیت منطقه‌ای، ثبات و توسعه تعاملات اقتصادی در آسیای مرکزی را از اولویت‌های فعالیت قزاقستان به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد عنوان کرد.

طرفین طی این ملاقات دورنمای فعالیت‌های مشترک در زمینه حل و فصل مسائل مهم برای منطقه آسیای مرکزی به ویژه در عرصه آبی و کمک به افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس