کد خبر 795694
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
بوی نامطبوع خودرو

خودروها از جمله وسایلی اند که تقریبا هر روز با آن‌ها در ارتباط هستیم به همین دلیل تمیز بودن آن از اهمیت بالایی برخورددار است. پاکیزگی خودرو باعث شادابی سرنشینان شده و سفر را لذت بخش تر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، به جرات می توان گفت که همه افرادی که صاحب یک خودروی شخصی هستند، با پدیده ای به نام بوی بد مواجه شده اند. بوی بدی که معلوم نیست از کدام قسمت خودرو می اید اما بسیار آزار دهنده است و حتی سوار شدن بر خودرو را تبدیل به یک عذاب می کند. بوی نامناسب خودرو همچنین باعث اذیت شدن سرنشینان دیگر هم می شود.

برای رفع بوی نامطبوع درون خودرو راهکارهای بسیار پیشنهاد می شود اما اینبار قصد داریم برای همیشه این پرونده را ببندیم و بهترین راهکارهای از بین بردن بوی بد را بررسی کنیم.

*اولین راه حل برای خلاصی از دست بوهای نامطبوع استفاده از جوش شیرین است. مقدار کمی جوش شیرین را روی صندلی ریخته و آن را در همه جای صندلی پخش کنید. پس از مدتی جوش شیرین ها را با جارو از روی صندلی جمع کنید. این ماده قابلیت آن را دارد تا بوهای بد را به خود بگیرد.

*استفاده از ذغال چوب نیز راه حل بی نقص دیگری است که باید امتحان کنید. ذغال چوب توانایی جذب بوهای نامطبوع را داشته و می تواند تمام بوهای بد خودرو را به خود بگیرد. یک تکه از این ذغال را برای چند روز در خودرو قرار دهید تا متوجه خاصیت جادویی آن شوید. از دیگر موادی که می توانند به همین سبک بو را از بین ببرند، وانیل و قهوه هستند.

*همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، پس به صورت مرتب خودروی خود را جارو بکشید و اجازه ندهید تکه های مواد غذایی بر روی صندلی یا کف پوش خودرو باقی بماند. همچنین زباله های خودرو را درون یک پلاستیک مخصوص ریخته و به صورت مرتب آن را از خودرو خارج کنید.

*برخی بوهای نامطبوع خودرو به خاطر ریختن غذا و خوراکی ایجاد می شوند. به محض آنکه خودرو بر روی کف پوش یا صندلی ریخت، با استفاده از شامپو یا مواد پاک کننده آن را بشویید. در فروشگاه های لوازم خودرو می توانید شامپوهای مخصوص صندلی و کفپوش خودرو را پیدا کنید.

*بوی کهنگی، از موارد آزار دهنده دیگری است که غالبا وجود دارد. این بو که بیشتر در زمان روشن کردن بخاری یا کولر خودرو به مشام میرسد. دلیل اصلی این موضوع، به وجود آمدن کثیفی و کپک در لوله های انتقال هوا به کابین است. برای رفع این موضوع بخاری یا کولر را خاموش کرده و فقط فن را با سرعت بالا روشن کنید. پس از چند کیلومتر بوی بد از بین خواهد رفت.

*رطوبت از دیگر مواردی است که باعث ایجاد بوی بد در خودرو می شود. معمولا موکت یا کف پوش خودرو به خاطر کفش خیس یا ریختن مواد غذایی، خیس خواهد شد. اگر با این موضوع روبرو شدید، حتما به دنبال ریشه این رطوبت رفته و دلیل اصلی آن را پیدا کنید. استفاده از سشوار برای خشک کردن رطوبت روشی مناسب خواهد بود که حتما از آن استفاده کنید. همچنین می توانید برای خشک شدن موکت خودرو یا کف پوش را در هوای ازاد قرار دهید.

منبع: خودروکار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    1 0
    کاری نکنیم ماشین بدبو شه...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس