کد خبر 793946
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا به بهانه حمله روز گذشته نیویورک، گفت از کنگره خواهد خواست که به برنامه پذیرش مهاجر از طریق قرعه‌کشی پایان دهد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه توقف برنامه پذیرش مهاجر از طریق قرعه‌کشی را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، ترامپ با «حیوان» خواندن عامل حادثه مرگبار روز گذشته در نیویورک، گفت از کنگره خواهد خواست تا برنامه موسوم به «روادید مهاجرتی گوناگونی» (Diversity Immigrant Visa) را متوقف کند.

کنگره آمریکا در سال 1990 قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، آمریکا سالانه به 50000 نفر از اتباع کشورهایی که در پنج سال گذشته میزان مهاجرت از آن‌ها کم بوده، از طریق قرعه‌کشی (لاتاری) کارت سبز (Green Card) اعطا می‌کند.

هدف از اجرای این برنامه، متنوع‌سازی نژادها و ملیت‌هایی است که به آمریکا مهاجرت می‌کنند.

ترامپ در ماه‌های گذشته چند بار از این برنامه انتقاد کرده و گفته است که واشنگتن به جای پذیرش مهاجر بر اساس شانس، باید مهاجرانی را بپذیرد که از تحصیلات، مهارت و دانش زبانی بالاتری برخوردار هستند. او این نوع پذیرش مهاجر را برنامه مهاجرتی «کیفی» خوانده و یک فرمان اجرایی هم برای حرکت به سمت این برنامه امضا کرده است.

روز گذشته فردی به نام «سیف‌الله سایپاف» اهل ازبکستان که در سال 2010 از طریق لاتاری کارت سبز آمریکا دریافت کرده بود، با خودرو تعدادی از عابران را در نیویورک زیر گرفت.

وی که می‌گوید با گروه تروریستی «داعش» بیعت کرده، بعد از این حمله که به مرگ دستکم 8 نفر منجر شد، به بازداشت پلیس درآمد.

حادثه نیویورک موجب شده تا ترامپ بار دیگر برنامه پذیرش مهاجر از طریق قرعه‌کشی را مورد انتقاد قرار دهد و خواستار توقف اجرای این برنامه شود.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز در ابتدای نشست کابینه این کشور گفت: «ما باید هرچه زودتر از شر این برنامه لاتاری خلاص شویم.»

وی همچنین گفت که ممکن است که سایپاف را به عنوان یک تروریست، به بازداشتگاه مخوف «گوانتانامو» بفرستد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس