کد خبر 793407
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
مردم کاتالونیا پس از اعلام استقلال

روند رسیدگی به پرونده رئیس پارلمان محلی کاتالونیا به اتهام شورش آغاز شد.

 به گزارش مشرق، دادگاه عالی اسپانیا روند رسیدگی به پرونده «کرام فورکادی» رئیس پارلمان کاتالونیا به اتهام شورش را آغاز کرد.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که رئیس پارلمان کاتالونیا روز گذشته اعلام کرد که تصمیم دولت اسپانیا مبنی بر انحلال پارلمان محلی را پذیرفته است.

همچنین روز گذشته دادستانی عمومی اسپانیا، «کارلوس پوگدمونت» رئیس پیشین ایالت کاتالونیا را به شورش و سوءاستفاده از اموال عمومی متهم کرد.

پیشتر اعلام شده بود که دادستان ارشد اسپانیا در حال آماده کردن پرونده اتهامات جنایی علیه پوگدمونت و دیگر مقامات کاتالونیا به دلیل نقض قانون اسپانیا است.

«ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا جمعه شب، ساعاتی پس از اعلام استقلال منطقه کاتالونیا از سوی پارلمان این منطقه، کابینه و پارلمان کاتالونیا را منحل کرد.

پارلمان کاتالونیا هم همان روز پس از ساعت‌ها بحث جدی و تنش‌آلود با تصویب قطعنامه استقلال، به صورت یک‌طرفه از دولت اسپانیا اعلام جدایی کرد.

پوگدمونت شنبه با انتشار بیانیه‌ای که در تلویزیون محلی کاتالونیا خوانده شد اعلام کرد: «کاملا روشن است که بهترین راه دفاع از آنچه تاکنون به دست آمده، مخالفت دموکراتیک با بند ۱۵۵ قانون اساسی است.»

وی همچنین تصمیم دولت مرکزی مبنی بر انحلال دولت محلی را رد کرد و گفت که اقدام برای انتصاب «سریا سائنز سانتاماریا» معاون نخست‌وزیر اسپانیا به عنوان شخصی که کنترل این ایالت را بر عهده دارد، بر خلاف خواست مردم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس