نمایش

مدیر مرکز مهنا از اجرای نمایش بزرگ «نفس المهموم» در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش مشرق، گروه مهنا برای چهارمین سال متوالی در مسیر پیاده‌روی اربعین نمایش «نفس المهموم» را برای مخاطبان و زائران حسینی اجرا می‌کند.

«نفس المهموم» یک نمایش میدانی و محصول گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح است که همانند سایر نمایش‌های میدانی مرکز مهنا به صورت چند رسانه‌ای اجرا می‌شود.

به گفته علیرضا کوهفر، تهیه‌کننده این نمایش در این نمایش از تصویر، صدا و نمایش میدانی به صورت همزمان از سیستم نور دیجیتال و ویدئو پروژکشن استفاده می‌شود. این نمایش پس از سه سال اجرای نمایش «نجم الثاقب» اجرا می‌شود که داستان بازگشت کاروان اسرا به کربلا و روضه‌خوانی بر پیکر شهدای عاشورا است.

محل برگزاری نمایش میدانی «نفس المهموم» در شهر نجف، زیر پل ثوره العشرین، ابتدای خیابان امام علی(ع)، موکب «نجم الثاقب» اعلام شده است. کوهفر اعلام کرده است این نمایش در طول روز در 5 یا 6 سانس مجزا برای مخاطبان اجرا می‌شود که سه نوبت قبل از ظهر، دونوبت از ظهر تا مغرب و یک نوبت پس از اذان مغرب خواهد بود.

سعید اسماعیلی این کار را کارگردانی می‌کند و  رضا ترکمان مسئول جلوه‌های ویژه، عباس رحمانی طراح نور، محمد نیاکان مجری طرح، آنه محمد ایری طراح صحنه و لباس و صادق فتاحی مدیر صدای این پروژه هستند.

اجرای این نمایش میدانی در عراق با همکاری یک تیم  55 نفره از نیروهای تخصصی و پشتیبانی و 35 هنرور صورت می‌گیرد و از 13 الی 18 صفر اجرا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس