همایون یوسفی

نماینده مردم اهواز گفت: مسئله آب در کشور به شرایط بحرانی رسیده است لذا باید به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری داده شود.

به گزارش مشرق، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در جریان روند رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی نیرو و در مخالفت با  رضا اردکانیان گفت: حل مشکل آب نیازمند توسعه همزمان در سایر بخش‌هاست که متاسفانه ما مفهوم توسعه را به خوبی درک نکردیم و بیشتر توهم توسعه است.

وی افزود: تمرکز بر مدیریت عرضه باعث شده که فرصت های تقاضا را از دست بدهیم، برای مدیریت حوزه آب باید نقشه راهی درست تهیه کنیم که در دوره های اخیر با کوتاهی در این حوزه روبه رو بوده ایم.

نماینده مردم اهواز با بیان اینکه سیاسی شدن موضوع آب این مسئله را پیچیده تر کرده است، اظهار کرد: امنیتی کردن آب یکی از خطرات حوزه مدیریتی آب است. با توجه به جهانی بودن مسئله آب، این موضوع باید یکی از جنبه های دیپلماسی کشور باشد.

یوسفی ادامه داد: استان خوزستان درگیر مسائل زیست محیطی است که علت آن کمبود آب است، پروژه های انتقال آب نفس های خوزستان را به شماره انداخته است.

وی گفت: مسئله آب در کشور به شرایط بحرانی رسیده است لذا باید به مسائل زیست محیطی اهمیت بیشتری داده شود؛ کمبود آب و خشک شدن چشمه ها در استان خوزستان و مشکلات دریاچه ارومیه تنها بخشی از مشکلات انتقال آب بین حوزه ای است.

 این نماینده مجلس دهم بیان کرد: امروز می بینیم که بر بدن نیمه جان کارون نگاه کاسب کارانه وجود دارد، مخالفت بنده با اردکانیان با شخص وی نیست بلکه به خاطر دغدغه های محیط زیستی ملت ایران است. اردکانیان سوابق غیرقابل انکاری در مدیریت غیرکاشناسی پروژه های انتقال آب دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس