شاهرخ بیانی

پیشکسوت استقلال گفت: علیپور نباید ناامید شود و باز هم باید تلاش کند چون نه تنها کی روش بلکه هیچ مربی نمی تواند قید بازیکن خوب را بزند و به تیم ملی دعوتش نکند.

سرویس ورزش مشرق – برد تیم های قرمز و آبی پایتخت در روز نخست هفته یازدهم لیگ برتر سبب شد تا طرفداران این دو تیم با احساس رضایت بیشتری به استقبال تعطیلات 20 روزه تیم های شان برای اردوهای تیم ملی بروند.

برد پرسپولیس برابر سایپایی که این هفته ها خوب نتیجه نمی گیرد و پیروزی استقلال بر تیم آشفته نفت تهران، یکی را در جدول به صدر رساند و دیگری را به اولین امتیاز دو رقمی پس از 11 هفته حضور در لیگ هفدهم!

شاهرخ بیانی پیشکسوت فوتبال که سابقه بازی برای هر دو تیم سرخابی تهران را دارد در گفت و گو با مشرق، از بازی آخر این دو تیم و لیست جدید کی روش حرف زد.

متن صحبت های وی در ادامه می آید:

*پرسپولیس شکل کامل یک تیم است

پرسپولیس روبروی یکی از تیم های سرسخت لیگ برد خوب بدست آورد. این تیم شکل تیمی اش را حفظ کرده و با اینکه 3، 4 بازیکنش را دراختیار ندارد ولی بچه هایی که به جای آنها به میدان می روند فرقی با نفرات اصلی ندارند و این یعنی یک تیم به معنای واقعی. در گذشته اگر یک بازیکن نمره 20 بیرون می رفت یک نمره 8 به جایش به زمین می آمد ولی الان فرق بازیکنان اصلی و نیمکتیِ پرسپولیس یکی دو نمره بیشتر نیست.

*برانکو بهترین تیم را ساخته است

باید به سرمربی پرسپولیس بابت ساختن این پرسپولیس تبریک گفت که تحت شرایط اینچنینی در نبود چند بازیکن و اتفاقات حاشیه ای که برایش بوجود آمده، بازیکنش فقط به فکر اجرای تاکتیک است و همه با هم آشنا هستند. این تیم می تواند مدافع اصلی عنوان قهرمانی باشد و برای این مهم توان بالایی دارد و هوادارانش هم که به خوبی از پرسپولیس حمایت می کنند.

*علیپور ناامید نشود که دعوتش می کنند

اینکه در لیست تیم ملی نام علیپور را ندیدیم چیز عجیبی نیست. کی روش تقریبا نفرات جلویی تیمش را شناخته و با وجود آن همه مهره تهاجمیِ صاحب نام سراغ دیگران نمی رود ولی این نباید باعث شود علیپور ناامید شود چون بالاخره و با ادامه این روند کی روش مجبور می شود او را دعوت کند. هر چه باشد هیچ مربی دلش نمی آید قید یک بازیکن خوب را بزند چون اول از هر چیز به ضرر خودش است که او را نبیند.

*کی روش به استقلالی ها روحیه داد

به احتمال زیاد تعدادی از این استقلالی هایی که به اردوی تیم ملی دعوت شدند خط می خورند اما همین اقدام کی روش به تیم شفر روحیه زیادی داد و استقلال هم از این فرصت نهایت استفاده را برد و پیروزی به موقعی بدست آورد. استقلال به این برد نیاز داشت و زمان خوبی به این برد دست پیدا کرد.

*اعتماد به نفس استقلال بالا رفت

گرچه برد برابر نفت تهران که تیمی بر هم ریخته و ناآماده است نمی تواند خیلی مطمئن باشد ولی استقلال به غیر از دو گلی که زد می توانست باز هم گل بزند که فکر می کنم به دلیل نداشتن اعتماد به نفس لازم بود. البته این برد تا حد زیادی اعتماد به نفس استقلال را بالا برد و سنگی که به پای استقلالی ها بسته شده بود را باز کرد. با این تعطیلاتی که در لیگ بوجود آمد استقلال می تواند با بدنسازی و کار تاکتیکی بازگشت بهتری به لیگ داشته باشد.

*استقلال سه بازیکن می خواهد

شفر باید برای استقلال یک سانترفوروارد بیاورد. البته دو بازیکن کناری رونده هم لازم دارد که بتوانند مهاجمان را تغذیه کنند. این استقلالی که جلوی نفت دیدیم شمه ای از استقلال واقعی را داشت ولی باز هم جا برای کار زیاد دارد. استقلال ابتدای فصل روی کار کارشناسی بازیکن نگرفته و الان با 5، 6 هافبک همسطح که هر کدام شان اگر در یک تیم بودند می توانستند گرداننده اصلی خط هافبک باشند ترافیک بی دلیلی برای خودش بوجود آورده است. با این همه فکر می کنم شفر می تواند در نیم فصل دوم کم کم استقلال را به روزهای خوبش برگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    8 3
    درمورد پرسپولیس راست گفته اون موقعها اگه یه بازیکن مصدوم میشد یا قهر میکرد کار تیم تموم بود ولی حالا برانکو رضاییانو اخراج کرد فعلا هم که مسلمانو نیمکت نشین تیم باید اینجوری باشه
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    آقاي بياني شما كه داري اينقدر از پرسپوليس تغريف ميكني آيا تابحال شده يك پيش كسوت پرسپوليس هم از استقلالي ها تعريف كنن.. آخه آدم اينقدر ترسو باشه ؟؟؟
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
    0 0
    چرا بايد استقلال جريمه بيشتري بشه ؟؟ در دربي ها عكاسان از ترس شون فقط پشت دروازه استقلال مي ايستند چون ميدونن اگر بروند پشت دروازه پرسپوليس اوباش جماعت لونگي چه بلايي سرشون مي آورند .. در صورتيكه استقلال 80 دقيقه حمله ميكرد ولي عكاسان رفتن پشت دروازه استقلال خوب تماشاگر هم شاكي ميشه... چرا عكاسان و خبرنگاران با اين كارهاشون سوهان روح تماشاگر مي شوند ؟؟ چرا اينقدر بايد عكاسان ترسو و.... باشند..؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس