کد خبر 793200
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
معنوی نژاد

ایجنت‌های رسمی فدراسیون جهانی والیبال نسبت به رفتارهای غیرحرفه‌ای یک مدیر برنامه اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، این روزها ایجنت‌های رسمی فدراسیون جهانی والیبال نقش مهمی در جابجایی بازیکنان در لیگ‌های معتبر اروپا دارند. با توجه به اینکه والیبال ایران این روزها روند رو به رشدی دارد و ملی‌پوشان ایران مورد توجه باشگاه‌های اروپایی قرار گرفتند، نقش این ایجنت‌ها یا مدیر برنامه‌ها پررنگ‌تر هم شده است.

به تازگی خبری از تیم ورونا که محمدجواد معنوی‌نژاد، دریافت کننده آینده‌دار کشورمان را در اختیار دارد منتشر شد. در این خبر آمده است: «پس از بازی با پادووا، خیلی مشخص است که ورونا مشکلات زیادی دارد. مخصوصا با  لژیونرها و بازیکن خارجی. اگر چه میتر جوریک هنوز بازی نکرده، اما در کل هم چندان به کمک تیم نخواهد آمد و امیدی به وی نبوده، از طرفی انتخاب بازیکنان کانادایی و ایرانی هم اشتباه بوده و A1 برای آنها سنگین و به شدت سطح بالا به نظر می‌رسد. شایعات این طور می‌گوید که محمدجواد معنوی نژاد، بازیکن ایرانی آماده عقد توافق برای بازگشت به ایران و بازی در تیم بانک سرمایه است. شاید ورونا راه حل بهتری در این خصوص پیدا کند و برای بهبودی بخشیدن به جایگاهش در جدول تلاش بهتری داشته باشد.»

معنوی‌نژاد به واسطه یک ایجنت فرانسوی توانست به سری A ایتالیا برود، اما رفتارها و اقدامات مدیرنامه‌های او ظاهراً چندان مورد قبول سایر ایجنت‌های رسمی فدراسیون جهانی والیبال نیست؛ به طوری که آنها در نامه‌ای رسمی به فدراسیون جهانی والیبال نام او را آورده و مراتب اعتراض خود را اعلام کرده‌اند. در نامه آنها آمده است:

موضوع: ایجنت و مدیر برنامه رسمی FIVB - تاکتیک های غیرحرفه‌ای


عزیزان و اهالی خانواده بزرگ والیبال


متاسفانه مرجع و ریشه والیبال به واسطه نگرش غیرحرفه‌ای و عدم تطابق با موازین والیبال جهانی، خدشه‌دار می‌شود. این اتفاق تلخ به خاطر رفتارهای غیرحرفه‌ای یک مدیر برنامه زیر سایه فدراسیون جهانی والیبال صورت می‌گیرد که نامش «...» است. در حالی که یک بازیکن والیبال هنوز با یک تیم قرارداد دارد، شاهد عقد قرارداد وی با یک باشگاه دیگر هستیم و این نقض مطلق قوانین تجاری و کار در این عرصه محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی متاسفانه خبری از اقدام رسمی توسط سازمان‌های نظارتی نیست. به خصوص در طول تابستان گذشته این اتفاق بیش از یک بار اتفاق افتاد و برخوردی صورت نگرفت. ما، نمایندگان قانونی و رسمی FIVB بدین وسیله امیدواریم که چنین ناهماهنگی‌هایی دیگر رخ ندهد. این رفتارهای غیرحرفه‌ای به نفع ورزش نیست و باید متوقف شود.

برخی افراد با برچسب و زیر سایه فدراسیون جهانی والیبال این کارها را انجام می‌دهند و این اصلاً درست نیست. در چنین شرایطی شفافیت و اصول کار تبلیغاتی و اقتصادی در دنیای والیبال هم زیر سوال می‌رود. ما به صورت رسمی از مقامات FIVB درخواست می‌کنیم تا قانون را شفاف اجرا کند. در همین راستا باید اخلاق کاری و انسانی هم مدنظر قرار بگیرد و به بازیکنان توهین نشود.

با احترام
نمایندگان مجاز و رسمی FIVB

گفته می‌شود معنوی‌نژاد، ستاره جوان والیبال ایران شرایط چندان خوبی در سری A ایتالیا ندارد و یکی از دلایلی که در مسابقات اخیر تنها یک بار به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شده هم به مدیر برنامه‌هایش مربوط می‌شود! ظاهراً برخی دلال‌ها در ایتالیا ارتباط خوبی با مربیان حاضر در لیگ این کشور دارند و برخی بازیکنان را سفارش کرده‌اند که جایگزین معنوی‌نژاد شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس