محمدرضا حاجی بیگی

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: اگر اسپانسر پیشین باشگاه ادعا می‌کند که پرسپولیس از این اسپانسر طلبی ندارد مجبور می‌شویم اسناد و مدارکی را منتشر کنیم تا ادعای ما اثبات شود.

به گزارش مشرق، در حالیکه تب و تاب حذف احتمالی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا سایه سنگینی بر سر فوتبال و علاقه‌مندان به آن انداخته اما ۴ باشگاه ایرانی در تلاش هستند تا با فراهم کردن مدارک لازم جواز حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده را به دست بیاورند. 

این در حالی است که به اشتباه عنوان شد که این باشگاه‌ها باید با طلبکاران خود تسویه حساب کنند اما اصل موضوع چیز دیگریست. طبق ضرب‌الاجلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه‌های ایرانی داده آنها باید تا رسیدن به روز مورد نظر لیست طلبکاران خود را مشخص کرده و به AFC اعلام کنند. در صورتیکه این اتفاق بیفتد کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز صدور پروانه حرفه‌ای را برای این باشگاه‌ها تأیید می‌کند اما در صورتیکه باشگاه‌ها تا تاریخ مورد نظر این لیست را ارائه دهند اما بعد از این تاریخ طلبکار یا طلبکارانی مدعی داشتن طلب از این باشگاه‌ها داشته باشند و این موضوع به گوش کنفدراسیون فوتبال آسیا برسد با عنوان «عدم صداقت» با باشگاه‌های متخلف برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

محمدرضا حاجی‌بیگی عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس درخصوص بحث کنار گذاشتن باشگاه‌های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا و بخصوص پرسپولیس و اینکه وضعیت این باشگاه برای حضور در فصل آینده این رقابت‌ها چطور خواهد شد، گفت: هر روز یک خبر و یک طلبکار جدید پیدا می‌شود و می‌بینید که چه غائله‌ای برای هواداران به راه افتاده اما به آنها می‌گویم که خیالشان راحت باشد چرا که این مسئله حل خواهد شد و به لطف خدا پرسپولیس فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. ما سوابق و مدارکی که در این خصوص وجود داشت بیرون آوردیم و حتی مشخص شد برخی که مدعی طلب از پرسپولیس هستند قبلاً پول‌هایشان را گرفته‌اند. از این افراد خواستیم که کتباً به باشگاه اعلام کنند که طلبی از پرسپولیس ندارند. خوشبختانه تعداد کمی از این طلبکاران باقی مانده و طی یکی دو روز آینده این مسئله حل خواهد شد. خداراشکر جای نگرانی وجود ندارد و با تلاش مدیرعامل و سایر اعضای هیأت مدیره این مشکل برطرف خواهد شد.

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با این حساب این باشگاه فصل آینده قطعاً در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، اظهار داشت: بله ما هم می‌توانیم مجوز پروانه حرفه‌ای را بگیریم و هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهیم داشت. البته شاید برخی‌ها طلب‌های قابل توجهی از پرسپولیس داشته باشند که در تلاش هستیم با آنها به توافق رسیده و با دادن چک یا سفته چند ماه از آنها مهلت بگیریم. در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد و ما عمده مشکلات را رفع کرده‌ایم.

وی درباره اینکه برخلاف اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر اینکه باشگاه‌ها باید تسویه حساب کنند اما اصل داستان این است که آنها باید تعداد دقیق طلبکارانشان را مشخص کنند، اظهار داشت: دقیقاً موضوع همین است که شما می‌گویید. ما باید لیست طلبکارانمان را مشخص کنیم و کسانی که ادعای طلب از باشگاه دارند را باید به صورت دقیق اعلام کنیم. در این بین با دادن چک و گرفتن زمان از این افراد می‌توانیم طلب آنها را تسویه کنیم یا اینکه باشگاه به قدری بودجه داشته باشد که بتوانیم پول طلبکاران را بدهیم و به صورت کتبی رضایتشان را بگیریم. کسانی که ادعای طلب از باشگاه دارند باید با مدارک کافی این ادعای خود را ثابت کنند و ما هم سعی در تسویه با این افراد خواهیم داشت.

حاجی‌بیگی درباره اینکه نامه‌ای از طاهری مدیرعامل پرسپولیس منتشر شد مبنی بر اینکه این باشگاه از اسپانسر پیشینش طلبی ۸ میلیارد تومانی دارد اما اسپانسر سابق باشگاه هم در نامه‌ای مدعی شد که نه تنها بدهی به باشگاه ندارد بلکه از پرسپولیس طلبکار هم هست و در این بین کدام طرف حقیقت را می‌گوید؟ گفت: به هر حال در گذشته یکسری حساب و کتاب‌ها وجود داشت و الان هم طرفین در حال مذاکره هستند تا همه چیز مشخص شود. اگر مسئولان اسپانسر پیشین ادعایی در این زمینه دارند آن وقت باشگاه پرسپولیس مجبور می‌شود مدارکی را منتشر کند که نشان می‌دهد پرسپولیس از اسپانسر پیشینش طلبکار است و آن وقت نتیجه‌گیری بر عهده مسئولان بالاتر خواهد بود. البته فعلاً در حال مذاکره هستیم تا ببینیم شرایط چطور می‌شود. به هر حال دو طرف ادعاهایی دارند که باید در یک مرجع به آن رسیدگی شود. با انتخاب یک حَکَم می‌توان به ادعای دو طرف رسیدگی کرد. فعلاً مبلغ دقیق طلب ما از این اسپانسر مشخص نیست به هر حال اسپانسر هم ادعاهایی دارد که باید از سوی دوطرف مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه قرارداد برانکو با این باشگاه در پایان فصل به پایان می‌رسد و درنهایت تکلیف تمدید قرارداد با این مربی چه خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: ما هنوز برای انجام این کار فرصت داریم. در مجموع هیأت مدیره از برانکو و عملکردش رضایت دارد هرچند که او از ما خواسته‌هایی هم دارد که باید آنها را گوش کرد. ما زمان داریم که بتوانیم در این‌باره تصمیم بگیریم. البته بحث‌هایی از جاهای دیگر مطرح شده اما خود برانکو هم علاقه دارد که در پرسپولیس باقی بماند و قراردادش را تمدید کند. باید دید که او چه درخواست‌هایی دارد اما برانکو به پرسپولیس علاقه‌مند است و رابطه خوبی هم با هواداران دارد که همه از او رضایت داریم.

وی در پاسخ به این سوال که شما گفتید بحث‌هایی برای برانکو از جاهای دیگری مطرح شده و از طرفی هم می‌گویید او علاقه دارد در پرسپولیس باقی بماند و آیا این علاقه به صورت شفاف و صریح از سوی برانکو مطرح شده یا اینکه شما از رفتار او چنین استنباطی دارید؟ گفت:ما استنباط می‌کنیم که او علاقه دارد در پرسپولیس بماند و این موضوع را نشان داده است. به هر حال او چند پیشنهاد از جاهای مختلف دارد و حتی در برخی از سفرهای خارجی مشاهده کردم که برخی باشگاه‌ها تمایل داشتند برانکو را جذب کنند اما او حتی مذاکره‌ای هم با باشگاهی نکرده است اما به هر حال از سوی تیم ملی کرواسی و یکی دو تیم دیگر پیشنهاد خوبی به برانکو رسیده و ما تلاش می‌کنیم که او در پرسپولیس باقی بماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس