کد خبر 793856
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
روحانی و عارف

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف گفت: صراحتا بگویم که برای شکل گیری ائتلاف با حامیان دولت، هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان امروز در جمع اعضای جامعه اسلامی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به وجود اسناد بالادستی در کشور بر ضرورت تعامل و همکاری استادان دانشگاه برای اجرایی شدن این اسناد تاکید و اظهار کرد: تشکل‌های مختلف استادان دانشگاه باید نقش مهم و تأثیر گذاری در مسائل راهبردی کشور داشته باشند و می‌توانند به عنوان اتاق‌های فکر در کنار دولت و مجلس همکاری‌های موثری داشته باشند.

عارف با بیان اینکه در انتخابات سال ۹۲ معتقد بودیم باید تمام قد و با پرداخت هر گونه هزینه‌ای در انتخابات شرکت کنیم خاطرنشان کرد: دهه ۹۰ برای اصلاح طلبان دهه بازگشت به حاکمیت و کم کردن فاصله تحمیل شده با حاکمیت است و در اولین آزمون جدی اصلاح طلبان در این دهه  یعنی انتخابات سال ۹۲ سرافرازانه از این آزمایش بیرون آمدند.

عارف با اشاره به انتخابات مجلس دهم و ائتلاف با حامیان دولت گفت: صراحتاً بگویم برای شکل گیری این ائتلاف هزینه‌های زیادی را متحمل شدیم و مورد انتقادات شدید جوانان اصلاح طلب قرار گرفتیم. البته در همان زمان پیش بینی می‌کردیم که بعضی‌ها در داخل مجلس راه شان را از ما جدا کنند ولی توقع نداشتیم که کسانی که با برند «امید» وارد مجلس شدند رودروی ما قرار بگیرند.

وی افزود: کسانی که در لیست امید بودند و موفقیت شان به دلیل حضور در لیست امید بود، وقتی به مجلس آمدند به بهانه آنچه آن ها تندروی فراکسیون امید عنوان کردند از ما جدا شدند؛ در حالی که شعار اصلی ما در انتخابات و در مجلس دهم امید، آرامش و رونق اقتصادی بود و هیچ گاه به دنبال تندروی نبوده‌ایم و این افراد به همین بهانه بی ربط از فراکسیون امید جدا شدند.

عارف در پاسخ به سوالی درباره وضعیت معیشتی مردم نیز گفت: دولت و مجلس بهترین فرصت برای خدمت گذاری به مردم را دارند و تمام دغدغه ما در فراکسیون امید اولویت قرار دارن مسائل اقتصادی است. دولت موظف است به وعده‌های داده شده و مطالبات مردم عمل کند.

رئیس فراکسیون امید به برنامه‌های محوری این فراکسیون اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌های ما مبارزه با فساد است. و بحث گفتگوی ملی که فراکسیون امید آن را پیگیری می‌کند یکی از محورهای آن مبارزه با فساد با همکاری سایر جریانات سیاسی است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسائل مربوط به وزیر علوم نیز گفت: کاندیدای اول ما برای وزارت علوم دکتر توفیقی بود که به هر دلیل دولت ایشان را به عنوان وزیر علوم معرفی نکرد کاندیدای بعدی هم دکتر فرجی دانا بود که تلاش هایی در همین راستا انجام شد و با دولت و شخص ایشان هم مذاکراتی صورت گرفت در نهایت از دولت پیغام آمد که درباره آقای فرجی دانا پیگیری نشود در نهایت هم دولت به آقای غلامی رسیدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آقای غلامی در تمام جلسات حتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات صراحتاً اعلام کرد که اصلاح طلب است و برخی از چهره‌های شاخص آموزش عالی کشور از جمله فرجی دانا و توفیقی که با دکتر غلامی همکاری داشتند، ایشان را تأیید کردند. آقای غلامی عملکرد دور اول شان در دانشگاه همدان خوب بود اما درباره عملکرد دوره دوم شان در دولت تدبیر و امید، نظرات متفاوتی مطرح بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس