اربعین

انتشارات انقلاب اسلامی امکان دانلود رایگان کتاب «جاذبه حسینی»، گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در دو موضوع حضرت زینب(س) و اربعین حسینی را برای علاقه‌مندان فراهم کرد.

به گزارش مشرق، کتاب «جاذبه‌ حسینی» مجموعه‌ای است از رهنمودهای حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‎العالی) بین سال‌های 1357 تا 1390، با محوریت تبیین شخصیّت حضرت زینب(سلام‎الله‎علیها) و گفتارهایی با موضوع «اربعین حسینی» که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

محتوای این اثر که در واقع از کتاب برجسته و شاخص «آفتاب در مصاف» -با محوریت موضوع عاشورا و سیّدالشّهدا(علیه‌السلام)- استخراج شده با حال و هوای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر- که در لسان رهبر معظّم انقلاب اسلامی به‌عنوان روزهای زینب کبری(سلام‌الله‎علیها) نامیده شده- همخوانی دارد.



ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)

بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‎العالی) در این کتاب مرتبط با ویژگی‌های شخصیّتی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) و فلسفه اقدامات آن حضرت در دوران حیات و بخصوص پس از نهضت عاشورای حسینی است: «زینب(سلام‌الله‌علیها) می‌داند اگر برادرش حسین‌بن‌علی(علیه‌السّلام) را از میان این جمع بردارند، دیگر کسی نیست شایسته‌ رهبری و سرپرستی و اداره‌ی این جامعه باشد؛ جمعی که یک سرنوشت بسیار تلخ و دشوار و پیچیده‌ای در انتظار آن است. درعین‌حال دل به دریا می‌زند و نه مثل یک زن برجسته، که مثل یک مرد سرآمد با ظرفیّت علوی، مثل امیرالمؤمنین(علیه‌السّلام)، مثل پیغمبر(صلّیالله‌علیه و آله) مثل خود امام حسین(علیه‌السّلام) در این حد ظرفیّت نشان میدهد و وارد این میدان بسیار پیچیده و دشوار می‌شود. بعد در تمام مراحل، نقش یک حکیمِ شجاعِ قدرتمندِ پرجذبه‌ قاطع را تا آخر ایفاء میکند؛ گویی برنامه‌ای در ذهنش از پیش طراحی کرده و قدم‌به‌قدم طبق این برنامه حرکت می‌کند؛ با حوادث، غافلگیرانه مواجه نمی‌شود. گویی از پیش، همه‌ حوادث را پیش‌بینی کرده، دیده، برنامه‌ریزی کرده، میدانسته و برای هر حادثه‌ای پاسخش را و عمل مناسبش را در دست داشته و طبق آن ‌هم عمل می‌کرده است»(15/دی/65).

انتشارات انقلاب اسلامی در آستانه اربعین حسینی امکان دانلود رایگان این کتاب را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. شما می‌توانید از اینجا این کتاب را دانلود کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس