امام خمینی

در نجف اشرف مسجد خاندان حکیم معروف به «هندی» نزدیک حرم امیرالمومنین است که پایگاه اولین درسهای امام خمینی در مورد ولایت فقیه بوده است.

به گزارش مشرق، در نجف اشرف حوزه علمیه قوی وجود دارد و مدارس علمیه ای که در ۲۰۰ سال اخیر نقش مهمی در تحولات سیاسی و اجتماعی ایران و اکثر کشورهای اسلامی به ویژه شیعه داشته اند.

هنگامی که از حرم امام علی (ع) درب باب القبله به سمت بازار قدیمی حویش می آیی، حدود ۴۰ متر بعد از حرم مسجدی قدیمی وجود دارد که با چند پله از سطح خیابان بالاتر است و در میانه مغازه های شلوغ بازار نجف درب آن گم است.

این مسجد قدیمی و زیبا با سقف گنبدی آجری حدود ۱۲۰ سال (۱۳۲۳ قمری)

قدمت دارد. کتابخانه و مزار آیت الله سید محسن حکیم، مرقد سید عبدالعزیز، شهید محراب سید محمد باقر حکیم و سایر خاندان حکیم در حاط مسجد قرار دارد.

نکته مهم این مسجد در این است که بر اساس گفته یک روحانی کاروان که با کاروان پیاده روی به انجا امده بودند، این مسجد محل تدوین نظریه ولایت فقیه توسط امام خمینی بوده است و اول بار نظریه جامع اداره جامعه بر اساس قوانین اسلام و فقه جعفری توسط امام خمینی در درس خارج فقه و اصول امام در این مسجد در زمان تبعید امام خمینی به عراق تدریس و تدوین شد و کتاب ولایت فقیه امام اینجا نوشته شد.

این روحانی کاروان گفت: کشور ایران اسلامی اکنون بر اساس همان نظریه ولایت فقیه امام خمینی اداره می شود، گرچه مشکلاتی مانند فساد و اختلاسها هم وجود دارد، ولی کلیت نظام و اذاره کشور بر اساس تعالیم اسلام و نظریه ولایت فقیه است.

وی کفت: در ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، فتنه های شدید مانند فتنه اول انقلاب و جنگهای قبیله ای، سپس جنگ تحمیلی ، موشک باران کشور، فتنه بنی صدر، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸، فتنه گروهکهای منافقین و دیگر فتنه و تحریمهای گسترده علیه انقلاب اسلامی ایران اعمال شد، ولی به لطف خدا همه بی اثر شده و کارگر نیفتادند.

به گفته وی، هر یک از این فتنه هایی که آمریکا علیه انقلاب اسلامی طراحی کرد، اگر علیه هر کشور یا حکومتی دیگر اجرا می شد، یکساله ساقط می شد، اما انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم تر و نفوذش در منطقه بیشتر می شود. 

به گفته یکی از مستشاران امریکایی که در تسخیر لانه جاسوسی هم بوده، فرق انقلاب اسلامی ایران با انقلاب اسلامی موریتانی که وی مدتی آنجا هم مستشار بوده، در این است که انقلاب اسلامی الگویش علی علیه السلام و اسلام ناب است، اما انقلاب اسلامی موریتانی الگویش تعلیمات معاویه است!

به گفته این روحانی کاروان باید قدر انقلاب اسلامی و رهبری آن را بدانیم که کشور را از حوادث بزرگ نجات داد و این همه از نظزیه ولایت فقیه است که امام خمینی طراحی کرده است.

امام خمینی هم تربیت شده مکتب امام حسین و امام علی بود، زیرا سالها در حوزه علمیه نجف درس اسلام خوانده و تهذیب نفس انجام داده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 1
    خدا عمرشون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس