کد خبر 792043
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
ماریانو راخوی

در حالی که دولت اسپانیا کنترل کاتالونیا را در دست می‌گیرد، رئیس پلیس این منطقه از سوی مادرید برکنار شده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت مادرید در تلاش است تا کنترل منطقه خودمختار کاتالونیا را در دست بگیرد تا مانع از استقلال این منطقه شود. اسپانیا در تازه ترین اقدام خود ژوزف لوییس تراپرو رئیس پلیس کاتالونیا را برکنار کرده است. هنوز مشخص نیست واکنش پلیس کاتالونیا به این اقدام چه خواهد بود. البته پلیس کاتالونیا برای آرام کردن تنش ها از اعضای خود خواسته است تا حالت بیطرف داشته باشند و طرف هیچ یک را نگیرند.

البته افسران پلیس کاتالونیا به رویترز گفته اند که نیروهای پلیس این منطقه پس از برگزاری همه پرسی استقلال و بروز خشونت های خونین، به دو دسته طرفداران و مخالفان استقلال تقسیم شده اند.

تراپرو پس از اتخاذ موضع ملایم نیروهای پلیس کاتالونیا در قبال همه پرسی اول اکتبر برای استقلال این منطقه، به یک قهرمان در بین طرفداران جدایی تبدیل شده است.

خوان ایگناسیو زویدو وزیر کشور اسپانیا نیز حکم برکناری رئیس پلیس کاتالونیا را امضا کرده است. دادگاه عالی اسپانیا هفته گذشته تراپرو را از کشور ممنوع الحروج کرده و پاسپورت وی را توقیف نموده بود.

این در شرایطی است که پارلمان کاتالونیا روز جمعه لحظاتی قبل از آنکه سنای اسپانیا به دولت مرکزی اجازه دهد تا کنترل امور این منطقه را به طور مستقیم در اختیار بگیرد، اعلام استقلال کرده است.

پس از نشست ویژه کابینه در روز جمعه، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا دولت کاتالونیا را برکنار کرد و در اقدام دیگری پارلمان کاتالونیا را نیز منحل نموده است. وی خواستار برگزاری انتخابات جدید در منطقه کاتالونیا در روز ۲۱ دسامبر شده است. رای سنا به نخست وزیر اسپانیا اجازه می دهد تا کنترل امور مالی، پلیس و رسانه های خبری دولتی کاتالونیا را نیز در اختیار بگیرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    به نظر من آمریکا همون جوری که از جدایی طلبان کرد در عراق و سوریه اصلا حمایت نمیکنه ولی همه چور اسلحه به کردها تحویل میده، باید از جدایی طلبان کاتالانیا هم اصلا حمایت نکنه ولی به اونا هم همه چور اسلحه تحویل بده. البته نباید جدایی طلب های اسکاتلند و ایرلند شمالی و بقیه اروپا رو هم از قلم انداخت. خب همه باید اجازه داشته باشن از جکومت متنفر یا جدایی طلب باشن. اروپایی ها هم آدمن دیگه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس