کد خبر 793010
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
نوبخت

رئیس سازمان برنامه از بررسی چگونگی عملکرد یک ابرپروژه طرح ملی آب درغالب ۶۱ طرح، ۱۲۰ پروژه در ۱۲ استان که در حال اجراست، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت از بررسی چگونگی عملکرد یک ابرپروژه طرح ملی آب درغالب ۶۱ طرح، ۱۲۰ پروژه در ۱۲ استان با اعتباری معادل ۶.۲ میلیارد دلار و ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان که در حال اجراست، در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.


وی افزود: بر اساس گزارش واصله برای سال ۹۵ حداقل ۷ طرح مشتمل بر ۱۰ سد بزرگ مورد بهره برداری قرار گرفته و افتتاح شده است.

وی میزان آب مورد استفاده از این سدها را ۱.۵ میلیارد مترمکعب ذکر کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش بینی کرد تا پایان سال جاری، ۱۷ طرح بزرگ با ۹ سد با تنظیم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به بهره برداری برسد.

وی افزود: با افتتاح این طرح ها، بیش از ۷۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی را خواهیم داشت.

نوبخت با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه امروز ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص آب گفت: در این گزارش مشخص شد که ما تا سال آینده می توانیم تمام این طرح ها را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به مطلوب بودن این گزارش افزود: اعداد و ارقام ذکر شده برای اجرای طرح ملی آب که مورد سرمایه گذاری قرار گرفته است، غیر از اعتبارات دولتی است که اکنون برای طرح های عمرانی مورد استفاده قرار می دهیم.

نوبخت گفت: تاکنون توانسته ایم ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات طرح های عمرانی را پرداخت کنیم که این از محل صندوق توسعه ملی است که با موافقت مقام معظم رهبری ۸ میلیارد دلار برداشت شد که تاکنون ۶.۲ میلیارد دلار آن هزینه شده است.

وی پیش بینی کرد امسال یک میلیارد دیگر نیز از این محل برای تکمیل طرح ها استفاده شود.

نوبخت در خصوص عملیاتی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی گفت: بعد از اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی را به ۵۶ طرح تبدیل کردیم کار را شروع کردیم و برای هر پروژه ای نیز یک مدیر پروژه مشخص کردیم و اکنون مسئولیت هر پروژه مشخص است.

وی افزود: اکنون در جایگاهی هستیم که کار از دو سال پیش انجام شده و حال باید گزارش نظارتی خود را ارائه کنیم که در جلسه امروز گزارش مربوط به آب ارائه شد و در جلسات بعدی گزارش مربوط به کشاورزی و پس از آن حمل و نقل ریلی ارائه خواهد شد.

نوبخت همچنین در خصوص اجرای طرح های مربوط به ریل و راه آهن گفت : قبل از پایان سال جاری، پنج مرکز استان به شبکه سراسری ریل و راه آهن متصل خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    قبل افتتاح سدها فقط خواهشاً چک کنید سوراخ نباشه ویا تو مخزن کوه نمک سبز نشده باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس