دربی

بررسی اتفاقاتی که سالهای اخیر در استقلال و پرسپولیس رخ داده نشان می‌دهد دست های پشت پرده فراتر از فوتبال اجازه نمی‌دهند آب خوش از گلوی این دو تیم پایین برود.

به گزارش مشرق، اوضاع پرسپولیس دوباره پیچیده و مبهم شده است. طاهری می گوید استعفا داده و دیگر نمی خواهد برگردد، وزارت ورزش می گوید با استعفایش مخالفت کرده و باید برگردد!

تیمی که فصل گذشته قهرمان ایران بوده و این فصل هم یکی از مدعیان قهرمانی است و طبیعتا نباید مشکلی داشته باشد، دوباره اسیر تغییرات مدیریتی شده و مشخص نیست طاهری به کارش ادامه خواهد داد یا نه؟ بازهم آشفتگی، بازهم بی برنامگی و بازهم بلاتکلیفی کادر فنی و بازیکن و هوادار.

ظاهرا قانون نانوشته ای برای این دو تیم وجود دارد که هیچ وقت نباید آب خوش از گلوی آنها پایین برود. یا باید استقلال آشفته باشد یا پرسپولیس و شاید هم برخی فصول هر دو تیم. به نظر می رسد نفع برخی آقایان در این است که این دو تیم هیچ وقت رنگ خوشی را نبینند و به سمت جلو حرکت نکنند!

طاهری درحالی وارد باشگاه پرسپولیس شد که یک غیرفوتبالی بود و با برخی لابی های سیاسی سکاندار هدایت این باشگاه شد. او آمد و در مدت حضورش توانست این باشگاه را طوری مدیریت کند که تیم فوتبالش قهرمان لیگ شانزدهم شود و در لیگ هفدهم هم مدعی قهرمانی باشد. 

اما چه اتفاقی افتاده است که می خواهند پرسپولیس را بهم بریزند؟ چه کسانی می خواهند آب خوش از گلوی پرسپولیس و قبل از این استقلال پایین نرود؟ دست چه کسانی و کدام مسئولان در کار است که این دو تیم با این همه طرفدار و این همه حمایت باید همیشه با بحران دست و پنجه نرم کنند؟

وزارت ورزش که متولی دو تیم است به جای اینکه در مورد مدیریت باشگاه پرسپولیس شفاف سازی کند و بگوید چرا طاهری چنین تصمیمی گرفته و سرنوشت باشگاه چه می شود سکوت کرده است. روابط عمومی این وزارتخانه به جای اینکه روی سایت رسمی وزارت ورزش در این مورد اطلاع رسانی کند در صفحه شخصی اش موضع وزارت را اعلام می کند!

تیمی که مدعی قهرمانی است و بدون مشکل به کارش ادامه می دهد چرا برایش مشکل تراشی می کنند؟ چرا زمینه استعفای طاهری را فراهم کرده اند؟ چرا استقلال را به روزی انداختند که سر از انتهای جدول درآورد؟ چرا اینقدر با احساسات هواداران این دو تیم بازی می شود؟

چرا هیچکس نمی گوید دست های پشت پرده فراتر از فوتبال چه کسانی هستند که هر سال باید یکی از این دو تیم آشفته باشد و هوادارانش خون به جگر شوند تا شاید چند پیروزی به دست بیاورد؟ آیا افرادی بیرون از فوتبال برای آشفته بودن این دو تیم برنامه دارند تا بتوانند اهداف و برنامه های خودشان را پیاده کنند؟

اگر غیر از این است چرا هیچ شفاف سازی در مورد مدیریت باشگاه پرسپولیس صورت نمی گیرد؟ اصلا این مدیران را چه کسانی می آورند و چه کسانی می برند؟ مگر باشگاه پرطرفداری مثل پرسپولیس و استقلال اسباب بازی هستند که اینطور با آنها رفتار می شود و اجازه نمی دهند سروسامان بگیرند و بزرگ شوند؟

مشخص است که تا وقتی این شرایط وجود داشته و باشد و فضا برای دخل و تصرف در مدیریت و برنامه ریزی این دو باشگاه باز باشد هیچ وقت آنها خصوصی نخواهند شد. شاید برای همین دخل و تصرف آسان است که اجازه نمی دهند این دو باشگاه خصوصی شوند. اگر این اتفاق بیفتد مشخص است که بخش خصوصی اجازه این اقدامات پشت پرده را نمی‌دهد اما تا وقتی دولتی باشد هر مسئول رده بالایی می تواند به راحتی اوضاع را بهم بریزد و به وقت نیاز هم خودش را در دل هواداران جا کند و از آنها استفاده های خاص بکند!

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • به روز IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
    0 0
    دمتگرم یعنی حرف دل همه رو زدی، تا دیگه اینقدر فوتبال پاک نگویند اقایون همشهری
  • سعید IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
    0 0
    احسنت . چون این دوتا تیم پرطرفدار هستند از این طریق راحت مردم و سرگرم میکنند همیشه نصف طرفدارهای یه تیم که میلیونی هستند با نگرانی از وضع تیمشون سرگرم میشن همین و بس ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس