کد خبر 803122
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
پول

شهرداری از اسفند تا آذر امسال، باید ۲۵ میلیارد تومان ماهانه به تأمین اجتماعی بابت دیون خود پرداخت می کرد که تا شهریور محقق شده و بعد از آن پرداختی صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، ماجرای مسدود شدن حساب‌های شهرداری تهران جریان ساز شد و سازمان تامین اجتماعی است که به گفته مسئولان این سازمان، بیش از 400 میلیاردتومان از شهرداری طلب دارد.

جالب اینکه براساس اسناد مالی موجود، تا چندماه پیش مشکلی نبوده و دیون پرداخت می شده و وضعیتش تعیین تکلیف شده بوده است.

چند روز پیش، زدا معاون تامین اجتماعی گفته بود که به دلیل عدم پرداخت بدهی از سوی شهرداری، برخی حسابهای شهرداری مسدود شده است.

وی گفته بود: شهرداری تهران 470 میلیارد تومان تا سال 94 به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است و براساس قانون حساب‌های شهرداری مسدود شدند.

زدا اعلام کرده بود: در دی ماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تهران امضاء کردیم که در آن تفاهم‌نامه 4 بند مدنظر گرفت و مقرر شد شهرداری بخشی از طلب خود را به صورت اقساط، 100 میلیارد تومان در تابستان امسال و بخش باقیمانده را تهاتر کند.

شیخ شهرداری چه چیزی را تکذیب کرد؟!

شهرداری از اسفند تا آذرماه امسال، 25 میلیارد تومان ماهانه باید پرداخت می کرده که تا شهریورماه این رقم پرداخت شده و قرار بوده 100 میلیارد تومان به تامین اجتماعی تسهیلات بدهند که در مدیریت جدید این اتفاق نیفتاده است.

همچنین یکسری املاک به ارزش 250 میلیاردتومان بابت دیون باقی مانده به تامین اجتماعی معرفی شده که هنوز در دست بررسی است.

این درحالی است که اقساط در این ماههای اخیر به تاخیر افتاده و به گفته برخی مسئولان این حوزه، دلیل مسدود شدن حسابهای شهرداری محسوب می شود.

همچنین 255 میلیارد تومان تا آذرماه باید پرداخت می شده که چندماهه این رقم بدهی هم به تاخیر افتاده است.

بنابراین جای تعجب دارد که شیخ معاون مالی شهردار تهران به چه دلیلی پس از اعلام طلب تامین اجتماعی و مسدود شدن حساب شهرداری، این موضوع را تکذیب می کند؟!

وی گفته بود تماس تلفنی با معاون تامین اجتماعی داشته و ایشان در این گفت‌وگو مسدود شدن حسابها را تکذیب کرده است.

این در حالی است که نه تنها تامین اجتماعی تکذیب نکرده بلکه قوی تر از قبل اعلام کرد که دیون باقی است و مسدود شدن حسابهای شهرداری اتفاق افتاده است.

در این میان  محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز مسدود شدن حساب شهرداری را تایید و تاکید کرد که برخی از حسابهای شهرداری به دلیل بدهی به تامین اجتماعی مسدود شده است.

از طرفی علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: حضور آقای نجفی در دولت برای ما نیز موجب خرسندی بود و انتظار داشتیم که حداقل هماهنگی بین شهرداری و دولت بیشتر شود ولی این طور نشد و در خبرها می‌شنویم که تأمین اجتماعی حساب شهرداری را مسدود می‌کند و این در حالی است که تأمین اجتماعی با قالیباف توافق می‌کند ولی با نجفی در این دولت توافق نمی‌کند.

حال به نظر می رسد معاون شهردار تهران بهتر است به جای پاک کردن صورت مسأله، به دنبال راه حلی برای پرداخت بدهی این سازمان باشد چرا که مسئولیت اصلی ایشان حل و فصل کردن مشکلات مالی و یافتن راههایی برای دستیابی به منابع پایدار و خروج از بن‌بست های مالی است که خود بارها به آن تأکید داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس