کد خبر 792713
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
شورای عالی اصلاح طلبان

در حالی که اصلاح‌طلبان عملا قدرت اجرایی کشور را در دست دارند،در مواضع رسانه‌ای و اعلامی خود می‌کوشند با انتقاد از دولت و ادعای نگرفتن سهم خود از قدرت،ضمن بدهکارکردن بیشتر دولت به خود،ژست منتقد بگیرند.

به گزارش مشرق، در حالی که اصلاح‌طلبان عملا قدرت اجرایی کشور را در دست دارند، در مواضع رسانه‌ای و اعلامی خود می‌کوشند با انتقاد از دولت و ادعای نگرفتن سهم خود از قدرت، ضمن بدهکارکردن بیشتر دولت به خود، ژست منتقد گرفته و پاسخگو نیز نباشند.


روزنامه بهار در مطلبی نوشت: «معلوم است که اصلاح‌طلبان سهم‌شان را از آزادی، قدرت سیاسی و امکانات اجتماعی ناشی از حضور روحانی  می‌خواهند، این امری منفی نیست... اصلاح‌طلبان هر چقدر در این بازی کوتاه بیایند، امکان بیشتری را به جریان تمامیت‌خواهی که سکوهای انتصابی را دارد و امکان حضور در  سکوهای انتخابی را هم بر دیگر جریان‌ها تنگ می‌کند، خواهد داد».


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین تصریح کرده است: «واقعیت این است که آقای روحانی از پتانسیل اصلاح‌طلبان استفاده کرده و در مبارزات انتخاباتی به آنها وعده داده است، همچنین قول داده که وعده‌هایش را فراموش نمی‌کند اما حالا یکی بعد از دیگری خلاف وعده‌هایش عمل می‌کند... متاسفانه اخلاق روادارانه، جوانمردانه و دوستانه در مناسبات دولت رعایت نمی‌شود. مجموعه اعتدالی در دولت تصور می‌کنند آنها همه‌کاره مناسبات سیاسی وانتخاباتی بودند و همه اتفاقات به دست آنها رقم خورد».

دولت روحانی چهارچوب ندارد!
روزنامه قانون در مطلبی به اختلافات میان اصلاح‌طلبان با دولت روحانی پرداخته و دولت دوازدهم را دولتی بدون چهارچوب خواند.


در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «دولت آقای روحانی مورد حمایت گروه‌های مختلف بوده است. روحانی شعار اعتدال را به عنوان رویکرد خود انتخاب کرد و این شعار مبتنی بر روشی است که می‌تواند جریان چپ اصلاح‌طلب معتدل را در کنار جریان راست اصولگرای معتدل قرار بدهد. در حقیقت از روش اعتدال در راستای نزدیک‌سازی جریانات سیاسی استفاده کرده و از دید دولت، این روش به عنوان چهارچوبی از بایدها و نبایدها به لحاظ ارزشی تعریف نشده است».


وی ادامه داد: «به نظرم بیش از آنکه روحانی در دولتش یک جریان فکری خاص را دنبال کند، سعی کرده تا معتدلان دو جریان چپ اصلاح‌طلب و راست محافظه‌کار را در کنار یکدیگر قرار بدهد».


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با وجود این اظهار داشت: «باید توضیح داد که اصلاح‌طلبی طیف گسترده‌ای از خواسته‌هاست که بر اساس این خواسته‌ها می‌تواند اصلاح‌طلبان لیبرال و اصلاح‌طلبان با گرایش‌های عدالت‌طلبانه را در کنار یکدیگر قرار دهد. بی‌شک روحانی، بستر فعالیت دوباره را برای اصلاح‌طلبان مهیا کرده است».


گفتنی است مدعیان اصلاحات پیش از این با تعبیری توهین‌آمیز از دولت روحانی با عنوان رحم اجاره‌ای یاد می‌کردند و برای آن فاقد اصالت بودند و با وجود این که اکثریت وزرا و اعضای کابینه به این طیف از جریان سیاسی کشور تعلق گرفته است باز ناراضی بوده و خواستار سهم بیشتری هستند!

روحانی مظلوم‌نمایی می‌کند!
روزنامه زنجیره‌ای بهار به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب که به حمایت عجیب و غریب از دولت روحانی مشهور است نوشت: «با کمال تاسف باید بگویم آقای روحانی هیچ اصراری ندارد که پاسخگوی مطالبات این ۲۴ میلیون، دانشجویان، اصلاح‌طلبان و کسانی باشد که شبانه‌روز در ستادهای او فعالیت کردند... انگار آقای روحانی خیال‌شان راحت است که دیگر به رای مردم احتیاجی ندارد. بنابراین دست خود را از حمایت مردم شسته‌اند و اصلاً و ابداً به نظر نمی‌رسد که ایشان دغدغه‌ای برای این ۲۴ میلیون داشته باشند».


وی همچنین گفته است: «ما انتظار داشتیم در دولت آقای روحانی یک یا دو چهره خانم وزیر باشند، اهل سنت به دولت دعوت شوند و یک کرد در کابینه باشد. نه تنها این‌ها تحقق پیدا نکرد بلکه آن نفوذ و حضوری که زنان در دولت اول ایشان داشتند هم امروز از بین رفته است. در واقع نه تنها دولت دوم آقای روحانی یک گام به جلو نبوده است بلکه چند گام به عقب بوده است... من از آقای روحانی عذرخواهی می‌کنم. اما فکر می‌کنم او دارد مظلوم‌نمایی می‌کند».

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس