وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا گفته است هزاران نفر از اتباع آمریکای مرکزی و هائیتی که در قالب وضعیت ویژه در آمریکا زندگی می‌کنند دیگر لازم نیست از وضعیت دیپورت و بازگشت به کشورشان محافظت شوند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ وزارت خارجه آمریکا به مقامات وزارت امنیت داخلی گفته است هزاران نفر از اتباع آمریکای مرکزی و هائیتی که در قالب وضعیت ویژه در آمریکا زندگی می‌کنند دیگر لازم نیست از وضعیت دیپورت و بازگشت به کشورشان محافظت شوند.

این برنامه با عنوان وضعیت حفاظت موقت در سال ۱۹۹۰ برقرار شد و اتباع خارجی کشورهایی را که به خاطر رخداد بلایای طبیعی بی ثبات تشخیص داده می‌شد از خطر بازگرداندن به کشورشان محافظت می‌کرد. ۳۰۰ هزار نفر به موجب این برنامه در آمریکا زندگی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از مقامات ناشناس گفت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در نامه‌ای به ایلین دوک قائم مقام وزارت امنیت داخلی گفته است شرایط آمریکای مرکزی و هائیتی که برای توجیه پذیرش این افراد به آن استناد می‌شد دیگر وجود ندارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا تا دوشنبه مهلت دارد برنامه خود را برای ۵۷ هزار هندوراسی و ۲۵۰۰ نیکاراگوئه‌ای که حفاظت آن‌ها اوایل ژانویه منقضی می‌شود اعلام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس