پول

دولتی‌ها پایان سال ۹۵ وعده دادند که بخشی از بدهی خود را به شهرداری را پرداخت می‌کنند؛ که محقق نشد. این بار معاون نجفی گفته که دولتی ها قرار است این هفته پول جرایم راهنمایی رانندگی را پرداخت کنند.

به گزارش مشرق، موضوع بدهی دولت به شهرداری از دیر باز مطرح بوده و هر بار دولتی ها برای دادن پول وعده کردند و دوباره زیر حرف های خود زدند.

شهردار جدید تهران در شهریور ماه سال جاری در خصوص بدهی دولت به شهرداری گفت که در بحث طلب شهرداری از دولت مباحثی مطرح است و شاید اصلا بدهی وجود نداشته باشد و یک ماه بعد نجفی حرف خود را پس گرفت و گفت دولت ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی الزام آور دارد.

نجفی همچنین گفت در سال ۹۶ دولت پولی به شهرداری نخواهد داد چون وضعیت مالی خوبی ندارند.

اما امروز معاون شهردار تهران خبر داده که قرار است درهفته جاری دولت بخشی از دیون خود را پرداخت کند.

سمیع الله مکارم حسینی افزود:با رایزنی های صورت گرفته مطالبات شهرداری از از محل جرایم رانندگی طی سال ۹۶ طی هفته جاری پرداخت می شود.

وی ادامه داد: جلسه ای در خصوص مطالبات شهرداری از دولت با سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

به گفته معاون نجفی، با تعامل شکل گرفته امیدوارم بخش قانونی مطالبات شهرداری از محل های بافت فرسوده و تجهیز و ساخت مترو که به سال جاری مربوط می شود، به زودی پرداخت شود.

مکارم افزود: شهرداری تهران مجموعا ۱۴هزار میلیارد تومان از دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم طلب دارد که از این میزان حدود ۵هزار میلیارد تومان به صورت تکلیف قانونی بوده و مابقی جزو سرفصل هایی است که عنوان شده «دولت برای کمک به شهرداری مجاز است...» یعنی برای مبلغ ۹هزار میلیارد تومان تکلیف قانونی تعیین نشده بوده و دولت ها مجاز بودند که این مبلغ را به شهرداری تهران اختصاص دهند.

به گزارش فارس، امیدواریم دولت این باربدهی خود را پرداخت کنند و این وعده ها به سرنوشت قول‌های قبلی دولتی ها دچار نشود، چرا که پرداخت این پول ها باعث توسعه شهر می شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس