کد خبر 791363
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
بودجه

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: دولت بررسی کرده که بودجه سال آینده به نسبت بودجه سال‌جاری40 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد که شامل همه بخش‌ها، استان‌ها و دستگاه‌ها می‌شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی پورمختار امشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه نوبخت در مجلس گزارشی ارائه کرد و در فصل بودجه چند مطلب مهم مطرح شد تا استان بتواند حداکثر استفاده را ببرند، اظهار کرد: تصمیم دولت توزیع بودجه مبتنی بر عملکرد است و یا اینکه بودجه عملیاتی و واقعی باشد.

وی ادامه داد: بودجه بر اساس اقدامات واقعی دستگاه‌های مختلف تخصیص پیدا خواهد کرد و درخواست اعتبار به صورت کتبی برای دستگاه مورد قبول نخواهد بود.عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: برای تخصیص بودجه مبنا این است که بر اساس عملکردها و بررسی همه فعالیت‌های دستگاه‌ها، اعتبار به پروژه‌ها و اقدامات تخصیص پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده کاهش 40 هزار میلیارد تومانی را خواهیم داشت، بیان کرد: دولت بررسی کرده که بودجه سال آینده به نسبت بودجه سال‌ جاری 40 هزار میلیارد تومان کاهش پیدا خواهد کرد که شامل همه بخش‌ها، استان‌ها و دستگاه‌ها می‌شود.

پورمختار با تأکید بر اینکه شاخص‌ها، آمارها و روش‌ها را هرچه زودتر باید با روش جدید بودجه منطبق کنیم تا برخورداری بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: 85 درصد بودجه‌ها در اختیار وزارتخانه‌ها و 15 درصد در اختیار استان‌هاست اما تصمیم گرفته شده این روند بالعکس شود؛ پروژه‌های ناتمام بر این مبنای این بودجه جزء اولویت‌ها خواهد بود.

وی به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و با بیان اینکه بازنگری جدی در طرح نظام سلامت صورت خواهد گرفت چراکه دولت برای تأمین منابع و اعتبارات این طرح مشکل دارد، ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت نیاز به بازنگری اساسی و جدی دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: عدد و رقم‌های اختصاصی برای طرح تحول نظام سلامت کمتر خواهد شد و سهم افراد از نظر درآمد در تأمین هزینه‌های بیمارستان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

وی به طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه دولت و مجلس تصمیم دارند پرداخت یارانه هدفمند شود، افزود: برای هدفمند شدن یارانه‌ها دو موضوع وجود دارد نخست اینکه سپردن یارانه‌ها به استان‌هاست به این شکل که هر استان هر چقدر از تعداد یارانه‌بگیران خود کم کند پول حاصل از آن را به عنوان بودجه در شورای برنامه‌ریزی به سمت تولید و اشتغال سوق خواهد داد.

پورمختار ادامه داد: موضوع دوم در هدفمندی یارانه‌ها این است پول حاصل از هدفمندی در خزانه بماند و متمرکز توزیع شوند و افراد نیازمند بر اساس قانون برنامه ششم 75 درصد حداقل حقوق را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت بخشی از افزایش دریافتی نیازمندان را آغاز کرده و به این قشر هر ماه 150 تا 170 هزار تومان پرداخت می‌کند، ادامه داد: بخشی هم باید به بازنشستگان اختصاص داده شود، چراکه دریافتی برخی بازنشستگان کم بوده و توان اداره زندگی خود را ندارند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به نحوه توزیع بودجه‌ها در استان، تأکید کرد: همه دستگاه‌ها اولویت‌هایی دارند که باید به صورت مستمر تأمین شود اما اکنون موضوع حائز اهمیت اشتغال است که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه باید بخش بیشتر بودجه به سمت اشتغال‌زایی برده شود و ذیل آن آموزش‌های نحوه اشتغال‌زایی مطرح است، افزود: دستگاه‌های مسؤول باید بودجه‌ای برای موضوع اشتغال اختصاص داده و نسبت به آموزش، کارآفرینی و اشتغال‌زایی فعالیت کنند.

پورمختار با اشاره به اینکه باید به بخش کشاورزی بیشتر توجه شده و بودجه بیشتری اختصاص پیدا کند، ادامه داد: بهره‌وری بخش کشاورزی پایین بوده و باید این بخش به صورت ویژه دیده شود.وی با بیان اینکه در حوزه روستایی باید کمک بیشتری صورت گیرد، افزود: باید به روستاها کمک کرد تا انگیزه برای ماندن در روستا افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه در حوزه گردشگری استان همدان دارای ظرفیت بالایی بوده اما کمترین پیشرفت را داشته است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری باید بیشتر شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه شرکت تعاونی شهرستان‌ها در استان همدان کاری نشده است، افزود: این شرکت تعاونی‌ها تاکنون راه‌اندازی نشده است در حالی که در صورت راه‌اندازی می‌توانستند برخورداری بیشتری از بودجه داشته باشند.

پورمختار به اسناد خزانه اشاره کرد و افزود: برخی مدیران به گرفتن اسناد خزانه اقبال نشان نمی‌دهند اما بر اساس صحبت نوبخت دولت تأمین نقدینگی اسناد خزانه در موعد مشخص شده را جزء اولویت گذاشته، درخواست دارم مدیران از اسناد خزانه غافل نشوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    8 0
    شما به یه سازمان بیشترین حقوق وپاداش می دید و یه سازمان دربدترین شرایط حقوق و دستمزد قرار داره.
    • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      0 0
      .مدیران عزیز وزحمت کش هم که همه امکانات وخونه وزندگی وتمام مزایاوتسهیلات درست حسابی دارن حقوق چند ده ملیونی میگیرن ولی کارگرهای بدبخت واجاره نشین که سهمیه یه وام ده ملیونی هم ندارن اصلا وام چندهزارتومانی هم نمیتونیم بگیریم حقوق زیر یک ملیون تومان معادل دوروز حقوق مدیران یا شاید هم دوساعته جقوقشون باید اجاره بدیم هزینه اب برق گاز خوراک پوشاک مدرسه و....راهم بدیم خدای ناکرده مریضی هم داشته باشیم دیگه باید بجتگیم تا خوب بشیم براآینده بچه ها هم سرمایه گذاری کنیم مالیات هم باید بدیم بیمه هم که نیستیم به والله بعضی وقتا به خودم شک دارم که آیا ما هم بچه همین مملکتیم چرا هیچ دری به روی ما باز نمیشه .سال به سال یاد پارسال طرح سلامت که چیزبه درد نخوری نبود اونم میخوان بردارن دیگه به صحبت های نوبخت حساس شدن حرف حرف حرف درعمل چیزی جز بدبختی نمیبینم
  • حمید IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 0
    آنچنان رونق اقتصادی ایجادشده که نیاز به بودجه نیست !!!!
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    ولش کن فقط بگو مرگ بر امریکا چون همش تقصیر اونه
  • بی نام GB ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    بایدم کسری بیاد وقتی شکم گندها و خانوادهاشون دستشونو تو جیب ملت میکنن و به ریش من وتو میخندن که چطوری داریم براشون حمالی میکنیم حتی شما رسانه ای ها هم همون چیزی رو دیکته میکنید که اونا میخوان صدای مردمو خفه میکنید تا اونا پلوار تر بشن خود کرده را تدبیر نیست
  • Reza.kh IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    شفاف نبودن وگرفتن مالیات وفرار مالیاتی قشر مرفه وپولدار ودخل وتصرف دربیت المال که اززمان دولت اقای احمدی نژاد نهادینه شد وخصوصی سازی غیر کارشناسی ایران را بااین درامدهای سرشار ومتنوع دربودجه ریزی سالیانه بامشکل روبرو کرده
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    0 0
    خدا به دادمون برسه...
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    بودجه کم نیست. سو مدیریت زیاده.نظام بانکی هم از اساس خرابه. فقط خدا کمکمون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس